8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    midas

welke externe hardeschijf

Een aantal jaren geleden wist ik nog wel wat van de computerwereld af maar ik merk dat ik steeds verder achter ga lopen. Inmiddels snap ik er zelfs niks meer van.

Ik heb namelijk een Macbookpro met een veel te kleine harde schijf. Nu wil ik een externe harde schijf gaan kopen van 1TB.
    Deze schijf moet worden aangesloten op mijn airport, zodat ik dat ding niet altijd aan mijn computer heb hangen.
    Dan wil ik er mijn backups op draaien maar ook gewoon dagelijks gebruiken voor al mijn documenten, muziek enz. Ook moet hij door meerder computers gebruikt kunnen worden. Handig is natuurlijk dat ik ook buiten mijn huis kan inloggen op de schijf.

Maar wat moet ik nu kopen en wat zijn alle verschillen?
    we hebben van Apple de Time Capsule en van lacie de Desktop Harde Schijven en de Netwerk Harde Schijven bestaande uit LaCie Internet Space, Ethernet Disk, Network Space, enz.

Het lijkt mij slim om het maar bij deze 2 merken te laten.

Wie kan dit bos voor mij een beetje snoeien?

Bijdrager
    Pieterr
    ”midas”

Handig is natuurlijk dat ik ook buiten mijn huis kan inloggen op de schijf.
    LaCie Internet Space

Als dat je eisen zijn (Apple of LaCie) en inloggen op de schijf, dan ben je al uitgesnoeid…

Ik zou zelf een NAS van een ander merk kopen.

Bijdrager
    Oppie

Als je het gebruikt als ‘overflow’ van je te kleine interne HD, kun je het natuurijk niet meer als backup gebruiken van dezelfde Mac…

Bijdrager
    midas
    ”Pieterr”
    ”midas”

Handig is natuurlijk dat ik ook buiten mijn huis kan inloggen op de schijf.
    LaCie Internet Space

Als dat je eisen zijn (Apple of LaCie) en inloggen op de schijf, dan ben je al uitgesnoeid…

Ik zou zelf een NAS van een ander merk kopen.

op de LaCie Internet Space kun je toch inloggen of begrijp ik je niet.

”Oppie”

Als je het gebruikt als ‘overflow’ van je te kleine interne HD, kun je het natuurijk niet meer als backup gebruiken van dezelfde Mac…

Ai, das waar natuurlijk.
    Maar ja, er passen geen 2 schijven op de airport

Bijdrager
    Pieterr
    ”midas”

op de LaCie Internet Space kun je toch inloggen of begrijp ik je niet.

Ja, die blijft over na toepassing van jouw criteria.

Bijdrager
    Oppie
    ”midas”

Maar ja, er passen geen 2 schijven op de airport.

Volgens Apple (Help) wel:

Een USB-schijf aansluiten op uw basisstation of Time Capsule

Sluit de harde schijf aan op de USB-poort aan de achterkant van het apparaat. Als u een USB-hub op het apparaat aansluit, kunt u er meerdere harde schijven op aansluiten. Vervolgens zijn die schijven toegankelijk via het draadloze netwerk.

Bijdrager
    e.abrahamse

Ik heb goede ervaringen met Toshiba 750 Gb en 1 Tb. Ze worden niet warm en werken geruisloos. Staan op een plankje onder mijn bureau en zijn samen met de printers aangesloten op een Airport Extreme. Zo zijn alle schijven en printers toegankelijk. Door het zo aan te sluiten kun je via FTP of Remote Access altijd bij alle bestanden. Deze 1Tb schijf kost bij Dynabyte € 99,95. Een koopje dus om alle systemen via Timemachine te backuppen.

Veel succes met je keuze.

Bijdrager
    Horloge
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.