30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)
  • Q:

Bijdrager
    boelie

Welke console zal ik kopen?

De consoles zijn nu echt supergoedkoop en waarschijnlijk worden ze nog goedkoper dit jaar…

De grote vraag ~ welke zal ik kopen? Goed beargumenteren graag!

Ik dacht aan een gamecube, lekker compact en nintendo staat voor speelbaarheid. Plus: hebben een aantal sega-games en ZELDA.
    Aan de andere kant heb je de playstation 2. Deze heeft een aantal zeer kewle games zoals the getaway en gta: vice city.

Ik heb een dolby digital versterker met 5 behoorlijke boxen + subwoofer.
    Gamecube heeft dolby pro logic 2 en playstation heeft dolby digital.
    Sinds gisterenavond heb ik een PS2 te leen staan, maar van dolby digital heb ik niet veel gemerkt ~ bijvoorbeeld als een helicopter over kwam vliegen, laat ik zeggen dat het tegenviel. Voor de rest was het geluid wel mooi, maar dat is DTS

Als laatste: ik heb nu een PSone, deze games kan ik dan ook nog op de PS2 spelen. Ik heb best wel wat op cd-gebrande games, wat betekend dat ik de PS2 moet aanpassen en daar vind ik het toch een beetje te duur voor.
    Ergo: argumenten gebaseert op kopiƫren van games (ook voor backup) tellen niet mee.

Bijdrager
    tony montana

’n PlayStation 2! 8)
    Vette games!
    (Ik zag dat je ’t flink laat had gemaakt afgelopen nacht…:P :P )
    :wink:

Bijdrager
    boelie

yep half 5, toch nog ff scarface opgezet maar dat kwam door vice city :lol:

Bijdrager
    iTijn

Vice city vereist ander kijkvoer achteraf (subtiele hint richting avatar:) )

Maar ehmz…… PS2, meer titels tegen ook wat leukere prijzen en je wordt niet gedwongen een dvd remote kit extra te kopen om dvd’s te kunnen afspelen zoals bij die console van die boevenbende uit redmond

Bijdrager
    boelie
    ”iTijn”

…en je wordt niet gedwongen een dvd remote kit extra te kopen om dvd’s te kunnen afspelen zoals bij die console van die boevenbende uit redmond

Tsja ik heb dus al zo’n drie jaar een dvd-speler dus dat is niet echt een reden om voor PS2 te gaan. En zo duur zijn die games nou ook weer niet, als ik eenmaal weer werk heb. Gewoon eerst huren en daarna kijken of het iets is…

Bijdrager
    HSL

een woord XBOX!!! want die is zo goed te hacken!! nieuwe Hd erin en de grahics zijn 1000x beter dan die van een PS2..

die spelletjes op de gamecube zijn vooral gericht op jongere kinderen!!

Bijdrager
    iTijn
    ”HS-L”

een woord XBOX!!! want die is zo goed te hacken!! nieuwe Hd erin en de grahics zijn 1000x beter dan die van een PS2..

die spelletjes op de gamecube zijn vooral gericht op jongere kinderen!!

Dat is waar…. het ding wordt leuk onder de loep genomen, ben er zelf niet echt in thuis…. maar weet wel dat er linux op gezet kan worden….. hoe het met gecopieerde spellies zit weet ik niet

Bijdrager
    boelie

Kom op nou jongens, jullie denken toch niet serieus dat ik zo’n log apparaat in m’n kamer ga zetten? Er kan meteen een ventilator naast om te koelen.

Bij xbox en ps2 mis ik de speelbaarheid bij heel wat games, waardoor ze vaak zo traaaaag zijn.

Bijdrager
    HSL

ik heb een paar keer op de Xbox van een vriend gespeeld en dat ding is super de spellen zijn veel mooier dan dezelfde spellen op een playstation. en als jij mario bros wil spelen ja dan moet je voor de nintendo gaan,.. maar voor alle andere spellen zou ik echt een Xbox kopen. je kan spelletjes makkelijk kopieren en ook gekopierde spellen op een gehackte Xbox zetten zodat je ze vanaf de HD kan spelen.
    hacken met alle opties erbij kost ongeveer 80 euro,.. dan moet je wel een eigen HD meenemen..:D

Bijdrager
    boelie

Ik geloof dat er standaard al een 80 gig HD in zit, daarom is dat ding zo groot.

Bijdrager
    HSL

standaard zit er een 8 of 10GB HD in.. en hij is helemaal niet zo groot hoor, niet veel groter dan een PS2 iig

Bijdrager
    Kraid

Xbox is grafisch inderdaad heel indukwekkend maar de games vind ik echt 3x niks. Er zitten een paar goeie titels tussen maar bij de meeste games blijft het bij alleen mooie plaatjes.
    De playstation2 lijkt me dan een betere keus door het grote aanbod ann games.
    Ik vind persoonlijk de gamecube de leukste console. Alleen de spellen van Nintendo zelf zijn al de aanschaf waard. Bij nintendo spellen staat de speelbaarheid voorop, en die is altijd heel veerslavend. Graphics of een filmisch verhaal, zoals je veel bij de ps2 en xbox ziet zijn ook leuk maar die wennen snel en dan is zo’n spel al snel saai.

Ik heb zelf een gamecube, ps2 en een gameboy adv.

Bijdrager
    M

Ik heb zelf een Playstation 2 en kan hem echt aanraden!

Ik zou in ieder geval geen Gamecube kopen, dit doordat het bijna allemaal van die games voor kinderen zijn en je kunt er ook geen DVD’s op afspelen.

Dus als je moet kiezen zou ik gaan voor de XboX of de PS2.
    Voor de Playstation 2 komen (vindt ik) ook veel betere spellen uit zoals de GTA serie. Misschien is de Xbox iets beter in het grafische gedeelte maar het is maar waar je voor kiest, de spellen of de looks.

Ik heb gekozen voor de spellen en ben tot nu toe zeer tevreden. Zelf al mijn tweede PS2 aangeschaft, omdat ik mijn eerste had omgebouwd en hier door de lens kapot is gegaan (na een jaar). Dus NOOIT omlaten bouwen!! In het begin is het cool, maar na een poos niet meer.

Bijdrager
    mactheo

PS2 natuurlijk, microsoft probeert met de Xbox (en veel geld) de PS2 van Sony uit de markt te drukken.
    Dit lukt gelukkig niet maar de Gamecube van Nintendo wordt wel het eerste slachtoffer !
    Microsoft koopt zelfs game developers op die daarna alleen nog maar games maken voor de Xbox.
    Grafisch is de Xbox idd wat beter dan de PS2, dit komt omdat de PS2
    wat eerder ontwikkeld is dan de Xbox.
    Maar in 2005 komt Sony met de PS3 (waar ook PS2 spellen op gespeeld kunnen worden) en die zal de XBox verpulveren !!
    Na Apple natuurlijk gun ik het Sony dat ze de strijd met microcsoft winnen !!

Bijdrager
    hutkoffer

oke. luiste rnaar een kenner:P ik zal overal ff de +en – minten op een rijtje zetten.

Microsoft Xbox :
    +
    -hele mooie grapics
    -goede games ( er zijn er weinig in vergelijking met ps2, omdat hij meer als een half jaar ouder is )
    -lekkere controllers. 2 verschillende, ik raad de grote controller aan.
    -hele goede koeling. daarom is hij best wel groot, de koeling is goed, en zal dus nooit heet worden.
    -xbox live. wat moet ik daar nog over zeggen:P
    -makkelijk om te bouwen en games op HD zetten.

-
    -voor sommige te groot ( mij makt nix uit, past gewoon in mn kastje en heb nergens last van.)(terwijl hij niet veel scheeld met de ps2)

Sony ps2
    +
    -eeehhhmm…de ps2-only’s. de games die alleen op ps2 verscheinen ( getaway, jax and dexter, final fantsy…)
    -veel games ( doordat hij ouder is ;))
    -ook makkelijk om te bauwen
    -geen afstands bediening nodig voor DVD’s
    -kan horizontaal of verticaal neer gezet worden

-
    -lelijke games voor deze tijd

nintendo gamecube
    +
    -hij is klein ( dat is eigelijk een nadeel, lees zometeen waarom)
    -mooie games

-
    -te klein. hierdoor zit er een slechte koeling en kan hij niet te lang aan staan.
    -games. al die mario troep..( er zijn uitzonderingen..maar weinig.)
    -controller. licht, ligt niet lekke rin de hand.

ik heb vast niet alles gehad, vul me maar aan als je meer weet;)
    maar iig, de xbox is voor deze tijd de beste console die ja kan nemen…
    [/b]

Bijdrager
    hutkoffer
    ”mactheo”

PS2 natuurlijk, microsoft probeert met de Xbox (en veel geld) de PS2 van Sony uit de markt te drukken.
    Dit lukt gelukkig niet maar de Gamecube van Nintendo wordt wel het eerste slachtoffer !
    Microsoft koopt zelfs game developers op die daarna alleen nog maar games maken voor de Xbox.
    Grafisch is de Xbox idd wat beter dan de PS2, dit komt omdat de PS2
    wat eerder ontwikkeld is dan de Xbox.
    Maar in 2005 komt Sony met de PS3 (waar ook PS2 spellen op gespeeld kunnen worden) en die zal de XBox verpulveren !!
    Na Apple natuurlijk gun ik het Sony dat ze de strijd met microcsoft winnen !!

nee. microsoft wint toch.
    hij koopt al die developers, en dus meer, en betere games.
    ik koopgeen console om de concurent dwars te zitten, maar om goed op t e kunne gamen.
    en nee, ik ben geen microsoft fanboy, helemaal niet zelfs, maar de console wa mogen ze van mij winnen.
    en dat doen ze toch wel..

Bijdrager
    Elger

xbox is grappiger:)

daar kan je linux op zetten of een ander aangepast OS en dan kan je em gelijk gebruiken als DivX speler op je TV, scheelt weer dvd’s kopen:)

Doe dat maar eens op een playstation of Ngamecube…

de keuze is dus gemaakt..:P

Bijdrager
    Amsterdam

Ik zou persoonlijk, maar dat heeft met loyaliteit te maken, een PlayStation kopen.

Bijdrager
    boelie

Iedereen, echt bedankt voor jullie reacties. Ik had geen idee dat er zo veel gamers op dit forum waren!
    Ik vind het grappig dat er zo veel mensen zijn die zweren bij apple en toch voor de xbox kiezen ~ sleeping with the enemy?

Maar check deze foto (en denk de troep er om heen ff weg ;)):

Zoals je kunt zien, ik heb niet veel ruimte. Ik heb nu een PS2 te leen en die past goed. Een Xbox, superlelijk ding btw, zou veel ruimte vragen en dan zou ik m’n dvd-speler weg moeten halen.

Ik heb al een aantal keer gehoord dat je linux op een xbox kunt zetten, betekend dat dat er al een OS op de xbox staat als je hem koopt? Toch geen dos hoop ik?

Bijdrager
    Torz

[size=18:e44cfb1291]Xbox Rulez[/size:e44cfb1291]

[mod:e44cfb1291=”Torz”]…. en spelletjes daar is een aparte rubriek voor

vandaar deze verplaatsing[/mod:e44cfb1291]

Bijdrager
    boelie
    ”Torz”

…. en spelletjes daar is een aparte rubriek voor vandaar deze verplaatsing

Ok my bad…

Bijdrager
    Martens

Ik verzamel consoles en spellen en heb (uiteraard) deze 3 consoles ook. Welke voor jou het beste is ligt helemaal aan je smaak in spellen. Specs van de consoles zelf hoef je niet op te letten, ze kunnen alle 3 indrukwekkende plaatjes op het scherm toveren.

Playstation 2

Indrukwekkend aanbod spellen. Er zitten eigenlijk voor iedereen wel een paar hele goede titels tussen. RPG’s blijven jammer genoeg een beetje uit, dat was op de PS1 beter. Over het algemeen wat meer serieuze spellen met volwassen thema’s.

Xbox

Hele leuke console, maar veel te weinig (goede) spellen. Xbox live heb ik zelf nog niet, maar ik hoor er niks dan goeds over, het schijnt super te zijn. Veel Sega arcade spellen op deze console, als je dat leuk vind is een Xbox super.

Gamecube

Over het algemeen vrolijke spellen met de nadruk op gameplay, VOLWASSEN gameplay als ik het even mag benadrukken. Vrolijke kleuren staan voor veel mensen gelijk aan kiddy, absolute onzin, die mensen hebben geen Gamecube aangeraakt. Niet al te veel spellen, maar er zitten veel toppers tussen.

Ik heb niet echt een favoriet eerlijk gezegd, ze hebben alle 3 spellen die Zo indrukwekkend zijn dat je ze eigenlijk niet mag missen. Ik weet niet welke je gaat kopen, maar voor elke console even een absolute aanrader:

Playstation 2: ICO
    Gamecube: Zelda
    Xbox: Panzer Dragoon Orta

Bijdrager
    Martens

Ik snap niet dat je dat doet eerlijk gezegd. Eerst gaat iedereen zitten klagen dat Microsoft developers opkoopt maar wel zelf spellen kopieren. Als je kopieert krijgen developers minder inkomen, gaan ze op de fles en moeten ze fuseren om te kunnen blijven bestaan. Dat riep iedereen vroeger ook al, en nooit ging er een developer failliet, maar tijden veranderen en de een na de andere gaat over de kop.

KOOP JE SPELLEN!!

-te klein. hierdoor zit er een slechte koeling en kan hij niet te lang aan staan.

Onzin, die van mij staat dagen achter elkaar aan. En eerlijk gezegd blijft hij koeler dan mijn PS2 of Xbox, die allebei bovenop vrij warm worden.

Bijdrager
    M

xbox is grappiger

daar kan je linux op zetten

Dit kon al heel lang bij de PS2

Check de volgende link maar http://nl.playstation.com/hardware/linux_hardware.jhtml?linktype=NAV

maar van dolby digital heb ik niet veel gemerkt ~ bijvoorbeeld als een helicopter over kwam vliegen, laat ik zeggen dat het tegenviel. Voor de rest was het geluid wel mooi, maar dat is DTS

Gebruik je wel een optische kabel?

Bijdrager
    hutkoffer
    ”Mirg”

Ik snap niet dat je dat doet eerlijk gezegd. Eerst gaat iedereen zitten klagen dat Microsoft developers opkoopt maar wel zelf spellen kopieren. Als je kopieert krijgen developers minder inkomen, gaan ze op de fles en moeten ze fuseren om te kunnen blijven bestaan. Dat riep iedereen vroeger ook al, en nooit ging er een developer failliet, maar tijden veranderen en de een na de andere gaat over de kop.

KOOP JE SPELLEN!!

Onzin, die van mij staat dagen achter elkaar aan. En eerlijk gezegd blijft hij koeler dan mijn PS2 of Xbox, die allebei bovenop vrij warm worden.

ik koop mijn spellen ook en ben zelf ook tegen kopieren, maar er zijn genoeg mensen die hem wel om laten bouwen.

en het is gewoon algemaan bekend dat een GAmecube een slechte koeling heeft vergeleken met de xbox. geen discussie over mogelijk;)

Playstation 2: ICO
    Gamecube: Zelda
    Xbox: Panzer Dragoon Orta

dit klopt niet. voor de ps2 moet het vice city zijn, voor cube idd zelda maar voor de xbox is het HALO

maar dat is een menings verschil;)

Bijdrager
    boelie
    ”M”

Gebruik je wel een optische kabel?

Nouw, laat ik zeggen dat ik het wel heb gemerkt maar dat ik er meer van had verwacht.:?

Maar ik ben er helemaal uit. Ik heb nu een PS2 te leen staan en dan huur ik voor een week gewoon een cube met wat games, dan kan ik zelf bepalen wat ik koop.

ad: ik vind dat Mirg het beste antwoord tot nu toe heeft gepost. Objectief, duidelijk en uitgebreid. Bedankt!

Bijdrager
    jbro

XBOX[/color]: als je van grafishe houd en er ook veel op let moet je geen XBOx kopen omdat er veeeel te veeeel hoekerige stukken in zitten.
    maar dit licht ook veeel aan de spellen,….de meeste hebben dit.
    qua loden is dit de snelste console maar dit is ook een beetje je iegen meening.

gamecube: heeft veel disney spellen als je hier van houd moet je dit kopen.
    deze console en de spellen zijn veel minder blokerig dan de xbox.
    maar hetnadeel van deze console is dat het bijna aleen maar disney spellen uitbreng.
    kijk maar is ff in de winkel bij de gamecube spellen je zal mischien 1 spel vinden zonder van doe srookjes figuren!

ps2:load veel langer dan xbox en gamecube!
    en het heeft geen ingebouwde memorie card en xbox wel!
    aleen het heefd weer veel meer van de race vecht sport enzo spellen.
    en hij is NU al afgeprijst omdat het best slecht loopt!!!!!

dus mijn conclusie gaat naar de xbox

Bijdrager
    M

hij is NU al afgeprijst omdat het best slecht loopt!!!!!

Hoe bedoel je slecht loopt:? ? De PS2 is de meest verkochte console by far!
    En over dat af prijzen.., dit doen ze omdat alle consoles hun prijzen verlagen en om er voor te zorgen dat hij niet te duur wordt tegen over de andere consoles, doen zij ook.

Bijdrager
    jbro

dat klopt wel ja daar ben ik je het mee eens!!!!!!!!!! 8)

Bijdrager
    HSL
    ”MirgIk

ik snap je reaktie, maar dat is niet de enigste reden om hem om te bouwen,.. je kan dan namelijk ook via ethernet MPEG en DIVX films gewoon bekijken op je teevee, en je zou ook je eigen spellen (als je er veel hebt) op de HD kunnen zetten, zodat je veel sneller van spel kan wisselen, zonder dat je met cd’s en hoesje hoeft te klooien.
    je kan ook dan via internet spelen zonder dat je Xbox live hoeft aan te schaffen, je speelt dan ook niet over hetzelfde netwerk,.. maar ja dat is dan je eigen keus..:)

HS-L

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.