12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    foto-ed

Welke externe lightscribe brander?

Ik ben op zoek naar een externe DVD brander voor mijn Imac en MacbookPro. Nu kom ik echter tot de ontdekking dat er maar heel weinig branders geschikt zijn voor MAC OS.
    Wie kan mij aanraden welke ik moet nemen of welke de beste keus in deze is? Mijn enige voorwaarden zijn dat hij klein moet zijn gaat soms oom mee met mijn MBP en dat hij voorzien moet zijn van LightScribe.

Wie kan mij hierin adviseren?

MVG

Edje

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    BenDover

Als in de specificaties geen OSX erbij staat wil het niet zeggen dat het onder OSX niet werkt.

Als je er één heb gevonden even googelen op “type brander and OSX”

Bijdrager
    Yurgen

Heb nu de Samsung SE-S204N DVD-rewriter 20x, kost 5 tientjes. Top dingetje.
    Is zelfs een witte versie van voor bij je iMac.

Bijdrager
    foto-ed

Allen dank voor jullie antwoorden!

@Pieter: Deze is mij ook opgevallen. Vraag mij alleen af of het verschil uit maakt of ik de USB of de Firewire versie moet nemen. Kan ik dit merken in de snelheid van branden?
    @ BenDover: Heb even gegoogled maar kan niet vinden of de Lite-On DX-8A1H geschikt is voor mac os x.
    @Yurgen: Het is voor mij wel een vereiste dat hij een beetje compact is omdat hij ook mee op lokatie wordt genomen….

Bijdrager
    Pieterr
    ”foto-ed”

Vraag mij alleen af of het verschil uit maakt of ik de USB of de Firewire versie moet nemen. Kan ik dit merken in de snelheid van branden?

Ik zou zelf voor de Firewire gaan. Maar de USB versie is inderdaad wel een paar tientjes goedkoper.
    Of je het verschil echt merkt weet ik niet. Ik heb geen ervaring met externe DVD writers.

Bijdrager
    k-the-ripper

iMac no 1 hier heeft een LaCie externe USB brander , iMac no2 een zelfde LaCie maar dan firewire.
    Zit weinig verschil in, de firewire versie brand iets sneller volgens de stopwatch :) , De USB brander krijgt vaak bij rond de 40% van het schrijfproces even een terugval en Toast geeft dan aan dat de huidige brandsnelheid 8 – 10 speed is.
    De firewire versie stampt lekker door en haalt ook regelmatig gewoon 16x

Het verschil in tijd is hooguit 30seconden op een volle DVD
    Beide branders hebben nog geen onderzetters geproduceerd. Het verschil in prijs was wel 30 euro toen ik ze kocht, het is maar net of je het er voor overhebt.

Bijdrager
    foto-ed

@ k-the-ripper: Mag ik je vragen welke brander je hebt van Lacie?

Denk dat ik voor Lacie ga. Deze hebben als enigste in de productomschrijving op de fabrikanten website staan dat de brander ook geschikt is voor de mac…..

Bijdrager
    Pieterr

“We got both types of music!”
    Volgens mij heeft K-the-ripper beide typen.

EDIT: Oeps. Er zijn er nog meer (maar niet mobiel).

Bijdrager
    k-the-ripper

Van allebei de zg D2 types
    http://store.apple.com/nl/product/TQ312ZM/A?mco=MTIxODk3Mw

Bovengenoemde link is van de Apple website , ik heb ze beide bij een APR in groningen gehaald – voor beduidend minder als de prijs bij Apple):)

Zijn dus niet de mobiele versies….. , maar ik neem zonder meer aan dat de kwaliteit van de mobiele versies ook goed is.

Bijdrager
    Soeki

weet iemand of de LG Externe DVD Brander Multislim GSAE50L wel compatible is met de mac? Ik vond die… naast de brander van lacie perfect… maar heb laatst bij de Saturn gekeken en het stond dat het alleen voor Windows geschikt was..
    Maar moet snel eentje hebben eigenlijk namelijk… :S

[/url]

Bijdrager
    dspiers

Ik heb een LaCie met FW. Werkte goed. Uiteindelijk ben ik gestopt er mee en een echte disk printer en duplicator gekocht. Voor de hogere aantallen die ik had, maar ook voor de snelheid. Uiteindelijk vond ik Lightscribe toch wat tegenvallen. Ziet er wel leuker uit als je gekleurde discs kan gebruiken/vinden.

Maar FireWire vond ik wel belangrijk.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.