4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    computer space

Welke driver Intuos 3 onder El Capitan 10.11?

Ik heb net al deze drivers geprobeerd:

WacomTablet_6.3.15-3.dmg
    WacomTablet_6.3.14-2.dmg
    WacomTablet_6.3.11-3a.dmg

WacomTablet_6.3.10w2.dmg
    WacomTablet_6.3.9w5.dmg
    WacomTablet_6.3.5-3.dmg
    WacomTablet_6.3.8-2.dmg

Maar geen van allen werkt naar behoren. Bij sommige kan ik geen zoom kiezen voor het scrolwiel van de muis, en bij geen een werkt de aangepaste scherm-tablet relatie goed. Ik heb namelijk graag rondom een ongebruikte rand van ongeveer 5-10% van de tabletmaat, zodat de schermrand niet samenvalt met de naad tussen tablet en overlayplaat. Iemand meer succes met een Intuos 3 onder 10.11? Ik kan me herinneren dat de driver die vanuit de 10.6 update meekwam ooit wel goed werkte, maar die wil niet meer installeren onder 10.11.

Bijdrager
    sedikit

Ik lees dat Je de Driver 6.3.37-3 hebt overgeslagen. Misschien doet die het naar behoren:

https://www.wacom.com/en-us/support/product-support/drivers

Bijdrager
    polansky

Wacom en drivers…. Verschrikkelijk en aan hun support heb je ook al niets helaas.

Dit heeft bij mij uiteindelijk wél geholpen:

Bijdrager
    macmaus

Zoals Polansky al zegt: Wacom drivers en besturingssystemen, verschrikkelijk.
    Wat mij vaak heeft geholpen is vrij omslachtig, maar wel de beste methode: eerst de “oude” Wacom software, voorkeurpaneel en prefs verwijderen, prullebak legen, herstarten en DAN pas de nieuwe versie installeren en proberen.
    Helaas een kwestie van (zoals je zelf al hebt ontdekt) trial and error.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.