3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Zygote

Welke boeken?

Dag allemaal

Ik ben nieuw hier. Ben onlangs begonnen met het boek van de the big nerd ranch om objective c te leren programmeren. Dit gaat vrij vlot aangezien ik al kennis heb van C# en C++.

Nu was mijn vraag welke boeken ik beter ook eens grondig zou doornemen? In ieder geval Cocoa maar zit met vraagtekens bij hun boek over IOS programming. Zie je hier volledig andere dingen?

Link boeken

Ik ben bezig met een project waar een app bij komt te kijken. Zou het graag van de eerste keer goed doen.

Alvast bedankt

Bijdrager
    dj bazzie wazzie

Uiteraard zijn boeken als ook Apple’s eigen site richtlijnen hoe je het beste iets kan aanpakken en zullen in 99% van de gevallen ook zo zijn maar hoeven in jou geval niet altijd het beste te zijn. Vergeet ook niet dat voorbeeld code op Apple’s eigen website vaak snel in elkaar gezette code is dat niet volledig en goed doordacht is in tegenstelling tot code in boeken. Je zal dan ook andere designs of voorkeuren tegenkomen in het boek van BNR (Big Nerd Range) dan Apple soms zelf doet in hun voorbeelden. Big Nerd Range adviseert bijvoorbeeld punt notatie niet te gebruiken (om hele goede redenen), Apple gebruikt het willekeurig. Mijn punt is wanneer je een boek over iOS wilt gaan kopen zou ik zeker voor een boek van van BNR gaan omdat deze boeken qua design allemaal naadloos op elkaar aansluiten. BNR heeft eigen voorkeuren als ook Apple, een boek over iOS geschreven door iemand anders kan dan weer een andere voorkeur gebruiken en verwarrend zijn. Sinds Objective-C 2.0 is de taal erg vrij geworden dat verschillende strategie├źn toestaat om hetzelfde te bereiken. Daarom denk ik dat juist voor een taal als Objective-C je beter bij dezelfde groep schrijvers kunt blijven.

Inactief
    Anoniem

Een boek ter aanvulling op Objective-C is nooit verkeerd.

Ik denk nuttige aanvulling is:
    – Core Data;
    – Xcode & Instruments;
    – OSX server: Xcode continious integration (geen idee of hier specifieke boeken zijn)

Spijtig genoeg heb ik alleen nog maar gedateerde boeken gezien die ingaan op Xcode zelf (IDE).

Maar ik zou ook denken aan aanvullende kennis, boeken als:
    – Unix (commandline, zeer nuttig)
    – Clean Code, dit is wel een aanrader dit is niet gericht op een taal maar in het algemeen;

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.