30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)
  • Q:
    Bijdrager
    paulthetall

Welke adventures zie jij graag op de Mac verschijnen?

Zoals jullie iedereen nu ongeveer wel weten, port ik games naar de Mac. Ben nu bezig met de Need for speed reeks. Maar straks wil i keen adventure reek doen. Heb daarbij jullie input nodig. Dus hierbij de vraag:

Welke adventures zouden jullie graag zien op de Mac?
    Welke de meeste stemmen krijgt ga ik mijn best doen die naar de Mac te brengen. Dus sla je slag!!

Bijdrager
    fatboysmart

Leisure suit larry

Bijdrager
    JaNiintendo

lol, is porten niet illegaal?:razz:

Zo niet, dan wil ik wel Zelda:razz:

Bijdrager
    Scrooge McDuck

Als dit topic gelocked word omdat het illegaal is, dan delete ik m’n account hier.:eek:

Leuk initiatief hoor:)

Bijdrager
    Hansi2124

Scrooge McDuck: dit is al langer aan de gang;-)

Bijdrager
    Scrooge McDuck

Ik werd een beetje moe van dat: “is het wel legaal” van de mods.

Maar goed. Kritiek hoort hier niet.

Bijdrager
    Hansi2124

Als je er moe van wordt ligt dat niet aan de mods, maar de gebruikers die de regels negeren….. Of hierop worden gewezen als ze het niet weten.

Nu weer on topic.

Bijdrager
    curryhano

Voor een hoop adventures kun je ScummVM gebruiken. Op een hoop adventures zit nog copyright en moet je dus de originele versie hebben, wil je het legaal houden…

Bijdrager
    iBartt

Bomb Jack!

Bijdrager
    paulthetall

Donders, wat een oude games, lolz. En zucht porten is niet illegaal, ik word altijd moe van het opnieuw uitleggen ervan. Wine is open source en puur legaal. Had word pas illegaal als je bepaalde Windows paketten installeerd zonder dat je een windows licensie hebt. En de meeste hebben een windowslicentie, dus die pakketten kun je in meeste gevallen gewoon installeren. In het kort Legaler kan het niet!

Wat al gezegd is, de hele oudjes, kun je vaak al met DOSbox draaien.

Ik heb het dus over bijvoorbeeld:
    Syberia (al geport)
    Nancy Drew
    Dreamfall: The longest Journey

Etc.

Inactief
    Anoniem

Zork trilogy !! Deels nostalgie, deels gewoon een spannend adventure. Weliswaar zonder graphics, maar alleen text zoals zoveel adventures van Infocom en bv. Level 9 computing.

De 3 Zork textadventures zijn overigens hier legaal te downloaden.

Bijdrager
    Ezri Dax
    THX-1138 op 21 november 2010

Zork trilogy !! Deels nostalgie, deels gewoon een spannend adventure. Weliswaar zonder graphics, maar alleen text zoals zoveel adventures van Infocom en bv. Level 9 computing.

De 3 Zork textadventures zijn overigens hier legaal te downloaden.

classic mac, hoe dee je dat ook alweer onder intel snow leopard.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Mini vMac en een oude ROM (moet je dus wel een 68k Mac hebben) en een Mac OS diskette image.
    Mocht het OS 8 of 9 zijn, kan je ook Sheep Shaver gebruiken. Of Basilisk II.

Bijdrager
    paulthetall

Kom op mensen doe wat nieuwere games:P

Bijdrager
    Ezri Dax

Zijn die er dan?

Bijdrager
    celie

ik had vroeger een spel (jaren 80 op de mac 512) Hoe het heet??? Het begon met autopech, iets met een towtruck, en je kwam terecht bij een kasteeldeur. Daar kon je naar binnen om zo het spel verder te spelen. Natuurlijk zwart/wit en in het engels en de commando’s moest je intypen. (open door…. look…. enz). Maar het is nooit uitgespeeld. (ik zat ergens vast) Dat spel wil ik nog wel eens uitspelen. Iemand een idee hoe dat spel heet? Iets met Castle? Een soort verlaten spookhuis.

Bijdrager
    paulthetall

Mensen dit zijn allemaal Dos Games/ScummVM/Amiga.

Welke ik ook aan de praat heb trouwens (VERY Proud on that) kan bij na alle games spelen van de amiga. Dubbleclick op de App en mijn Mac is omgetoverd in Amiga OS Workbench 3.1:D (jaja die hard amiga fan)

Maarre even over de adventures:P @Maddona zie lijst adventures:
    http://www.gamespot.com/games.html?platform=5&category=Adventure+Games&type=top_rated&date_filter=all&mode=top&sort=score&sortdir=asc#

Bijdrager
    darkken

ik zou ook graag zelda op mijn macbook late 2006 spelen…

Bijdrager
    paulthetall

mmm…Msichien ben ik niet duidelijk genoeg geweest;) De vraag opnieuw…Welke Windows adventures zou je graag zien op de Mac:P

Bijdrager
    paulthetall

ik had vroeger een spel (jaren 80 op de mac 512) Hoe het heet??? Het begon met autopech, iets met een towtruck, en je kwam terecht bij een kasteeldeur. Daar kon je naar binnen om zo het spel verder te spelen. Natuurlijk zwart/wit en in het engels en de commando\’s moest je intypen. (open door…. look…. enz). Maar het is nooit uitgespeeld. (ik zat ergens vast) Dat spel wil ik nog wel eens uitspelen. Iemand een idee hoe dat spel heet? Iets met Castle? Een soort verlaten spookhuis.

Deze bedoel je? Als het zo is, dan is dat ook een DOS game;) kan gewoon gespeeld worden via DOSbox of Boxer.

Bijdrager
    prullenbak
    Bijdrager
    Maat

Escape from Monkey Island (dus monkey 4) zou mooi zijn. Hier was een classic Mac versie van, maar dat is al sinds 10.3 niet meer goed te spelen. monkey island 3 (curse of monkey island) heeft helemaal nooit een mac versie gehad, maar die is goed te spelen met scummvm.

Bijdrager
    paulthetall

Makkelijke vraag, makkelijk antwoord: http://en.wikipedia.org/wiki/Beyond_Good_&_Evil_(video_game)

Dan zet ik die toch op de lijst?;)

Bijdrager
    paulthetall

Escape from Monkey Island (dus monkey 4) zou mooi zijn. Hier was een classic Mac versie van, maar dat is al sinds 10.3 niet meer goed te spelen. monkey island 3 (curse of monkey island) heeft helemaal nooit een mac versie gehad, maar die is goed te spelen met scummvm.

Monkey island 3: Werkt prima op de mac zie hier (heb ik al geport)

Monkey island 4: Kan ik op de lijst zetten, hangt van de stemmen af;)

Inactief
    Anoniem
    MadDonna op 21 november 2010

classic mac, hoe dee je dat ook alweer onder intel snow leopard.

Ach, je kan ze gelukkig ook gewoon online spelen zie ik. Dat doe je hier

Bijdrager
    paulthetall

Ok mensen, stemmen!:P Hoe meer zielen hoe meer vreugd!

Bijdrager
    paulthetall

OK, heb Beyond_Good_&_Evil_(video_game) in high resolutie aan de praat:D Zal ik in de adventure Marathon hiermee beginnen;)

Bijdrager
    pelpinda

De ouwe Myst series vond ik erg goed, misschien wel weer zoiets of is dat wel heeeeellll ouderwets?

Bijdrager
    paulthetall

Zucht :sarcastic: allang gedaan. bekijk het overzicht:
    http://www.paulthetall.com/page34/page34.html

Bijdrager
    sandman4sure

Broken Sword The Angel of Death

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.