5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    joasdekker

Welke configuratie MacPro?

Voor de zaak kan ik als alles een beetje meezit binnen afzienbare tijd 2 MacPro’s aanschaffen. Het is de bedoeling dat beide machines als werkpaard worden gebruikt met elk 2, 23 inch cinema displays aangesloten.

De Machines zullen voornamelijk gebruikt worden voor een stuk webdesign en intensief video bewerken en monteren alsmede 3d animeren.
    Programma’s die voornamelijk gebruikt zullen worden.

– Adobe CS3 suite (Voornamelijk Flash, Photoshop, Illustrater en After Effects.)
    – Final Cut Studio 2
    – Maya
    – Modul8.
    – Arkaos.

Bij het bekijken wat een goede optie is heb ik een aantal vragen over de mogelijke configuraties.

Processor:
    Standaard is de configuratie met een 2 maal 2.8 Ghz quad core processor. De meerprijs voor 3.0 of 3.2 is aanzienlijk.
    Ga ik dit met bovengenoemde paketten goed benutten, of is dit zonde van het geld?

Geheugen:
    Wat is een aanbevolen hoeveelheid geheugen?

Harde schijven:
    Ga ik daadwerkelijk snelheidswinst merken wanneer ik de standaard 7200 RPM schijven vervang voor 15.000 RPM exemplaren of is dit marginaal?

Grafische voorzieningen:
    Met welke configuratie draait boven genoemde soepel?

Ik hoop dat met de kennis van jullie ik hier wat wijzer over kan worden.

B.v.d.

Joas

Sleutelbeheerder
    Night

Het is bekend dat en zo miniem snelheidverschil in processoren nauwelijks snelheidwinst oplevert in dagelijks gebruik. Wat meer te overwegen valt is het aantal cores, maar belangrijker nog: de hoeveelheid intern geheugen. Met de lage prijzen die er vandaag de dag voor betaald dient te worden, zou ik er zeker niet zuinig mee zijn!

Bijdrager
    EmuuuH

ja idd, geheugen is niet zo duur meer tegenwoordig, behalve bij apple zelf, koop hem liever bij een andere winkel zoals (mag ik hier winkels benoemen?) prowarehouse..

Bijdrager
    sypie

Als die programma’s die je noemt veel van en naar de harde schijven moeten lezen en schrijven dan zou een schijfupgrade misschien uit kunnen. Voor het dagelijkse werk is dit niet nodig.

Ik zou wel je kast voorzien van 1 of 2 extra schijven, of alles moet via het netwerk gaan?

Bijdrager
    joasdekker

Nee het hoeft niet over het netwerk. Er komen meerdere schijven in.
    Als ik de 15000 RPM echt zou merken had ik er daar 2 van in willen zetten en daarnaast 2 schijven van 1TB op 7200 RPM.
    De processor dus op 2.8 GHz laten en investeren in Geheugen. Is dan maar meteen naar het maximum van 32 GB overkill?
    En wat te doen met de configuratie van grafische kaarten?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.