13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    t.leffers

Welke accu kopen voor een ibook

Beste mensen,

Ik heb een ibook g3 500, waarvan de accu nu toch wel aan het eind van z’n leven is.
    Ik wil ‘m graag vervangen voor een nieuw exemplaar, maar sta voor een keuze:

* Een originele apple accu met een capaciteit van ik geloof 3600 miliampère à €119,-
    (met apple )onderwijskorting.
    of
    * Een accu van Newer Technology met een capaciteit van 4800 miliampère à €125,90

Moet ik nu gaan voor een originele of voor een ander merk met hogere capaciteit?
    Ik word namelijk een beetje afgeschrikt van verhalen over onbetrouwbare imitatiebatterijen voor GSM’s en alle nare gevolgen vandien.
    Kan iemand zijn/haar ervaring met me delen over de Newer Technology Nupower accu’s voor een ibook?

met vriendelijke groet,

Thomas

Bijdrager
    jps

ik zou voor apple gaan…

Bijdrager
    bieker

Ik zou ook voor de Apple gaan al is het alleen al voor de garantie van de accu. Verder krijg je met die combinatie zeker geen problemen.

Bijdrager
    Larz

Een van apple komt in een apple. Goedkoop is vaker duurkoop:? (nu is die wel duurder, maar je moet het niet te letterlijk nemen:D )

Bijdrager
    t.leffers

Op die Nupower-accu zit ook gewoon een jaar garantie. Ik neem aan dat de garantievoorwaarden niet strenger zullen zijn dan die van Apple.

Moderator
    unSOUND
    ”t.leffers”

Op die Nupower-accu zit ook gewoon een jaar garantie. Ik neem aan dat de garantievoorwaarden niet strenger zullen zijn dan die van Apple.

Nee, dat niet. Maar je hebt wel kans dat als je iBook overlijdt, dat Apple de schuld legt bij de imitatie accu, en dan moet je dus betalen voor de reparatie…

Bijdrager
    buurman

http://www.akku-gigant.de/index.php/cPath/1_53

Ze leveren snel, goedkoop en 4000 mah.

Bijdrager
    Festinger

In andere produkt categorien heb ik goede ervaringen met b-merk accus. Het is zelfs heel goed mogelijk dat een accu van een andere fabrikant gewoon op alle aspecten een beter produkt is. Ik bedoel dan niet alleen de capaciteit, maar ook de omliggende electronica en beveiliging. (een li-ion accu is een gecompliceerd apparaat)

Een probleem is wel: Hoe kom je daarachter?

Ook bij apple zou een apple-accu in ieder geval niet vanzelfsprekend zijn voor mij.

De 3600 milliampere accu van apple is duidelijk te duur voor hetgeen hij biedt. Maar je bent wel zeker dat de accu aan een zekere kwaliteits standaard voldoet.
    Vrijwel alle a-merk fabrikanten van laptops vragen hoge bedragen voor nieuwe accu’s. Ik denk dat de reden ligt in het feit dat het niet hun core-business is, en dat het op voorraad houden duur is.

Bij clone-batterij fabrikant accus ligt dat economische aspect anders.

4800 miliampère is aantrekkelijk. Als de rest van de accu van goede kwaliteit is, dan doe je er niet alleen langer mee op de korte termijn (zeg een gebruiks duur van 4 tot 5 uur). Maar je doet er ook langer mee op de lange termijn. De capaciteit neemt af met de jaren, en het duurt dus langer voordat de capaciteit onder een voor jouw onaanvaardbaar niveau komt.

Dat lijkt me ook beter voor het milieu.

Blijkt Newer Technology echter een slecht product te leveren, dat na een half jaar ontploft omdat het ding veel te goedkoop is ontwikkeld door een stagair electronica, tsja dat is dan wel minder.

Als het bedrijf achter dit merk echter een redelijk betrouwbare indruk achterlaat, dan zou ik me niet zo’n zorgen maken.

(tsja best moeilijk, om zo te moeten kiezen!:) )

Bijdrager
    t.leffers

Bedankt voor de snelle en goede reacties allemaal.
    Het bedrijf maakt mijns insziens wel een betrouwbare indruk. Bovendien zijn de accu’s bij redelijk wat ‘gevestigde’ online-stores te koop. Dus ik denk dat ik ‘m maar aanschaf.
    Ben erg benieuwd wat het met de werktijd van m’n ibookje zal doen.
    Ik wil ‘m trouwens bij macstuff.nl bestellen. Zijn hier goede ervaringen mee?

groeten,

Thomas

Bijdrager
    Zweefvliegerke
    ”t.leffers”

Ik wil ‘m trouwens bij macstuff.nl bestellen. Zijn hier goede ervaringen mee?

ik heb er toch nog geen negatieve over gehoord;)

Bijdrager
    awesomemac

Goed dat dit onderwerp bovenkomt, want ik zit ook te denken voor een accu voor mijn PoBo Ti 500 Mhz. Na 20 min vindt hij het genoeg geweest. Ik ga ff rondkijken.

Bijdrager
    SleeveZipper

En meneer/mevrouw T.Leffers, hoe bevalt de NuPower batterij?:-)

Ik ga ook een nieuwe kopen met hetzelfde vraagstuk. Ga denk ik ook voor de NuPower batterij alleen vraag ik me vooral af of er geen kleurverschil is met de iBook zelf. Wil geen lelijke batterij erin hebben zitten ook al zit ‘ie aan de onderkant.

Bijdrager
    t.leffers

Ah, was al bijna weer vergeten dat ik dit topic geopend had.
    Ik heb de accu nu een weekje in gebruik, en ben er zeer tevreden over. Ik heb er uiteindelijk ongeveer 150 euro voor betaald inclusief BTW en verzendkosten, maar het was het zeker waard. Ik weet niet hoe de originele Apple accu’s presteren, maar als ik de mijne op de energiebesparende stand zet, haal ik bijna zes uur.
    De kleur verschilt wel een beetje met m’n ibook, maar ik vind het niet hinderlijk. Ze zijn alletwee gewoon wit, maar de accu heeft niet de doorzichtige kunststof laag die de ibook G3 wel heeft. En het rubber voetje is niet metaal als die op de ibook, maar een plastic imitatie. Beetje prutserig gedaan, maar ik heb er geen problemen mee.
    Kortom, ik kan (in ieder geval) tot nu toe wel die Nupower accu’s aanraden.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.