5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Machiavelli

Welke Externe Harddisk?

Mijn opslag capaciteit begint aan zijn einde te komen. Heb nu WD live book 2T met ethernet verbonden aan mijn netwerk, deze begint aardig vol te lopen. Ik wil dus uitbreiden.

Ben over de snelheid van de WD livebook nooit heel erg enthousiast geweest, maar misschien ligt dat aan mijn ongeduld.

Wil er een schijf bijzetten van 4-6TB, maar wat is nou de beste keuze??

Bijdrager
    Afroman

Je kan voor een Lacie Big Quadra gaan. Die heeft 2 harddisks in die hot swappeble zijn en je kan kiezen of je het in een RAID zet.

Bijdrager
    FastMac

Ik zou eens kijken naar Synology oplossingen. Niet alleen in te zetten voor Backups en data maar ook voor multimedia bijvoorbeeld. Dus veel meer opties en value for money.

Ik snuffel vaak bij mobile-harddisk.nl voor Synology spullen. Nooit iets bij ze gekocht maar veel goede verhalen. Mijn Synology interesse werd gewekt door een familie lid die er automatische backups op doet en hem inzet voor filesharing en multimedia.

Bijdrager
    Sanjeev
    Bijdrager
    FastMac

Deze bijvoorbeeld:

http://www.mobile-harddisk.nl/synology-ds212-2x-3525-sata-ii-1x-gigabit-lan-usb-30-p-1974.html?manufacturers_id=33&osCsid=bf6409bef16011ccff46bf8c449f61ae

Heb je ook nog Gigabit Lan en de keuze voor eigen disks. En een handig besturingssyteem.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.