11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    QSD

Welke chip is sneller ?

Hallo,

Ik wil mij een nieuwe iMac aanschaffen maar twijfel welke machine ik zal kiezen.
    Het wordt hoe dan ook de 27″ maar wordt het de 3,6 Core i5 of de 2,8 quad core i5.
    Welk van de twee is de snelste ?
    Is het de 3,6 (i.p.v. 2,8) die het doet of is het de quad core die het ‘m doet ?
    Ben niet zo op de hoogte van al die toestanden en wil geen miskoop doen, vandaar.

Bedoeling is oude videobanden overzetten naar DVD en deze onderweg ook nog even bewerken waar nodig.
    Stukken weglaten, stukken op een andere plaats zetten, titels, muziek erbij, je kent het wel, de hele mikmak.

Bedankt.

Quinten

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Je kan het beste voor de quad 2.8 gaan. Met Turbo Boost kom je dan met single-threaded (meeste software) op een hogere kloksnelheid. En later, als meer programma’s gebruik kunnen maken van die cores, is het ook nog altijd handig.

Bijdrager
    xionix

Kan me even niet herinneren dat ik een core i5 3,6 heb zien langskomen?
    Waar heb je die gezien? Ik weet wel van de core i3 3,06, misschien dat je die bedoelt?
    In ieder geval, een core i5 op basis van c2d en een quad uitvoering vergeleken dan is de quad uiteraard sterker. Dat ligt hem idd in het stukje quad. Dus laat je budget het gewoon toe dan zou ik zeggen kies voor de quad uitvoering, je kan deze ook in een 2,93 uitvoering krijgen.

Bijdrager
    Pieterr

We hadden laatst ook al zo’n draadje. Misschien leuk om door te lezen.
    Dat gaat weliswaar om de 21.5″ iMac, maar de vraag is vergelijkbaar.

Imac 21,5" i3 of i5

Bijdrager
    xionix

heb even op de website gekeken en zie nu die i5 staan, ik zou voor de quad gaan ook omdat je in de toekomst volgens mij meer daaraan zou hebben.

Bijdrager
    Yost

Misschien dat je hier je antwoord ziet staan:
    Real World Speed Tests For Performance Minded Mac Users

Bijdrager
    Pieterr
    Waffle op 06 september 2010

Je kan het beste voor de quad 2.8 gaan. Met Turbo Boost kom je dan met single-threaded (meeste software) op een hogere kloksnelheid.

Als je single-core gaat meten, wint de 3.6 vanwege zijn hogere Turbo Boost (3.86 vs 3.46).

Desalniettemin zou ook ik voor de QuadCore i5 gaan, al was het maar omdat je daar een betere videokaart bij krijgt. En met nog een extra videokaartupgrade naar de 5750 ben je duurder uit dan de standaard QuadCore.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Dit draadje gaat welliswaar over een “Pro”, maar er staan genoeg opmerkingen in die gelden voor multi-core prestaties in het algemeen.
    De prestaties hangen vooral af van de software. Gebruikt deze “maar” twee core’s, dan zal dat op de 3,6 sneller gaan dan op de 2,8 (haast 1 GHz verschil). Maar gebruikt de software 4 core’s dan wordt de quad core dus beter benut en zal die weer sneller zijn. Ik zou ook voor de quad gaan (zelf heb ik de 27″ i7 zij het dan de vorige uitvoering) want het gaat hier niet over klokfrequentie alleen, maar ook de hoeveelheid cache en VRAM. (De RAM frequentie is in dit geval gelijk voor alle modellen)

Bijdrager
    tinus_omt

Het lijkt me niet handig om een iMac te kopen om onderweg dingen te doen.

Bijdrager
    Pieterr

@tinus_omt: Hij zal wel “onderweg van tape naar DVD” bedoelen.:wink:

Bijdrager
    Dick de Roos
    tinus_omt op 06 september 2010

Het lijkt me niet handig om een iMac te kopen om onderweg dingen te doen.

QSD schreef:
    Bedoeling is oude videobanden overzetten naar DVD en deze onderweg ook nog even bewerken waar nodig.
    Stukken weglaten, stukken op een andere plaats zetten, titels, muziek erbij, je kent het wel, de hele mikmak.

Moeilijk hoor, lezen!:nerd:

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.