21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    Marcos999

Welke bitrate gebruiken jullie?

Welke bitrate gebruiken jullie voor het omzetten van een cd naar Mp3 voor je iPhone?
    Ik heb het idee dat ik iets verkeerd doe. Geluid klinkt niet best.

Graag jullie reactie

Bijdrager
    MacSjon

luister je via speaker? Dan klopt het dat geluid beroerd is

met headphones klinkt het al beter. Met fatsoenlijke boxen krijg je prima geluid met 192 (wat ik gebruik)

Bijdrager
    iJust

Ik gebruik ook 192.

Welk programma gebruik je om ze om te zetten? Gewoon iTunes?

Lid
    Pepperonie

mp3 doe ik op 192kb/s.
    Maar meestal gebruik ik aac en dan heb je ongeveer dezelfde kwaliteit al op 128kb/s. Dus dat betekend kleiner bestandjes, en dat betekend weer dat er nog meer op mn iPod past. :wink:

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    basiel

ik gebruik altijd AAC 192 VBR. Maar tegenwoordig kan je ook kiezen voor itunes plus configuratie kiezen en die gebruik ik nu dan hebben al mijn liedjes dezelfde kwaliteit.

Groeten
    Basiel

Bijdrager
    Raridder

iTunes Plus

Bijdrager
    KoenScholten

mp3, 160 kb/s 8)

Bijdrager
    Brimme

meestal apple lossless, klinkt toch net wat beter, vooral als je goede koptelefoons en speakers gebruikt.

Bijdrager
    mvdenberg

Ik heb mijn cd’s omgezet naar MP3, 320 kbps (vast; geen variabel), 48 Khz, stereo (geen joint stereo).

Bijdrager
    Afroman

Alles wat ik download wat 192 kbs MP3 converteer ik naar AAC 128.(zelfde geluidskwaliteit, minder ruimte)
    En alles wat ik download met 256 kbs MP3 of hoger converteer ik naar AAC 256. Hetzelfde geldt voor het importeren van CD’s.

Bijdrager
    PvdO

Cd’s importeer ik op 320 kbps, ruimte zat…
    Ik download eigenlijk bijna nooit meer iets en als ik dat doe op zo hoog mogelijke kwaliteit (=minimaal 256 kbps).
    Je iPod vliegt vol maar als je hem ooit op de stereoset aansluit geeft dat wel meteen een heldengeluid.

Moderator
    unSOUND

256 kb/s AAC, zonder VBR.

Bijdrager
    boriskiss
    ”Raridder”

iTunes Plus

Hu, is dat een BitRate? Ik gebruik overigens die van de CD maar die neemt wel erg veel ruimte in. 153 nummers en 1,3 GB…

Bijdrager
    Japsuh

256 kb/s AAC, met VBR. (toen ik AAC instelde wist ik eigenlijk helemaal niet wat dat was :sealed: ) Ach, ik ga niet alles opnieuw importeren. Zo erg zal je het toch niet horen?

Bijdrager
    MacBoot

volgens mij staat hij bij mij op MP3 192

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ik ook 192.

Bijdrager
    boriskiss

Ik nu 86:)

Bijdrager
    KarelWillem

AAC 160

Bijdrager
    mekgek

De iTunes MP3 encoder schijnt heel slecht te zijn.

Daarom gebruik ik “AAC iTunes Plus” formaat

Bijdrager
    Gothenburg

AAC 320Kbps, versterk het handeltje ook nog een uit via mijn Mac Mini en een versterker. Ruimte zat:)

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.