21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    Brac

Welke externe HD?

Ik ben op zoek naar een externde harde schijf van rond de 100-150 euro met een opslag van 160-250 gb. Ik gebruik op dit moment windows maar ben van plan binnenkort over te stappen, de schijf moet dus mac/windows-compatible zijn. Ik zou graag een firewire aansluiting hebben.

Ik heb al een aantal harde schijven gevonden, ik ben op zoek naar wat ervaringen/tips.

Gevonden schijven:
    – Lacie 160 Gb firewire Porsche (+/- 140 euro)
    Er staan wat slechte ervaringen op het forum, verder is hij slecht leverbaar.
    – Western Digital My Book Premium Edition 250GB USB2.0/Firewire (+/- 140 euro)
    Veel opslag, usb en firewire, beter leverbaar. Geen ervaringen gevonden (op zoek naar ervaringen!)

Heeft iemand anders nog tips voor externe harde schijven met firewire of ervaringen met een van de bovenstaande schijven?

Bijdrager
    bommels

ik heb een 160GB hitachi deskstar in een mapower kastje met firewire 400 en usb aansluitingen, eigen voeding en ventilatie. Ziet er niet slecht uit, en doet al 2 jaar prima.

Bijdrager
    Brac

Zelf in een kastje gebouwd?

Bijdrager
    Joffry

LaCie Porsche Design FW 160 GB € 115 – 250 GB € 142,50 uit voorraad

http://www.disc-planet.nl/

Bijdrager
    Brac

Goede shop (ook goede ervaringen te vinden) en leuke prijs. Over de 250GB lacie heb ik echter veel slechte ervaringen op kieskeurig gevonden. Op de 160GB lacie stonden 3 goede, maar een hier lopend topic gaf weer veel slechte ervaringen over lacie’s (ook over de 160GB FW).

Bijdrager
    Freek.

Wat je leest zijn problemen. Tevreden gebruikers posten niet zomaar dat ze blij zijn met hun schijf.
    Op het werk hebben we 4x 250GB LaCie en 1x een 160GB LaCie. Niet die Porsche design maar die normale degelijkere triple interface (FW400/FW800/USB2).
    Nooit problemen mee gehad…

Bijdrager
    Brac

Daar heb je inderdaad gelijk in en door de vele gebruikers hier kan er een vervormd beeld ontstaan (veel gebruikers = veel problemen). Misschien toch maar voor de Lacie gaan dan…

Moderator
    unSOUND

Dat topic is uit 2004, en gaat over de Rev A van de D2 serie, niet de Porsche serie… inmiddels zijn ze bij Rev D, dus die ervaringen zijn totaal niet van toepassing op de huidige modellen

Bijdrager
    4iam

Heb een LaCie d2 60 Gb (3 jaar) en een d2 van 300 Gb(1 jaar).
    de laatste met triple interface.
    Ben tevreden over alletwee, zeker de laatste is stil en snel.
    worden 1 x per week gebruikt voor backup.

Bijdrager
    boekeloo

Ik heb allemaal LaCie’s, FW. Doen het allemaal prima! Gekocht bij mailamac.nl

Bijdrager
    JWB

Ik heb hier 2 LaCie’s 250GB (USB2) draaien als een zonnetje. Kijk eens bij MediaMarkt voor aanbiedingen. Ik heb ze daar namelijk ook voor relatief weinig gekocht.

Bijdrager
    KoV

Ik heb ook een LaCie 250 G, doet het al een hele tijd als een zonnetje!!

Bijdrager
    JaaPJuM

Ik ga nu iets geks zeggen, maar ik gebruik geen fire-wire of usb, maar een landriver (netwerk aansluiting)
    werkt geweldig met een ftp-progje, bv cyberduck, en aangesloten op een router is ie vanaf meerdere computers te benaderen. Heb in een landisk behuizing een 300 gb ata schijf van samsung gedraaid, en dat werkt grandioos. Wie weet heb je er niets aan, maar ach, wie weet ook wel:D

Bijdrager
    Freek.

En hoe snel is de dataoverdracht van jouw lan-disk? Ik ben ze nog niet anders tegengekomen als 100base waar ons Mac-netwerk op 1000base draait. Reken maar dat dat scheelt bijgrote hoeveelheden ata.

Bijdrager
    vikking

Heb hier LaCie Porsche 250 GB, gekocht bij http://disc-planet.nl/ , werkt prachtig:)

Bijdrager
    wout3r

Ik heb een Lacie Brick van 300 GB, geinig ding, en een Digitus van 250GB, ook prima:)

Bijdrager
    JaaPJuM
    ”FreekMac”

En hoe snel is de dataoverdracht van jouw lan-disk? Ik ben ze nog niet anders tegengekomen als 100base waar ons Mac-netwerk op 1000base draait. Reken maar dat dat scheelt bijgrote hoeveelheden ata.

Klopt, maar voor mijn gewone data meer als genoeg, gebruik hem voornamelijk als back-up en mijn itunes haalt er de muziek vandaan. Scheelt veel data op mijn werkschijf. Voor streaming video etc zal het niet voldoende zijn, maar ik kan me er perfect mee redden.

Bijdrager
    Brac

Inmiddels de Lacie bestelt, hopelijk krijg ik hem morgen binnen:D

Bijdrager
    ragoooon

Heb vandaag een nieuwe lacie porsche 160GB firewire aangeschaft ga deze nu formatteren, maar voor wat kan ik het beste kiezen, wil er via Boot Camp met xp ook op kunnen FAT32 is wel oud en trager maar werkt met xp en os x, of nNTFS?

Bijdrager
    ragoooon

DUS, best FAT32 voor in Boot Camp, maar gaat max tot 32GB en voor de mac partitie HFS+.
    Eventjes alles uitgeprobeerd :roll: .

Bijdrager
    Laures

Ik heb ook nog een vraagje m.b.t. externe hd’s.
    Ik heb een PB G4 1500mhz 12″ en een Windows PC. Graag zou ik de HD volstouwen met MP3’s en bestanden die ik kan delen (laptop voor school en kan dan thuis op de externe hd zetten zodat ik ze ook op de pc kan gebruiken).
    Wat is dan handig? Een landisk of 1tje via usb? En gaat het niet fout als je alsmaar wisselt tussen Apple en XP?
    Maxtor heeft wel leuke schijfjes voor goede prijzen (300gb voor 120 euro geloof ik), zijn die goed?

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.