30 berichten aan het bekijken - 1921 tot 1950 (van in totaal 2000)

  • Bijdrager
    KarelWillem

    Die ruwweg 20 tot 25.000 euro meer kost dan de auto’s van dat lijstje. .;)


    Bijdrager
    Ziegler

    <p class=”cite”>Brombeer op 6 november 2018 om 18:27</p>
    De gezapige middelmatigheid van wat erop staat. Het spiegelt absoluut niet de inventiviteit die je in het politieke draadje ten toon spreidt.

    Ik ken geen auto die deze inventiviteit wel uitstraalt. Misschien een Citroen van toen ik een tiener was.

    Ik zie dat iemand zo’n mini aanraadt: tsja. Ik geef toe dat ik die mini’s erg leuk vind, maar wat moet ik er mee? We moeten er met z’n vieren in en dan ook nog enigszins comfortabel als het mag. Nog even los van de prijs . . . . (misschien even van belang: ik betaal mijn auto gewoon zelf, niet mijn baas of de belastingbetaler).

    Een auto is er om me van A naar B te brengen . . . . Ik rijd met liefde in gezapige middelmatigheid (hoewel ik de laatste serie Renaults en Cactussen daar niet onder vind vallen).


    Moderator
    Pete.Z

    De Kia Niro.

    Blijf weg van alles Frans, tenzij je mijn collega’s graag beter wilt leren kennen……


    Bijdrager
    Ziegler

    Ik rijd al heel mijn leven Frans (behalve een vw). Ik heb toch geen al te grote rampen meegemaakt. Maar je hebt gelijk: die Niro is een aantrekkelijke auto.


    Bijdrager
    Brombeer

    Morgenochtend tussen 10 en 12 is er nog een kijkdag. D’r staat ook een CX prestige bij.


    Bijdrager
    Ziegler

    Een oldtimer? Wie denk je dat je voor je hebt? Kom ik over als iemand die heel veel verstand heeft van techniek?

    Los daarvan. Zo’n prachtige Citroën was destijds heel wat, maar een gemiddelde cactus van nu rijdt beter.


    Bijdrager
    fred44nl

    nog een ideetje:   Skoda Kodiac

    veel ruimte en best comfortabel

     


    Bijdrager
    Ziegler

    Je denkt dat die veel goedkoper is dan de mini die je voorstelde?


    Bijdrager
    Hostyle

    Wat is je budget en wat zijn je eisen? Met “een beetje comfortabel en ruimte voor 4” laat je alle deuren nog wagenwijd openstaan. Leuke challenge, help Ziegler aan een leuke auto. Moet het per sé nieuw zijn?


    Bijdrager
    Ziegler

    Euh . . . ik heb jouw hulp helemaal niet nodig. Ik heb al een longlist. Een van die auto’s gaat het worden. Er zijn er die me op andere gedachten willen brengen, maar dat is helemaal niet nodig Hostyle.


    Bijdrager
    Hostyle

    Ook goed, ik was vooral benieuwd waar OMT mee zou komen. Zeker bij een setje realistische eisen, in tegenstelling tot de enorme hoeveelheid luchtfietserij van de afgelopen pagina’s.


    Bijdrager
    KarelWillem

    Pete.Z op 6 november 2018 om 19:42
    …Blijf weg van alles Frans…

    Ik heb een 17 jaar oude Renault Scénic. Volgeladen met alles wat er toen maar te krijgen was in die auto (zes airbags, climate control, ESP, twee elektrische sunroofs, etc.). En ik heb nog nooit zo’n probleemloze auto gehad. Alles werkt als een zonnetje, er zit nog geen schroefje los (okè, ik heb een licht rammeltje in de rechter voordeur), er is geen roestplekje op te vinden, en de bekleding is nog spotless.

     

    Het kán dus wel. .;)

     


    Bijdrager
    fred44nl

    <p class=”cite”>Ziegler op 7 november 2018 om 07:07</p>
    Je denkt dat die veel goedkoper is dan de mini die je voorstelde?

    bij een Mini Countryman Cooper S E ALL4 begin je zonder extra’s op bijna € 40.000,–

    een Skoda Karoq begint net boven € 28.000,–

     


    Bijdrager
    Ziegler

    Serieus? Ik had dat model eerder tegen de €40.000 in geschat. Of is Skoda net als de Duitsers: bij dat model moet je de ramen nog handmatig omhoogdraaien?


    Bijdrager
    Hostyle

    Daar begint hij wel ja, maar dit is appels met peren vergelijken. Een gewone Countryman (dus niet de all-singing-and-dancing Cooper S E ALL 4) begint ook op €31.490,-. Ligt al een stuk dichter bij elkaar…


    Bijdrager
    Brombeer

    <p class=”cite”>Ziegler op 7 november 2018 om 10:34</p>
    … Of is Skoda net als de Duitsers: bij dat model moet je de ramen nog handmatig omhoogdraaien?

    Als je in dit waterrijke land in de sloot belandt en de elektriek valt uit, dan is dat een pré. Maar blijkbaar prevaleert het gemak bij de parkeergarage boven de veiligheid.


    Bijdrager
    Ziegler

    Tsja . . . de wet van Cruijff. Ieder voordeel heeft zijn nadeel.

    Op zichzelf wel hilarisch dat jij over veiligheid begint met je Trabantje. Zullen we samen een frontale botsing organiseren? Neem ik mijn Megane mee en jij je Trabant. Gaan we kijken wie er op de eerste hulp de meeste schade heeft opgelopen.


    Bijdrager
    fred44nl

    <p class=”cite”>Ziegler op 7 november 2018 om 10:34</p>
    Serieus? Ik had dat model eerder tegen de €40.000 in geschat. Of is Skoda net als de Duitsers: bij dat model moet je de ramen nog handmatig omhoogdraaien?

    en dat is inclusief elektrische ramen vóór èn achter:)

     


    Bijdrager
    Brombeer

    @ziegler: Je zult verrast zijn hoe stabiel de cabine van dat kartonnen karretje is: https://youtu.be/c0VJqkP1CqQ?t=93

    flashfilmpje: http://trabantkuebel.de/videos/trabant-crashtest/

    En let even op de foto’s in de rechter kolom:

    En dat is allemaal wel leuk en aardig, maar feit is inderdaad dat grote, duurdere auto’s meer een tank zijn. Daar betaal je immers voor. Het wordt wel problematisch al men daar ook chronisch naar gaat rijden: eerst de kreukelzone van de ander gebruiken, wat kan mij gebeuren?

    Wat dat betreft mag er wel wat gebeuren in de opvoeding ná het halen van het rijbewijs, en het zou geen gek idee zijn om ook voor een pkw een tweeklassen/tweefasen rijbewijs in te voeren zodat we minder brokken krijgen doordat jonge onervaren overmoedige broekies zomaar achter het stuur van een pk-monster kunnen zitten. Laat ze eerst maar eens wat ervaring opdoen met defensief rijden in een twingo of micra. Eén afrojack is genoeg.

     

    Ook aan de andere kant trouwens, ik kan niet wachten tot ik 55 ben, dan mag ik op ouwelullenherhalingscursus. Want er is in de afgelopen dertig jaar meer veranderd dan dat de belgen kennis hebben gemaakt met rotondes.


    Bijdrager
    Ziegler

    Met mijn rijstijl is weinig mis behalve dat fileparkeren altijd een dingetje is. Al die tekst is nodig om te verhullen dat jouw trabantje niet bepaald veilig is naar huidige standaarden.


    Bijdrager
    fred44nl

    <p class=”cite”>Ziegler op 7 november 2018 om 12:48</p>
    behalve dat fileparkeren altijd een dingetje is.

    dat komt omdat je dat niet vaak genoeg moet doen:)

    vroeger woonde ik in een rijtjeshuis en moest ik elke avond bij thuiskomst fileparkeren.

    en dat ging altijd feilloos, in één keer goed.

    maar nu doe ik dat slechts enkele keren per jaar en zelfs met voor en achter sensoren en camera gaat het maar zelden in één keer goed.

    kortom, oefening baart kunst:)


    Bijdrager
    Hostyle

    Fileparkeren blijft in mijn straatje een uitdaging. Geparkeerde auto’s aan beide zijdes moeten hun spiegels inklappen om ze niet kwijt te raken. Gelukkig is het éénrichtingsverkeer…

    Oefening baart inderdaad kunst, maar soms moet ik alsnog 2 of 3 keer steken. Doordat het zo smal is kan ik vaak net niet genoeg insturen. #luxeprobleem #tegroteauto


    Bijdrager
    Brombeer

    <p class=”cite”>Ziegler op 7 november 2018 om 12:48</p>
    Met mijn rijstijl is weinig mis behalve dat fileparkeren altijd een dingetje is. Al die tekst is nodig om te verhullen dat jouw trabantje niet bepaald veilig is naar huidige standaarden.

    Veilig is een zebrapad ook niet meer, met al die digitaal geblindeerde mongolen. Maar lees eens goed: met 10% meer snelheid, blijft de kooi beter intact dan met heel wat gangbare auto’s die dertig jaar later zijn ontworpen.

    En het grote voordeel van een Trabant (ook een Volvo 240 overigens) is dat je vanaf het stuur precies kunt zien waar de auto begint en eindigt. En dat voor een auto uit een tijd waarin men nog niet bumper aan bumper reed. Moet je met die huidige windtunnelworsten mee aankomen, daar loopt de voorruit in één lijn met de motorklep en waar die bol wordt heet het ineens bumper, al kan dat onderste deel geen bump meer verdragen. Eender een bummer dus.


    Bijdrager
    Ziegler

    <p class=”cite”>fred44nl op 7 november 2018 om 13:01</p>

    <p class=”cite”>Ziegler op 7 november 2018 om 12:48</p>
    behalve dat fileparkeren altijd een dingetje is.

    dat komt omdat je dat niet vaak genoeg moet doen:)

    vroeger woonde ik in een rijtjeshuis en moest ik elke avond bij thuiskomst fileparkeren.

    en dat ging altijd feilloos, in één keer goed.

    maar nu doe ik dat slechts enkele keren per jaar en zelfs met voor en achter sensoren en camera gaat het maar zelden in één keer goed.

    kortom, oefening baart kunst:)

    Idem. Ik heb misschien niet voldoende budget voor een auto van €40.000, maar heb wel een eigen oprit. Ik hoef nog maar zo weinig file te parkeren dat ik me soms echt geneer als ik het wel moet. Oeps, stoep. Oeps, ik sta nog midden op de rijbaan. Dat soort gedoe.


    Bijdrager
    koen

    Jaren geleden waren we een paar dagen op vakantie in Parijs, we kwamen daar aan op de eerste dag en ik moest parallel parkeren (wat ik ook al jaren niet had gedaan). Maar, boem, pats, in een keer goed! De vakantie kon voor mij niet meer stuk.


    Bijdrager
    trabant

    Toen ik nog in 1018 woonde, zag ik eens iemand vre-se-lijk hannesen met fileparkeren. Heen, weer, heen, weer, heen, weer, tik. Terug eruit en weer opnieuw beginnen. Gewoon pijnlijk om te zien. Ik zeg nog tegen die vent: “Als je in bed ook zo bent, krijg je nooit kinderen!”

     

    Ik had nooit gedacht dat zulke grote kerels in zulke kleine autootjes pasten, maar ik -op de fiets- was gelukkig sneller…🐵


    Bijdrager
    SuperAn

    Je krijgt maar wat je koopt natuurlijk, doe je zelf een plezier en spaar wat door, alles onder de 20k nieuw blijft een gocart natuurlijk….
    waarom geen Nissan leaf of een Renault Zoë ? Fiscaal voordelig, trekt leuk op en geen geluid meer.


    Bijdrager
    KarelWillem

    Als je geestelijk snel wilt afsterven dan koop je een Zoë of een Leaf. Daarom dus.

     

    En je hebt onder de 20.000 natuurlijk best uitstekende auto’s. Kijk maar eens bij Skoda, Renault, Seat, Fiat (Tipo bijv.), etc.

     

    Maar als iemand een keus heeft gemaakt uit een aantal modellen (en dat doe je omdat die je aanspreken), dan is dat helemaal prima natuurlijk. Gelukkig kiest niet iedereen voor dezelfde bakken.


    Bijdrager
    Ziegler

    <p class=”cite”>SuperAn op 7 november 2018 om 17:08</p>
    Je krijgt maar wat je koopt natuurlijk, doe je zelf een plezier en spaar wat door, alles onder de 20k nieuw blijft een gocart natuurlijk….
    waarom geen Nissan leaf of een Renault Zoë ? Fiscaal voordelig, trekt leuk op en geen geluid meer.

    Ik weet niet helemaal zeker of je het tegen mij hebt, maar niet één van de auto’s op mijn lijstje is onder de €20.000,-. De goedkoopste van de lijst is een Cactus en de versie die ik op het oog heb, kost uit mijn hoofd €26.000,-.


    Bijdrager
    TheBigZ

    De nieuwe BMW Z4 lijkt me wel wat.

     

     

    Filmpje van het neefje van Shmoo:

     

     

30 berichten aan het bekijken - 1921 tot 1950 (van in totaal 2000)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.