10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Sprint

Welke afstandsbediening MacBook Air?

Een nieuwe MacBook Air vervangt binnenkort mijn oude trouwe MacBook. Daarmee is ook het presenteren in Keynote met de Apple Remote verleden tijd, omdat de Airt geen infrarood meer heeft. Op de hogeschool waar ik les geef zijn de diverse iPhone Remote apps helaas geen alternatief, het wifinetwerk staat dat niet toe. En als ik een eigen netwerk maak vanaf de laptop werkt dat wel, maar heb ik tijdens de presentatie geen internettoegang meer. Onhandig, en dus zoek naar een alternatief in de vorm van een draadloze presenter. Waarschijnlijk zo een met USB ontvanger. Welke raden jullie aan en waarom?

Bijdrager
    tarun

Volgens mij kan je met een Apple TV een eigen netwerkje maken. Met AirPlay kan je dan het Mac bedienen.

Bijdrager
    nj_b

Is de Keynote Remote app geen alternatief (ik ga er gemakshalve maar even vanuit dat je Keynote gebruikt voor je presentaties)? Deze kun je volgens mij ook d.m.v. Bluetooth aan de Air koppelen, waardoor wifi beschikbaar blijft voor internettoegang.

Bijdrager
    nj_b

Hmm, negeer mijn vorige opmerking maar, ik lees nu net dat dit niet werkt met een Mac

Bijdrager
    poing
    Bijdrager
    jopie213

die van logitech is goed, en de mijne van trust bevalt ook prima maar die heeft van die knoopcelbatterijtjes nodig, dat is uiteindelijk toch minder handig dan penlites

Bijdrager
    poing

@jopie213 dat lijkt mij idd ook een simpele oplossing succes sprint;)

Geblokkeerd
    Anoniem
    Bijdrager
    defoortk

Ik heb er zelf eentje van Logitech (Presenter). Werkt perfect. Gewoon de stick (die in de presenter opgeborgen kan worden als je hem niet gebruikt) inpluggen in een USB poort en het werkt (zowel met Keynote als met PowerPoint).
    Succes !

Bijdrager
    Sprint

Dank voor jullie tips, ik ga voor de Logitech!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.