16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    juliea

Welke externe HD?

Omdat ik mijn oude externe HD niet meer vertrouw, ben ik op zoek naar een nieuwe.
    Ik liet mijn oog vallen op deze en deze

Ik heb een Macbook 5.2, dus ik heb enkel Firewire 400. Het is mij niet zo duidelijk als ik die van G-Tech zou kunnen gebruiken. Er staat wel bij dat er een kabel van FW800 naar 400 bijzit, maar zou dit dan goed werken?

Andere voorstellen zijn ook welkom. Ik zoek dus een kleine draagbare HD van 500gb (of meer, als deze niet veel duurder is).

Bijdrager
    Afroman

Waar ga je je harddisk voor gebruiken? Neem je hem vaak mee of is het voor thuis? Moet die firewire hebben? Wat is je budget?

Bijdrager
    juliea

Ik gebruik de HD vooral voor mijn documenten van school (zijn vaak grote bestanden), muziek, foto’s en films. Ik neem hem vaak mee ja. Het moet niet met firewire zijn, maar is dat niet beter? Mijn budget ligt rond de 110 euro.

Bijdrager
    juliea

Vergeten te vermelden: ik gebruik hem ook voor Time Machine.

Bijdrager
    Afroman

Nou ja, Firewire is vooral duurder en aangezien nieuwe Macs geen FireWire400 hebben zou het zonde zijn om een disk te kopen met USB en Firewire400.

En Firewire is in de praktijk wel sneller ja en dat merk je vooral met FireWire800.

Maar met FireWire400 merk je niet bijster veel verschil van.

http://www.bol.com/nl/p/computer/western-digital-my-passport-essential-se-1tb/1003004010943670/index.html?promo=pc-accessoires-dataopslag_tout-dataopslag-080728-pp_Western+Digital+My+Passport+Essential+Se+1tb_1003004010943670_Western+Digital+My+Passport+Essential+Se+-+1tb

Deze bijvoorbeeld wordt nog redelijk hoog geprezen.

Bijdrager
    Afroman

Ik zou een back-up disk niet twee taken geven. Of Back-up of de rest. Want als je bestanden op je time machine-backup opslaat worden die niet mee-ge-backupt. Dus als die disk crasht is alles alsnog pleite.

Bijdrager
    juliea

Dat is wel waar wat je zegt.
    Wat denk je van die Iomega?

Bijdrager
    Afroman

Aan mijn mening heb je niks. Ik heb er zelf geen ervaringen mee, maar er zijn mensen die erbij zweren en er zijn mensen die het afschuwen.

Maar het is een compact hip ding, dat wel.

Bijdrager
    juliea

Ik heb wat reviews gelezen en er wordt toch regelmatig gezegd dat het snel warm wordt. Dus ik twijfel een beetje. Misschien toch maar gaan voor het duurdere G-Tech.

Bijdrager
    1984
    Afroman op 25 september 2011

Deze bijvoorbeeld wordt nog redelijk hoog geprezen.

Maar hoe zit dat met die usb 3.0 interface

EDIT:

gebruik de schijf nu met usb 2.0 en maak de overstap naar de snelheid van usb 3.0 als je er klaar voor bent.

Maar waarom geen Freecom XXS 1 Tb externe harddisk Met Freecom heb ik positievere ervaringen als met bijvoorbeeld LaCie of WD

Moderator
    unSOUND
    1984 op 25 september 2011

Met Freecom heb ik positievere ervaringen als met bijvoorbeeld LaCie of WD

Ik juist weer niet. Ik heb meer niet-werkende Freecom behuizingen gehad dan van andere merken…

Bijdrager
    vraptor

Ik zou absoluut een g-tech adviseren. Goed merk, betrouwbaar, goede support en hoge snelheid. USB 2.0 id theoretisch sneller dan FireWire 400, maar omdat FireWire een stabielere overdrachtssnelheid biedt blijkt deze in de praktijk toch sneller te zijn.

Bijdrager
    vraptor

Daarnaast hebben de FireWire schijven tegenwoordig altijd 800 ondersteuning, dus dat is ook handig voor de toekomst.

Bijdrager
    SunKeeper

Een FireWire800-schijf kopen kan prima.

Zeker als er al een FireWire 800-naar-400-kabel bij zit, dan hoef je die niet meer los bij te kopen.:wink:

Je snelheid blijft weliswaar op 400 steken, maar mocht je over een tijdje een nieuwe Mac willen kopen, kun je direct mee met FireWire 800, en hoef je behalve het andere kabeltje aansluiten (als je het niet kwijt bent geraakt) niets te doen.

Edit: zoals vraptor al hierboven zegt, 800 en 400 is volledig compatible met elkaar.

Bijdrager
    juliea

Oké, heel erg bedankt allemaal.

Ik denk dat ik een G-DRIVE mobile ga kopen. Op de website van G-Tech staat er niets bij van 800 naar 400 kabel, maar op de site van de Apple store weer wel. Dus het zal wel lukken dan:)

Bijdrager
    Afroman

Ja LaCie verkoopt die kabels ook. Zijn wel duur alleen.(rond de 20) dus je moet even goed zoeken. Je weet het he. Een kabel zonder merk is gauw vele malen goedkoper.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.