11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    lengerke

Welke beamer?

Beste mensen,

Wanneer ik ergens een workshop presentatie moet houden, dan ben ik afhankelijk van de locale beamer. Vaak geeft dat een matig beeld.
    Ik heb een MBP 2016 en ik zoek een zo klein mogelijke beamer die het liefst via Airplay kan werken / max 15 mensen / meestal ‘s-avonds / moet erg helder en scherp beeld geven.
    Wie heeft een advies hiervoor?
    Alvast dank!

Bijdrager
    madcat

je hebt een “office beamer” nodig, zoek iets met 4000-5000 lumen.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Zo heel veel eisen heb je dan inderdaad niet. Een iets hogere resolutie (lees: 1280×800 o.i.d.) is leuk meegenomen, maar geen vereiste. Het verschil tussen een LCD beamer en een DLP beamer is dan wel weer erg groot; kies dan het liefste voor een DLP model.

Bijdrager
    Brombeer

He, die vraag komt me bekend voor.

En anders een miroir, maar die kan levertijden hebben want erg populair. Miroir maakt verschillende modellen in dit klassement.

• Deze reactie is gewijzigd 9 maanden, 1 week geleden door  Brombeer.
    • Deze reactie is gewijzigd 9 maanden, 1 week geleden door  Brombeer.

Bijdrager
    lengerke

Ik verbind nu met 2 aan elkaar gekoppelde via-kabels, daar zit natuurlijk ook scherpteverlies in. Zal ook experimenteren met een 1 lange dikke vga-kabel. Wil geen ‘gewone’ lamp meer maar Led.
    Bedankt zo ver!

• Deze reactie is gewijzigd 9 maanden, 1 week geleden door  lengerke.

Bijdrager
    nnsa

Wel eens aan gedacht om gebruik te maken van:

– AirPort Express modem in DHCP stand;
    – Eventueel inpluggen in Ethernetpoortje op lokatie;
    – AppleTV (series 2,3,4 volstaat) > via HDMI naar Beamer;
    – Software AirParrot;
    – Eigen Beamer / Of lokatie beamer (met HDMI);

Dit is handig als je niet afhankelijk wilt zijn van lokale voorzieningen.
    De AppleTV stuurt hier het beeld naar de beamer en je MacBook stuurt het beeld (al – of – niet via AirParrot naar de AppleTV)
    Beeld via draadloos (WiFi).

Bijdrager
    lengerke

Dag nnsa,

Je schreef, “– AppleTV (series 2,3,4 volstaat) > via HDMI naar Beamer;”. Ik heb nog een series 2 AppleTV liggen. Een heel goed idee!
    Over het algemeen is de lichtsterkte van de lokale beamer redelijk, maar de scherpte ontbreekt. Ik gebruik ook 2 vga-kabels aan elkaar om zo lengte te creëren zodat ik de mensen goed kan zien. Dat levert natuurlijk ook kwaliteitsverlies op. Ben wel benieuwd wat het verschil zou zijn tussen de 2 aan elkaar geknoopte vga-kabels enerzijds en een lange kwalitatief goede vga-kabel anderzijds. Iemand een idee? Het AppleTV idee lost ook het afstandsprobleem op!

Bijdrager
    nnsa

AppleTV2 volstaat. Misschien thuis eens uitproberen…?

Bijdrager
    lengerke

Ik ga het proberen met de beamer van de buren!

Bijdrager
    lengerke

Ik denk dat ik toch voor een beamer ga, want anders blijf ik nog afhankelijk van de lokale beamer.
    Deze heb ik gevonden. Ben benieuwd naar jullie reacties hierover.

Als ik hier voor ga, dan blijft het verbindingsprobleem nog. Omdat het om een shortthrow beamer gaat kan ik ‘voor de klas’ zitten met de beamer naast mij. Ik bezit al: een HDMI naar HDMI kabel van 1 meter / een USB-c naar VGA-adapter / een adapter van USB-c naar een gewone rechthoekige gangbare USB.

Wat adviseren jullie mij om een goede praktische verbinding te maken, er zijn best wel wat adapters en kabels met een adapter er in.
    Ik hoor het graag!

• Deze reactie is gewijzigd 9 maanden, 1 week geleden door  lengerke.

Bijdrager
    nnsa

Geen verkeerde specificaties. Ik denk dat je nog wel een USB-C naar HDMI moet aanschaffen. Let er wel op dat je voorbeeld de stutus “beschadigd” heeft. Dus hoelang heeft hij al aangestaan…?

Bij presentaties niet tobben:

https://www.apple.com/nl/shop/product/MJ1K2ZM/A/usb-c-naar-digitale-av-multipoort-adapter?fnode=eec8be9306d98851f5bc3cb659d3f01a49dc7e3280d610b7d24ae81e01aa82c3f688a403a4857e0d934ad240118857c25f32a93894c1f687f92fd3268912f9b069fe659392c499705fe5d7a2ca9f3712f315b1b739caad50bbf92bb164f61190

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.