22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    Blaugrana

Welke externe harde schijf?

Hallo,

Ik wil een externe harde schijf kopen om films op te zetten die ik dan door de harde schijf via usb op de playstation 3 aan te sluiten kan afspelen, maar weet niet welke harde schijf te kiezen…

Wat ik belangrijk vind:

– Firewire
    – ventilator, dus eentje die niet te warm wordt of niet te veel lawaai maakt…

Welke zouden jullie aanbevelen?

Bijdrager
    Pieterr

Hier zijn denk ik al flink wat draadjes over. Goede Firewire schijven zijn bv de Western Digital My Book Studio Edition.

Denk verder ook na over het file systeem wat je op je externe disk wilt gebruiken voor dit doel (schrijven op de Mac en lezen op de PlayStation 3).

Bijdrager
    Star65

Ik heb vorige week de Lacie Quadra besteld, o.a vanwege de vele aansluitmogelijkheden en het niet aanwezig zijn van een ventilator met toch een goede warmteafvoer. (natuurlijk ook voor het design :D)

Bijdrager
    Jeroen-W
    ”Star65″

Ik heb vorige week de Lacie Quadra besteld, o.a vanwege de vele aansluitmogelijkheden en het niet aanwezig zijn van een ventilator met toch een goede warmteafvoer. (natuurlijk ook voor het design :D)

Deze heb ik ook. Alleen jammer dat deze niet 100% uitgaat als de sluimerstand ingeschakeld is. Hierover is veel te lezen op dit forum. Verder een goed ding!

Bijdrager
    Blaugrana

Ik denk deze te bestellen: http://www.pixmania-pro.be/be/nl/556928/art/western-digital/externe-harde-schijf-my-b.html

Goede keuze? Is dit een gewone normale firewire?

Bijdrager
    sven-

Volgens mij ondersteunt die versie geen FireWire 800.

Bijdrager
    Blaugrana
    ”sven-“

Volgens mij ondersteunt die versie geen FireWire 800.

Deze dan?: http://www.pixmania-pro.be/be/nl/western-digital/externe-harddisk-my-book/556926/fiche.html

Bijdrager
    sven-

Ja, die heeft dat wel. Verder is het een fijne schijf, ik heb ‘m zelf ook.

Bijdrager
    Blaugrana
    ”sven-“

Ja, die heeft dat wel. Verder is het een fijne schijf, ik heb ‘m zelf ook.

Ok:-)

En kan die uren achter elkaar draaien? (films afspelen via usb aansluiting playstation 3)

Bijdrager
    Blaugrana

Nu zie ik hier net in een boekje de Plextor 3,5″” multimediaplayer, die rechtstreeks aansluitbaar is op tv met afstandsbediening…
    http://www.2compute.net/Plextor/PX-MPE500U/T3.htm

Kent iemand die? Is die niet beter dan die western digital my book II?

Bijdrager
    EL Mystica

mits een deftig budget: drobo

Bijdrager
    Pieterr
    ”Blaugrana”

Nu zie ik hier net in een boekje de Plextor 3,5″” multimediaplayer, die rechtstreeks aansluitbaar is op tv met afstandsbediening…

Dat is een AV speler. Dan speel je je media dus niet meer af via de PS3.
    Er komen meer en meer van dit soort apparaten op de markt. Een andere bekende is de Popcorn Hour A-100 Media Tank.

[size=9:9bdabbebfc]En niet te vergeten, de AppleTV.:-) Alleen speelt die veel minder formaten af (tenzij je h’m hackt).[/size:9bdabbebfc]

Bijdrager
    Blaugrana
    ”Pieterr”
    ”Blaugrana”

Dat is een AV speler. Dan speel je je media dus niet meer af via de PS3.
    Er komen meer en meer van dit soort apparaten op de markt. Een andere bekende is de Popcorn Hour A-100 Media Tank.

[size=9:28ee044d78]En niet te vergeten, de AppleTV.:-) Alleen speelt die veel minder formaten af (tenzij je h’m hackt).[/size:28ee044d78]

Dat is toch beter dan die western digital voor mij dan?
    Ik koop die alleen om films te kunnen afspelen…

Die plextor heeft wel geen firewire denk ik

Bijdrager
    Pieterr
    ”Blaugrana”

In je beginposting vroeg je naar een schijf waarvan je de films kunt afspelen op je PS3. Vandaar mijn opmerking.

”Blaugrana”

Nee, alleen USB.

Bijdrager
    Blaugrana
    ”Pieterr”
    ”Blaugrana”

In je beginposting vroeg je naar een schijf waarvan je de films kunt afspelen op je PS3. Vandaar mijn opmerking.

”Blaugrana”

Nee, alleen USB.

Ok, ik kan de western digital nog annuleren als ik wil…

Is de plextor ook vlot compatibel met macbook pro?

Wat zouden jullie doen in mijn plaats? :?

Bijdrager
    Pieterr
    ”Blaugrana”

Heb je al een PS3?
    Wil je die (blijven) gebruiken om films te bekijken?

Bijdrager
    Blaugrana
    ”Pieterr”
    ”Blaugrana”

Heb je al een PS3?
    Wil je die (blijven) gebruiken om films te bekijken?

Heb al een ps3 ja, heb nog nooit films gekeken via ps3, ik was gewoon van plan die western digital daar op aan te sluiten…

Maar als het rechtstreeks via tv kan is dat natuurlijk beter, want de ps3 is lawaaierig en geeft veel warmte af…

Bijdrager
    Pieterr
    ”Blaugrana”

Is de plextor ook vlot compatibel met macbook pro?

Uit de manual:

This device supports both NTFS and FAT32 file system.

Copy files just like using a USB external HDD. You can do it with Windows Explorer or Mac OS Finder. (No additional software needed!)

Mac OS 10.2 or above supports the unit with its native driver. Just connect the unit to a Mac computer and access it like a regular hard disk drive. But the utilities are for Windows only.

Bijdrager
    Blaugrana

But the utilities are for Windows only.

Hmm wat zouden ze daar mee bedoelen?

Bijdrager
    Blaugrana

is apple tv ook geen optie?

Bijdrager
    francisbacon

Ik heb mn PS3 op een Airport Extreme met LaCie USB HD aangesloten. Op die LaCie worden vanaf mn iMac of iBook alle films op gezet die we downloaden. Met behulp van MediaLink kan ik alles met elkaar delen.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.