17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Hobbes

Welke app??

Keek net op de apple site en zag dit

Nou je ziet de atomen rechts.
    Nou ik vroeg me af welk programma dit is.
    Weet iemand dit??
    Bedankt.

Hobbes

Bijdrager
    Larz

is in indier gevaal een programma wat onder X11 draait.. meer weet ik niet. Ziet er uit als F@H (Folding @ Home)

Bijdrager
    iSander

is dat niet xGrid of zo?

edit: ben bijna zeker dat het xGrid is hoor!

Bijdrager
    Buzz

Nee hoor, het is zeker geen Xgrid. Xgrid is een service die op de achtergrond draait, en die voornamelijk via de command-line te benaderen is. Xgrid kan worden gebruikt om rekenprogramma’s over verschillende computers te verdelen.

Dit lijkt mij een UNIX programma voor het weergeven van molecuulstructuren. Daar zijn er tientallen van. Misschien dat iemand die scheikunde onderzoek doet of studeert het toevallig weet?

Moderator
    Strifer

voor scheikunde ken ik alleen ChemOffice X….

Bijdrager
    Rail
    ”Larz”

is in indier gevaal een programma wat onder X11 draait.. meer weet ik niet. Ziet er uit als F@H (Folding @ Home)

Draait het niet onder “Tiger”? In het Dock zie ik icoontjes van “Automator” en “Dashboard”.

Bijdrager
    Rail

Het lijkt op iMol maar is het niet…

Bijdrager
    Buzz
    ”Rail”
    ”Larz”

Draait het niet onder “Tiger”? In het Dock zie ik icoontjes van “Automator” en “Dashboard”.

Ja maar onder Mac OS X, dus ook onder Tiger, bestaat de mogelijkheid om Unix programma’s te draaien. Voor hun grafische user interface gebruiken Unix programma’s meestal X11, dat is zoiets als Aqua maar dan een algemene standaard onder Unix. Door het gebruik van X11 zijn bijvoorbeeld wetenschappelijke programma’s, die ontwikkeld zijn onder Linux, gemakkelijk over te zetten naar de Mac.

De X11 programma’s hebben geen eigen Dock icoon. Je ziet in de dock wel het zwart/witte X11 icoon aan staan, en in de titelbar van dat molecuulwindow zie je nog net dat daar ook een piepklein X11 icoontje in staat. Vandaar. De knoppen en menu’s in dat window doen mij trouwens eerder denken aan iets dat van een IBM Workstation Unix (AIX) afkomstig is dan van Linux. Maar dat kan ik mis hebben.

Bijdrager
    Hobbes

Zou dit bij Tiger zitten of moet je appa&rt kopen?

Bijdrager
    Buzz

Dat zal je apart moeten kopen. Misschien is het Open Source software, en dan moet je het apart downloaden en installeren.

Bijdrager
    Hobbes

Op de .com site is het deze tekening

En op de .com/nl site is het deze tekening

:? de tekening van op de .com/nl staat ook op de .com site maar niet omgekeerd:?

Weet iemand mss een e-mail adres van de .com site waar je comentaar, bugs, …. kunt melden/vragen?

Bijdrager
    Larz

wel even engels schrijven…: http://www.apple.com/macosx/feedback/

Bijdrager
    Buzz

http://www.apple.com/contact/feedback.html

Maar waarom maak je je hierom zo druk? Het lijkt me toch niet zo erg dat op de Amerikaanse site een extra plaatje staat?

Bijdrager
    Hobbes

Ik wil gewoon weten welke app het is dus vraag ik het maar

Bijdrager
    Larz
    ”Hobbes”

Ik wil gewoon weten welke app het is dus vraag ik het maar

Ne als je het weet gebruik je het niet:P

Bijdrager
    Buzz

Goed idee. Ik hoop dat je antwoord krijgt. Laat je het ons dan ook weten?

Bijdrager
    Hobbes

Ooh jawel

Ik heb hier thuis een Lysozyme van een kippenei liggen uit +/- 1860 en om het te kunnen maken moet je 5 paginas lijst met hoeken en co├Ârdinaten kunnen lezen en daar ben ik niet zo goed in en dus heb ik Breugel gebruikt om het te kunnen zien op de comp en dan na te maken maar Breugel maakt alle bollen dik en dan is het moelijk te zien waar alles nu staat. En toen zag ik dat progje zelf met waterstofbruggen op aangeduid en toen dacht ik dat het met dat progje wel heel wat gemakelijker zou gaan.

Als ik een mail van Apple heb gekregen zal ik het jullie laten weten hier.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.