13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Maurice

Welke clouddiensten zijn het beste voor…

Gelukkig nieuwjaar OMT leden!

Om het nieuwe jaar voor me zelf in de luiden, zit ik er aan te denken om m’n bestanden maar eens ‘veilig’ ergens op te slaan in de cloud… ( beetje onzin verhaaltje, maar ja. Intro for life… )

Wat zijn volgens jullie de beste, snelste, meest betrouwbaarste ( geen enkele clouddienst is betrouwbaar, maar je snapt m’n punt ), heeft de beste mobiele apps en werkt op Windows en Mac clouddiensten deze tijd?

Ik zit momenteel met m’n foto’s en muziek bestanden bij OneDrive, school documenten bij Dropbox, GDocs bij Google Drive en Stack heb ik even achterwegen gelaten aangezien die de laatste tijd ontiegelijk traag is… ( hier zowel als de sync client als WebDav ).

Wat zijn volgens jullie de beste?
    Voor én nadelen?
    En misschien voor extra opslag, de goedkoopste?

Ook zou ik het handig vinden om bijvoorbeeld documenten rechtstreeks op m’n iPad te bewerken met Word, waarna die gelijk weer gesynchroniseerd wordt. ( helaas ondersteunen Dropbox en OneDrive dit alleen op het moment )

Ik hoor graag jullie advies!

– Maurice

Inactief
    Anoniem

Google

Bijdrager
    Maurice
    THX-1138 op 02 januari 2016

Google

Hier heb ik veel aan!
    Nog andere nuttige informatie te vertellen op deze mooie avond…? -_-

Bijdrager
    penseel
    Bijdrager
    Shmoo

Er is niets zo goed als Dropbox handjes omlaag! Daar kun je lang en breed over lullen maar mooier zal het niet worden.

Nadeeltje van Dropbox, de Mac app start extreem langzaam op. Ik weet niet of dit komt doordat ik een dual core processor heb en een standaard HD ipv een SSD maar sinds een tijdje duurt het ongeveer 3 minuten voordat Dropbox is opgestart wanneer ik de computer aan zet.

Bijdrager
    Hortulanus

Zelf heb ik Owncloud draaien op een Raspberry Pi. Alles ‘veilig’ en in eigen beheer.

Bijdrager
    computer space

Met die schooldocumemten zou ik nou juist lekker bij OneDrive gaan zitten. Office 365 is super, en je hebt niet het gezeik dat Google overal een eigen bestandsformaat van klust.

Bijdrager
    hokkie

Combinatie van eigen NAS en Dropbox!!

– NAS gebruik ik voor alles (documenten, foto’s, etc.) > RAID 5 en backup naar externe schijf (helaas nog niet buitenshuis, maar dat is in wording)
    – Dropbox met name zakelijk en gedeelde mappen met collega’s, welke op haar beurt weer synchroniseert met mijn NAS en als backup weer op externe schijf

Zoek alleen nog een mooie workflow voor iCloud… Tips zijn welkom…

Bijdrager
    Maurice
    computer op 03 januari 2016

Met die schooldocumemten zou ik nou juist lekker bij OneDrive gaan zitten. Office 365 is super, en je hebt niet het gezeik dat Google overal een eigen bestandsformaat van klust.

Daar zat ik inderdaad ook aan te denken… Maar ik moet voor mijn school ook .pka en .pkt bestanden gebruiken, wat OneDrive zo nu en dan eens weigert te synchroniseren…

Bijdrager
    JorisRu

Western Digital My Cloud is misschien een optie voor je? Dan heb je alles zelf in de hand. Werkt voor mij perfect.

Bijdrager
    ISS

Naast een externe disk waarop ik een TimeMachine-backup maak, draai ik op mijn Mac ook ARQ Back-up . Ideaal, het gaat versleuteld het net over voordat het je computer verlaat. Met Google Nearline betaal ik $0,01 per Gb/mnd, betaal op die manier nog geen euro per maand voor Back-up. Betaal precies wat je nodig hebt/gebruikt. Het vergt even wat instel en aanmeldwerk bij Google, maar zeker aanrader. 1 nadeel: eenmalige licentiekosten van $40.

Bijdrager
    ISS

Verder vind je hier nog wat informatie over allerlei oplossingen:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1542413

Bijdrager
    bitsflew

Voor NAS gebruikers: Amazon CloudDrive.

$59,95 pj voor unlimited opslag en het is nog snel ook ( >1MByte/s via mijn glasvezel verbinding)

Dropbox en CrashPlan heb ik ook geprobeerd maar die zijn afgevallen vanwege de lage snelheid.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.