17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Zora la rousse

Welke Card gebruikt jouw digitale kamera?

Leuke discussie met mijn fotograaf over de cards die gebruikt worden voor digitale kamera’s. Hij verwacht dat alleen de XD en SD card’s blijven. Hij verkoopt voornamelijk SD en XD card’s.
    Gewoon uit nieuwsgierigheid wil ik weten wat jullie voor een card gebruiken.
    Ik wil dit topic ook open houden voor algemene informatie over card’s

Bijdrager
    Zora la rousse

Oh ja, mijn Kodak gebruikt SD Card’s.

Bijdrager
    Deskman

Volgens mij maak je een keuze voor een camera, en dan zie je wel wat er in moet. Ik ben tevreden over mijn CF kaartjes. Groot genoeg (nu al tot 6Gb las ik…) en goed uitwisselbaar. Voor de prof / semiprof met meerdere camera’s is het handig. In de Nikon, en Canon reflexen worden alleen maar CF kaartjes gebruikt…

Ik lees ze overigens altijd uit met een reader, is vele malen sneller dan de camera rechtstreeks aansluiten. Maar dat hangt erg van de camera af.

Bijdrager
    maceddy

Het cameratje die ik in de planning heb (Olympus MJU 300 of 400) gebruikt xD kaartjes….

Bijdrager
    rbroen

XD, hmmm had ik nog niet van gehoord!:oops:

Ik zet mijn geld op CF! 8)

Bijdrager
    maceddy

HEY!!

Moet dat, mijn hoofd in jou onderschrift??:P

Bijdrager
    dodo

Ik zet m’n geld ook op CF

Begonnen met een Kodak MC3 en afgelopen mei een Canon iXus 400 gekocht.
    Ben nu in het bezit van 16, 32, 64, 128 en 256MB CF

Nu nog een leuke spiegelreflex voor m’n vader…

Bijdrager
    bruno

De wegschrijf snelheid van je camera ligt ook aan de snelheid van de kaart die erin zit. opassen dus met cameraas waar je 2 verschillende kaartjes in kan duwen! Ze zeggen dan dat de camera zo snel is maar als je dan het standaard slot gebruikt haalt de camera die snelheid nooit.

Bijdrager
    Mando

In mijn OlympusC5050 kan ik (tegelijk) een XD en een CF kaartje kwijt.
    Nu heb ik er standaard 32mb XD en 128mb CF in zitten.:)

Oh, bijna vergeten op de plaats van de XD kaart kan ook een SM kaart geplaatst worden maar dan niet tegelijk.

Bijdrager
    The Photographer

Ik verwacht dat het nog een tijd duurt voor de CF kaart eruit gaat, maar op de duur zeker wel(ind ecompact camera klasse), dit omdat de kaart vrij groot is, helemaal als mensen steeds kleinere camera’s willen. Ik zou me ‘geld’ zetten op xD(vanwege de opkomende camera’s met xD, klein formaat en groter wordende capaciteit.) en CF (Tot over een jaar of 4 a 5)

Ik gebruik zelf het meest CF kaarten(de hoge snelheid kaarten), dit vanwege digitale spiegelreflexcamera’s en nog steeds de grootste capaciteit.

Bijdrager
    HRH

Ik heb het even nagekeken voor je. Het is smartmedia, verder staat er:

K9D1G08V0M-SSB0
    7MJ032GA 244Y
    KOREA

Waarbij ik moet aantekenen dat het niet duidelijk is of er o’s of nullen staan.

Bijdrager
    Zora la rousse

De uitslag tot nu toe is anders dan ik verwacht had, mijn idee was dat SD Cards meer zouden voorkomen.

Bijdrager
    eiskoud

ik heb ook een canon ixus v400 en cf heeft zeker geholpen in mijn keuze voor deze camera.. ik denk dat CF de toekomst is..

Moderator
    unSOUND
    ”Zora

De uitslag tot nu toe is anders dan ik verwacht had, mijn idee was dat SD Cards meer zouden voorkomen.

Dat komt denk ik omdat de meeste mensen nu zo’n 2 jaar een digitale camera hebben, 2 jaar geleden was compact-flash heer en meester in digi-land. het laatste jaar beginnen merken hun camera’s met andere kaarten te leveren, waaronder steeds meer SD inderdaad…. ik denk dat het overzicht dus pas zal gaan weizigen nadat de meeste aan hun 2e of 3e camera zijn begonnen.

Bijdrager
    Zora la rousse

Mijn fotograaf verwacht dat bepaalde kaarten zullen verdwijnen. De grootte van de kaart is niet het probleem, echter de overdrachtsnelheid. Omdat digitale kamera’s steeds meer dpi’s hebben, worden de bestanden groter. Het wordt dan steeds belangrijker dat de overdrachtssnelheid groter wordt om de kamera sneller bedrijfsklaar te maken. Vandaar zijn verwachting dat SD en XD cards steeds belangrijker worden.

Moderator
    unSOUND

Tenzij fabrikanten hun producten gaan upgraden en versnellen, dan gaat die theorie niet meer op, zolang de firmware van de camera het ondersteund in ieder geval…

Bijdrager
    The Photographer

Kijk bijvoorbeeld alleen al naar de Ultra kaarten van Sandisk en de 40X speed kaarten van Lexar. (De Prof. lijn) Die kaarten zijn een stuk rapper dan SD of xD, maar dan moet je camera het wel ondersteunen. En nu ondersteunen alleen de reflexen (en sommige zware 5Mpixel) camera’s dat. Ook je buffergeheugen is belangrijk, hoe snel kun je dat uitlezen, hoe groot is het etc. etc. Op een compact camera zijn die buffers namelijk niet zo groot. Kijk maar eens naar de Nikon D2H, die kan (weet t niet precies meer..) ruim 40 hoge kwa. JPG foto’s kwijt in zijn geheugen. En hij kan ze ook nog snel achter elkaar maken ook..:P

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.