22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    Herr Elektor

welke apple is voor huiskamergebruik

ik ben relatief kort geleden op mac overgestapt
    ik zoek voor in de woonkamer een mac(je) waarmee ik via de kabel op onternet wil.

Verder zal de mac alleen maar voor tekstverwerking gebruikt worden.

De vraag is of bijvoorbeeld een G3 imac voldoende is om te surfen
    en of daar een kabelaansluiting of adsl op werkt

Bijdrager
    Orson

De oude iMac’s zijn hiervoor goed geschikt denk ik. Misschien ook al gedacht aan een Mac Mini?

Bijdrager
    vhbart

Ik heb thuis, naast mijn iMac G4 waar ik op werk, een iMac G3 staan waarmee mijn zoontje perfect kan surfen via adsl aangesloten op een router. Ik heb bewust de G3 op 9.2 laten staan ipv OSX, omdat deze toestelletjes veel sneller gaan op het “oude” systeem. Welk systeem je gebruikt hangt dus een beetje van je voorkeur af.

Bijdrager
    brinkey

Een imac G3 is daar prima geschikt voor. Ze hebben alles in huis om te internetten en tekstverwerking op te doen. Er zit een ethernet aansluiting op dus je kunt of kabel of adsl modem er op aansluiten.

Bijdrager
    Webbiker

De iMac’s en iBooks zijn voor de consumentenmarkt bedoeld, Desktop G5’s en Powerbooks voor ‘professionals’.
    Zo’n iMac staat ook veel mooier in een huiskamer… :wink:

Bijdrager
    iDayDreamer

Een MacMini is een leuke optie.

Inactief
    Anoniem

mac mini mét scherm -> emac :)

Bijdrager
    bieker

iBook leuke optie maar niet echt goedkoop. Misschien wel een ouder type goedkoper te krijgen?

Bijdrager
    eRic@MacOSX

Mac Mini. Die kun je dan ook prima aansluiten op de radio voor al je iTunes muziek en zelfs (afhankelijk van de wil en kunde) gaan optuigen tot MediaCentre. :D

Bijdrager
    mbaert

iMac G4, het bolletje. Scherm kan makkelijk draaien en kantelen en is dus zeer handig als je huisgenoten of bezoek even iets wilt laten zien. Ideaal dus ook voor meerdere gebruikers die dan enkel het schermpje wat kantelen en hun eigen ideale hoogte kunnen bepalen. Geen twijfel, de iMac G4 dus. Met OSX natuurlijk.

Bijdrager
    Woziak
    ”Herr

ik ben relatief kort geleden op mac overgestapt
    ik zoek voor in de woonkamer een mac(je) waarmee ik via de kabel op onternet wil.

Verder zal de mac alleen maar voor tekstverwerking gebruikt worden.

De vraag is of bijvoorbeeld een G3 imac voldoende is om te surfen
    en of daar een kabelaansluiting of adsl op werkt

Een G3 iMac is daar uitstekend geschikt voor. Een iMac G3 heeft ook geen ventilator, dus is lekker stil. Tot een half jaar geleden deed ik alles op m’n iMac DV SE, nu is ie vervangen door een iMac G5… :lol:

Bijdrager
    Furia
    ”mbaert”

iMac G4, het bolletje. Scherm kan makkelijk draaien en kantelen en is dus zeer handig als je huisgenoten of bezoek even iets wilt laten zien. Ideaal dus ook voor meerdere gebruikers die dan enkel het schermpje wat kantelen en hun eigen ideale hoogte kunnen bepalen. Geen twijfel, de iMac G4 dus. Met OSX natuurlijk.

Maar wie koopt zoiets nou voor enkel tekstverwerken en internet….. Dan zou ik idd gewoon een iMac G3 neerzetten… werkt ook prima!

Bijdrager
    DoppieDoppie

Maar ja, een mac mini met een Cinema HD 30″ staat toch ook wel erg gelikt :P

Bijdrager
    MacAanZee

Het hangt er helemaal vanaf hoeveel geld je wilt of kunt uitgeven. De iMac G3 (met al die mooie kleurtjes) is prima voor internet en tekstverwerking. Omdat hele volksstammen momenteel overstappen op de nieuwste serie Mac’s staat het bij de Apple-dealers helemaal vol met G3 iMacs. en ze zijn (tenminste bij Macsupport-Uitgeest) allemaal 200 euro welk type het ook is.(Komt nog wel BTW bij). Dat is een mooi prijsje. Ze zijn helemaal nagekeken, zien er goed uit en je krijgt ook nog drie maanden garantie. Ik heb voor mijn zoontje een iMac G3 DV (Graphite) gekocht voor 200 euro dus, 400 MHz – snel genoeg om prima te internetten, tekstverwerken, etc. Er zit een harde schijf van 13 Gb op, zodat ik ook nog MacOS 10 erop gezet heb – dus dan heb je ook itunes, iPhoto, je kunt DVD’s afspelen, er zit een electronisch schaakspel in. Helemaal ideaal dus voor het gebruik dat jij zoekt. Als je zoiets wilt, moet je wel een beetje opschieten, anders zijn de leukste modelletjes eruit.

Bijdrager
    MacAanZee

PS: het kan prima op ADSL (ik heb een draadloos netwerk via Airport Express). Er zit USB, firewire op. Nogsteeds een heel modern computertje eigenlijk dat voor zulk gebruik prima gaat. En een aantal games kunnen er ook nog goed op gespeeld worden.

Bijdrager
    Herr Elektor

na aanleiding van jullie reactie en vooral van macaanzee ga ik voor de imac g3
    een mac mini is mooi maar te duur voor wat ik wil

dank je voor jullie reacties
    als jullie nog een g3 te koop weten?

Bijdrager
    MacAanZee

Macsupport is overigens ook in Amsterdam vlakbij het Centraal Station. Maar misschien hebben ook andere dealers ingeruilde G3’s. Ik denk het wel. Je kunt natuurlijk ook van een particulier kopen. Maar via een dealer geeft meer zekerheid. (nagekeken, software opnieuw geprogrammeerd en 3 mnd. garantie). degene die ik heb gekocht zag er als nieuw uit. Ik moest alleen het keyboard even flink schoonmaken. (met licht vochtige tandenborstel, werk goed!)

Bijdrager
    Herr Elektor

ik zit hier in limburg en kan dus navraag doen in macwinkel maastricht of ambridge sittard

Bijdrager
    MacAanZee

Succes!

Bijdrager
    Tijmen Kielen

Ik lees hier boven over een mac mini + een 30” cinema display.

Maar ja, een mac mini met een Cinema HD 30″ staat toch ook wel erg gelikt

Kan dit? Lijkt me wel leuk..
    :mrgreen:

Bijdrager
    Duke Morpheus of Atreides

Er stond me vaag iets bij dat voor een 30 inch Cinema Display een highend videokaart met Dual Link DVI vereist (2 DVI poorten). Een Mini heeft er slechts 1, dat gaat dus niet werken.

Het maximum wat je aan een Mini kunt hangen is een 23 inch Cinema Display. Jammer maar helaas.

Bijdrager
    Tijmen Kielen

Ik dacht het al.

Een 23” is ook leuk lijke me zo..

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.