19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    robber

welke browser op een oude mac

Ik heb een powerbook 1.5 GHz powerPC G4 (mac os x 10.5.8) en die gebruik ik in de keuken, eigenlijk alleen om er mee te internetten.
    Ik gebruik safari 5.0.6, maar dat is bijna niet vooruit te branden, als ik iets aanklik zit ik eerst een tijdje naar een parasolletje te kijken en een filmpje bekijken gaat al helemaal traag en als het al gaat dan slaat ie veel beeldjes over, waardoor de filmpjes niet om aan te zien zijn.

Iemand een oplossing?

Bijdrager
    Shmoo

Strandballen hebben verder niets met de snelheid van je browser te maken. Dat is meestal een probleem met je computer. Hoeveel geheugen is er vrij. Wat ben je allemaal tegelijk aan het doen. En als laatste welke website want niet elke webpagina zit goed in elkaar.

Safari 5 is een prima browser als deze kan draaien op je Mac durf ik rustig te zeggen dat er normaal geen betere is.

Bijdrager
    Haike

Ik ken een powerPC G4 1.4 Mhz. Dat was de snelste powerPC ,voor apple begon met de powerPC G5. Ik ken de mac book, en de mac book pro. Ook is er een mac pro, dat is weer de opvolger van de powerPC G5.En een powerbook ken ik ook. En ik ken nog wat modellen. Maar van de combinatie; “powerbook 1.5 GHz powerPC G4” heb ik nog nooit gehoord.

Dus ik denk dat je of een powerbookG4 1.5 Mhz hebt. Dat is dus een van de eerste laptops die apple heeft gemaakt.

Of je hebt een:

powerPC G4 (ook wel Mirror Drive Door windtunnel genoemd) en desktop model, maar niet met 1.5 Mhz aan boord want die heeft nooit bestaan.

En of safari überhaupt echt goed kan draaien op een powerbookG4 vraag ik me af, want die dingen zijn gemaakt lang voor safari voor het eerst het licht zag. Maar als het wel kan, dan zou ik inderdaad maar eens gaan kijken hoeveel geheugen je in je mac hebt zitten.

Bijdrager
    1984
    Haike op 26 januari 2013

Maar van de combinatie; “powerbook 1.5 GHz powerPC G4” heb ik nog nooit gehoord..

Ik wel klik PowerBook G4 1.5 15″ (SMS/BT2 – Al) 1.5 GHz PowerPC 7447a (G4)

Betreft de browser kijk hier eens : http://firefoxmac.furbism.com/

@robber
    je had het het mischien beter in 1 van deze draadjes kunnen plaatsen : http://www.onemorething.nl/community/forum/mac-software/classic/ / http://www.onemorething.nl/community/forum/mac-software/mac-apps-overige/

Bijdrager
    Haike

Das de prosesor die erin zit, maar zo heet de machine niet… das een powerbook G4

Maar je hebt wel een punt dat ik misschien iets beter had moeten uitzoeken..:wink:

Bijdrager
    1984
    Haike op 26 januari 2013

Das de prosesor die erin zit, maar zo heet de machine niet… das een powerbook G4

@robber
    schreef: Ik heb een powerbook 1.5 GHz powerPC G4 (mac os x 10.5.8)

Misschien is de post bewerkt maar voor mij is het wel duidelijk wat de TS bedoeld.

Ik ken een powerPC G4 1.4 Mhz

Ik heb niet zoveel verstand van computers maar toon mij die 1.4 Mhz Mac:wink: groet 1984

Bijdrager
    computer space

Neem TenFourFox omdat die browser up to date is met alle JQuery en CSS3 gekkigheid (voor html-horrorsites als Pinterest).
    Kies bij films voor pagina-info, en kopieer de media-URL en sla deze op als flv bestand. Speel dan af met MPlayer, de snelste mediaplayer onder PPC. Flash inline gaat sowieso niet vloeiend afspelen, op geen enkele browser, want dat ligt aan de Flash plugin.
    Misschien kun je Youtube in standje HTML5 proberen, dan krijg je ook de video via een niet-flash oplossing, of gebruik keepvid.com en speel de MP4 files met Quicktime af.

Bijdrager
    tarun

Heb je Chrome al geprobeerd? Ook een snelle browser is Camino.

Bijdrager
    computer space

Chrome voor PPC? LOL
    Camino is OK maar niet zo up to date als TenFourFox. http://www.floodgap.com/software/tenfourfox/

Bijdrager
    computer space

En Chrome mag dan snel zijn, het kan niet eens normaal pagina’s refreshen. Alleen al die bug is zo @(*$^#*^$ annoying dat ik Chrome lekker laat voor wat het is.

Bijdrager
    tarun

@computer space: refreshen lukt bij mij prima. Je kan het ook afdwingen met cmd-R.

On topic: Dat Chrome niet werkt op een PowerPC G4: tja, even vergeten.

Bijdrager
    computer space

Ik bedoel niet command-R, maar dat als je van pagina X op een site naar pagina Y gaat, dat je dan eerste een totaal witte pagina te zien krijgt. Bij sites met gekleurde achtergronden ziet dit er helemaal verschrikkelijk uit. Beetje screen-refresh zoals dat ging voordat Bill Atkinson kwam programmeren voor Apple. Pre-1984 style dus.

Bijdrager
    Haike
    1984 op 26 januari 2013

Ik heb niet zoveel verstand van computers maar toon mij die 1.4 Mhz Mac:wink: groet 1984

Das deze Ook een van de eerste die FW 800 had.

Moderator
    Night

Ik heb ineens flashbacks van NetScape :-p

Moderator
    unSOUND
    Haike op 08 februari 2013
    1984 op 26 januari 2013

Ik heb niet zoveel verstand van computers maar toon mij die 1.4 Mhz Mac

Da’s deze Ook een van de eerste die FW 800 had.

Die is echt geen 1.4 MHz.:lol:

Je verward in je meeste posts dus de MHz met GHz… Voor de volledigheid: De G4 er geweest in snelheden van 350 MHz tot aan 1.67 GHz. De G5 van 1.6 GHz tot aan 2,7 GHz, en de Intel vanaf 1.5 GHz tot heden.

Bijdrager
    Haike

Tja… ik kan het niet ontkennen je hebt helemaal gelijk, verwisseling mijnerzijds.. Maar een G4 powerPC van 1.67 Ghz ben ik nooit tegen gekomen. Kan best zijn dat er een G4 Imac heeft bestaan van dat kaliber.

Moderator
    unSOUND

De PowerBook G4 was er tot aan de 1.67 GHz.

Bijdrager
    robber

Ik ben er een tijdje tussenuit geweest, het probleem met de KeukenMac is nog steeds niet opgelost.
    Het is inderdaad niet de nieuwste laptop, maar het zou fijn zijn als ik er nog een beetje mee op internet kan.

Shmoo.
    Naast safari staat er niets aan, en het is niet een bepaalde website, maar op alle websites.
    De computer is verder zo’n beetje leeg. Meer dan genoeg geheugen beschikbaar in ieder geval.

Dit is ‘m.
    Modelnaam: PowerBook G4 15″
    Modelaanduiding: PowerBook 5,4
    Processornaam: PowerPC G4 (1.1)
    Processorsnelheid: 1.5 GHz
    Aantal processors: 1
    L2-cache (per processor): 512 KB
    Geheugen: 2 GB
    Bussnelheid: 167 MHz
    Opstart-ROM-versie: 4.8.6f0
    Serienummer (systeem): W84250M5QW3
    Hardware-UUID: 00000000-0000-1000-8000-000A95D2BCEE

Bijdrager
    Haike

Ik weet niet wat 10.5 aan geheugen opeet, maar stel dat dat 1GB is, dan heb je nog een 1GB over om iets anders te laten draaien, en das vandaag de dag niet zoveel.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.