17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    leaf

welke distro voor een web server met rubt on rails php /mysq

Beste , mensen

ik ben bezig met een boek te schrijven (guide) om een web 2.0 webserver te maken ik zoek een linux command line.
    zo als debian freebsd.hopelijk weet jullie nog een goede uninx basseden linux. :evil: 8) tnx al vast
    leven de opensource wereld :P !!

Bijdrager
    computer space

Met de WebserverXkit heb je dit alles, inclusief Ruby, ook gewoon werkend op OSX

Bijdrager
    leaf

sorry maar ik zoek een distro voor een server een geen programma voor mac osx.:P

Bijdrager
    zAo

Waarom geen Debian/Ubuntu?

Als het meer Unix-achtig moet zijn: Slackware? Een stukl leerzamer ook.

Bijdrager
    computer space

Volgens mij is het dan weer iets dat op dit forum flink off-topic is. Meer voor de Lounge dus! Maar de tieners hier denken dat het tegenwoordig een Intel forum is.

Bijdrager
    leaf

sorry voor deze verkeerde topic maar bedankt voor de reactis

Bijdrager
    computer space

Is het trouwens een probleem wanneer je server onder OSX draait? Is toch lekker gebruiksvriendelijk! En ook gewoon Unix based, dus weinig verschil met uitwijken naar Ubuntu o.i.d.
    De Xkit maakt juist van een gewone OSX install een volwaardige webserver. En daarmee ben je ontopic;-)

BTW: je hoompeetsj doet het niet.

Bijdrager
    vishaakje
    ”Martiniman”

Is het trouwens een probleem wanneer je server onder OSX draait? Is toch lekker gebruiksvriendelijk! En ook gewoon Unix based, dus weinig verschil met uitwijken naar Ubuntu o.i.d.
    De Xkit maakt juist van een gewone OSX install een volwaardige webserver. En daarmee ben je ontopic;-)

2e BTW: jouw hoompeetsj doet ook raar als ik van een foto terug wil dmv het kruisje klopt de link naar index.html niet:)

Bijdrager
    computer space
    ”vishaakje”
    ”Martiniman”

2e BTW: jouw hoompeetsj doet ook raar als ik van een foto terug wil dmv het kruisje klopt de link naar index.html niet:)

Bedankt!
    Oeps, index .php genoemd omdat ik er een statistiekding in heb gestopt. Vergeten up te daten. Zal snel zorgen dat PHP ook .html parsed zodat ik het bestand weer .html kan noemen.

Bijdrager

yellowdog linux is ook een van de distro. Maar ik zou je Mandrake aanbeleven.

Bijdrager
    leaf

Wat is er nou fijner dan een ligth weight server.

Lighttpd
    ruby on rails
    mysql

Op een unix (*NIX) basis. :lol:
    wie gaat mij het tegen deel bewijzen ?.
    :wink:

Bijdrager
    leaf

ps het gaat goed met me boek als er intresse is voor het bouwen van een ruby on rails server.het is een Examen project van mij op school.ik geeft het eerst deel gratis weg! beta testen dus:P. binnenkort de kan je aanmelden.

Bijdrager
    computer space
    ”leaf”

ps het gaat goed met me boek als er intresse is voor het bouwen van een ruby on rails server.het is een Examen project van mij op school.ik geeft het eerst deel gratis weg! beta testen dus:P. binnenkort de kan je aanmelden.

Ook even aandacht aan de lessen Nederlands besteden :P Wel handig als je in boeken gaat!

Bijdrager
    leaf

zerker de spellings controlen van me leraar staat aan:P
    8)

Bijdrager
    computer space

Hij is gek! Zeg hem dat maar!
    Schrijf je dit nu expres weer zo fout?

Bijdrager
    leaf

nee ik heb dislectzie daarom:cry: ps gaafe website kan we een keer meschien samen een project maken ?.

Bijdrager
    hansenonline

zet dan de spellingscontrole aan als je aan het typen bent, voor dit soort gefriemel ben ik als woordblinde ook een beetje allergisch. verder succes met het ontwerpen en schrijven van je werkstuk.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.