21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    dsdude

Welke eerst uittrekken?

Hoi

Ik heb een vraag, misschien klinkt het wat dom. Maar welk moet ik eerst uittrekken bij mijn laptop (ibookg4). De stroomadapter of de pug-in?

Wie kan mij met deze vraag helpen:-)

Bijdrager
    rvanheukelum

Ik trek altijd de stekker er eerst uit; dan blijft er geen reststroom in de adapter achter.
    Maar ik ben een boerenlöl.

Bijdrager
    SeaTrue

bij al mijn aparaten word er aangeraden eerst de stekker uit het stopcontact te halen en dan pas de plug uit het apparaat

Bijdrager
    Freek.

Wat heeft dit overigens met Classic van doen?

Bijdrager
    Steff
    ”Freek.”

Wat heeft dit overigens met Classic van doen?

Misschien dat de gebruiker dacht dat hij een Classic iBook had? Voor de rest vrij niets…

Maar overigens gaat hier ook gewoon de stekker er uit of de schakelaar om (zo’n blok) voordat de rest ontkoppelt word. Logies lijkt mij toch?

Bijdrager
    Petje

1e netstroomstekker 2e plugje.
    Andersom kan geen kwaad, maar dit ontlaad de restspanning in de adapter.

Bijdrager
    Oppie

Volgens mij maakt het geen biet uit, en handel daar dus ook naar; nooit een probleem mee gehad.
    En wat mag dat dan wel (iets voor nadeligs) zijn: restspanning?

(Misschien is de handeling -stekker/stopcontact- wel Classic te noemen…:wink: )

Bijdrager
    Barabas2005

Volgorde maakt niet uit, maar wel de netspanning er ook af halen als je de adapter niet meer gebruikt. Anders blijft het beestje toch nog een beetje stroom vreten.

Bijdrager
    Oppie

Apple kwam laatst nog in het nieuws dat ze dàt ook redelijk onder controle hebben; ik geloof dat het op de huidige adapters maar >0.5W is.

(Weet ff niet meer waar ik dat heb gelezen…)

Bijdrager
    Turbanus