16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    Betatester

Welke Apple watch kopen?

Geachte OMT’ers,

Nu Apple pay officieel naar nederland komt ben ik aan het denken om een Apple watch aan te schaffen.
    Wat ik met de Apple watch wil:
    Betalen,
    Stappen en beweging bij houden,
    Misschien navigeren.

Berichten en apps vind ik niet belangrijk.

Heb ik voor deze activiteiten genoeg aan AW 2 of toch minstens een AW 3?
    Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet, ,
    Betatester

Bijdrager
    Hyrax

Persoonlijk vind ik betalen met de Watch alles behalve makkelijk – vaak moet je je pols in een rare hoek houden om te betalen, dus ik doe het nooit.

Waarvoor ik de Watch wel gebruik is vooral sport. Persoonlijk zou ik gewoon voor de nieuwste AW4 gaan, zeker voor het grotere scherm maar ook omdat deze gewoon sneller is. Toekomstige features zullen hierop dan ook weer gesupport worden.

Bijdrager
    Betatester

Ik ben blind dus aan het grotere scherm heb ik niet zoveel.

Bijdrager
    Moriarty

Ik doe met een Apple Watch 3 alle zaken die jij vraagt, dus dan moet geen probleem zijn op dat specifieke model.

Bijdrager
    Shmoo

Denk dat je het beste een Series 3 kunt kopen, qua prijs + kwaliteit verhouding.

Maar Apple Pay kun je ook via de iPhone doen toch?

Het lijk mij ook eerder irritant om af te rekenen met een Apple Watch. Ik stel mij dat even voor, bij de Albert Heijn in de rij. De Bonuskaart zit dan in je appie app, die moet je dus al in je handen hebben om te scannen, dan de iPhone weer opbergen om vervolgens je Apple Watch onder je mouw vandaan te trekken ( bij mij zit dat ding altijd vast onder de mouw van mijn trui ) …. vervolgens, op je pols de Wallet app openen en dan bij de scanner houden. Ik zie niet hoe dat eenvoudiger is dan je telefoon bij de terminal houden, of het bankpasje dat vaak al in de cover van je iPhone zit.

Bijdrager
    Betatester

Sorry Shmoo, je kaart komt toch automatisch naar boven als je hem bij een scanner houdt?
    Het is dan toch een kwestie van twee keer op de knop drukken en hem er dan er bij houden.

Bijdrager
    MevalonicAcid

Ik zou voor de 4 gaan. Ben er zeer tevreden van!

Moest je in de VS vertoeven: Best Buy is currently offering Apple Watch Series 4 models for $50 off in a new sale (MacRumors)

Bijdrager
    Betatester

Wat is een redelijke prijs voor een tweedehands Apple watch 2 of een Apple watch 3?

Bijdrager
    Shmoo

Wat jij er voor over hebt. Kijk wel uit met Marktplaats, ik heb vorige week mijn oude Apple Watch verkocht via Marktplaats en het was verbazend om te zien hoeveel oplichters er tussen staan. Echt niet alleen met nieuwe accounts en spotgoedkope prijzen.

Bijdrager
    Betatester

Ik Zach een AW2 voor €200 is dat te veel?

Bijdrager
    Shmoo

Ik denk dat het wel een fair prijsje is wanneer deze nog goed functioneert.

Ter vergelijking, ik heb mijn eerste generatie (Series 0) verkocht voor 100 euro. Dat is misschien 20,- te veel maar goed, je krijgt niet elke dat de kans om een gedragen exemplaar van Shmoo te kopen. 🙂

Bijdrager
    Gemstone

@betatwester, Gemstone hier, ook een blind OMT-lid en Applewatch-gebruiker. De series 2 is qua gebruik met voice-over af en toe een waar drama. Denk aan: Apps die volledig vastlopen alleen al bij het opstarten, haperingen van de spraak, traagheid bij scrollen, enz. Heb zelf de series 3 en die is qua voiceover snelheid een stuk beter.

Bijdrager
    Gemstone

O, foutje, bedoelde @betatester

Bijdrager
    Betatester

@gemstone bedankt voor de waarschuwing.
    Bedankt allemaal, ik ga naar een AW3 zoeken.

Moderator
    Night

Bijkomend voordeel is dat dat AW3 langer van watchOS updates zal kunnen profiteren.

Bijdrager
    Betatester

@gemstone, is een Apple watch handig als visueel beperkte?

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.