16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    LucMes

Welke abonnement?

Ik mag vanaf 1 Mei 2011 een nieuw telefoon + abonnement uitkiezen, elk jaar is dat weer
    een groot probleem. Zo ook dit jaar, niet zozeer vanwege de telefoon (iphone 4G), maar wel het abonnement kortom bij welke provider!
    Wat ook meespeelt is dat ik de Ipad2 16GB (geen 3G) besteld heb en ook daarop gebruik wil gaan maken van internet.

Nu denk ik erover om bij T-Mobile voor 45 euro in de maand (300belm en 300sms) een abo af te sluiten, dit ook omdat
    zij als enige provider nog een onbeperkt datalimiet garanderen. Bij alle andere providers is deze vastgesteld op 1GB. Ik
    verwacht dat ik meer dan 1GB zal verbruiken, zeker wanneer ik mijn iphone als router wil gebruiken voor mijn Ipad.

Is dit de juiste keus? Zie ik nog dingen over het hoofd?
    Of kan ik er beter voor kiezen om een andere abonnement te nemen bij een andere provider?

Hartstikke bedankt alvast,

Bijdrager
    Chorro

Nee, dan is T-Mobile niet de juiste keus. T-Mobile sloopt namelijk de Personal Hotspot uit je iPhone, waardoor de functie onbruikbaar is. Je zult dan je iPhone niet kunnen gebruiken als router voor je iPad.

Wat is de reden dat je niet de 3G versie hebt gekocht van de iPad? Dat scheelt een hoop instellingen en dan kun je wel voor T-Mobile kiezen omdat die routerfunctie dan niet zo van belang is.

Daarbuiten is de datasnelheid bij T-Mobile vrij laag en ik heb gehoord dat als je boven de 1GB in een maand komt dat ze dan de snelheid nóg eens verlagen.

Overigens is een andere oplossing als je tóch voor T-Mobile wilt gaan, een MiFi kopen. Dat is een apparaatje wat van een simkaart een WiFi accesspoint maakt, waardoor je dus eigenlijk hetzelfde resultaat krijgt. Nadeel is wel dat dat apparaatje bijna net zoveel kost als het prijsverschil tussen een iPad zonder en met 3G functie.

Bijdrager
    MacAanZee

En waarom wacht je niet één of twee maanden tot de iPhone 5 er is?

@Chorro: ik heb nog niet van een andere provider gehoord dat die wél de personal hotspotfunctie toestaan in een gewoon abonnement.

Iemand zei dat het wel zou kunnen in een Vodafone Zakelijk abonnement. Als dat echt zo is zal T-Mobile het ook wel in een zakelijk abonnement hebben zitten.
    Het is net nog even te vroeg om dit nu al te beoordelen denk ik. Als T-Mobile het wel heeft zou ik in elk geval gaan voor een T-Mobile abonnement. T-Mobile heeft 3 belangrijke voordelen:

1. geen datalimiet: wat Chorro schrijft over verlagen van snelheid boven 1Gb data is gewoon helemaal niet waar! Snelheid blijft altijd hetzelfde. Juist Vodafone en KPN verlagen snelheid fors boven datalimiet. (Heeft mijn zoon veel last van! T-Mobile wil alleen op absolute topdagen (oudjaar etc) YouTube etc even afsluiten om netwerk snel te houden.

2. naast belminuten gelijk aantal smssen (niet zoals Vodafone en KPN de sms in plaats van belminuten!)

3. heel belangrijk: Vodafone en KPN ronden elk telefoongesprek af naar hele belminuten. 61 seconden wordt dan twee minuten betalen etc. Dat kan zo’n 40% meer kosten betekenen, heeft Radar uitgerekend. T-Mobile rekent nog altijd per seconde. Alleen eerste minuut gaat volledig daarna per seconde. 61 seconden bellen is ook 61 seconden afrekenen! 125 seconden bellen is bij T-Mobile 2 minuten en 5 seconden betalen, bij de andere providers 3 minuten betalen! Dat is echt absurd…betalen voor iets dat je niet gehad hebt!

Ik zou trouwens ook je bestelling voor de iPad veranderen in 16Gb + 3G. Handiger, altijd internet en zoveel duurder is ie niet.

Bijdrager
    LucMes

@MacAanZee Ik had diezelfde voordelen ook al op een rijtje gezet, maar nogmaals bedankt! Met name het feit dat er geen datalimiet is bevalt mij zeer ! Dat van die seconden die ze afronden ipv minuten ben ik ook erg blij mee!

Is er niet een app die ervoor zorgt dat er wel gebruik gemaakt kan worden van de personal hotspot? Ik kan me niet voorstellen dat hier geen oplossing voor is gezocht…

Ik heb geen 3G ipad genomen omdat ik dan daar ook een (miniem) abonnement voor moet afsluiten en dat er dan ook weer bovenop komt. Voor een student toch wel weer extra kosten.. terwijl op de uni+meeste cafe’s+thuis toch Wifi heb..

Wachten op de Iphone 5 hoeft niet perse voor mij, vind het zo wel prima!

Bijdrager
    KarelWillem

Ik gebruik het gratis PDANet op de iPhone.
    Die maakt van de iPhone een WiFi hotspot, waarop de iPad kan inloggen.

Nadeel: jailbreak nodig
    Voordeel: werkt altijd en is helemaal gratis

Chorro op 10 maart 2011

…Overigens is een andere oplossing als je tóch voor T-Mobile wilt gaan, een MiFi kopen. ….

Ten eerste heb je dan een extra apparaat bij je (naast iPhone en iPad), ten tweede kost dat ding ook geld, en ten derde kost je dat dan nog eens extra data-abonnement.

Bijdrager
    LucMes

@KarelWillem Hartstikke bedankt voor de snelle reactie, ik vind jailbreaken eigenlijk geen punt.. is meteen erg handig voor allerlei apps..

Heeft mijn gedachte voor de keuze van het juiste abonnement + telefoon weer een stuk geholpen! Morgen maar eens uitzoeken of er nog een kortingsactie te vinden in..

Bijdrager
    Chorro

@ Karelwillem: Dat je dan een extra apparaatje bij je moet hebben klopt, maar het nadeel van de prijs geef ik 1 zin verder ook aan :sarcastic:. Daarbuiten zou je officieel gezien ook een extra abonnement moeten hebben voor een iPad. Bij zowel een iPad als een MiFi werkt duosim prima.

Je hoeft dus geen extra abonnement voor een iPad te hebben, ik heb een iPad met 3G en heb een iPhone met T-Mobile. Ik heb bij T-Mobile een duosim aangevraagd (kost 17,85 euro), je krijgt dan een tweede simkaart met hetzelfde nummer. Stop die in de iPad of MiFi, zet je iPhone op flightmode en je kunt gewoon via je iPhone abonnement op internet.

Bijdrager
    Anszje

Het klopt inderdaad dat de snelheid bij VF omlaag gaat zodra je over je datalimiet komt, maar eventueel kun je je datalimiet verdubbelen met een Blox.

Ik heb zelf ook VF en ik ben nog nooit over de 1GB heen gegaan, daarnaast bieden zij wel het snelste internet met 7,2MB en heb ik gewoon overal 3G. Het was echt een verademing toen ik T-Mobile verliet.

Even offtopic: waar kun je de iPad 2 al bestellen dan?

Bijdrager
    LucMes

@Anszje Ik heb mijn Ipad gereserveerd via A-mac, zij zitten volgens mij in Den Bosch, Utrecht en Amersfoort. Je kunt ze een mail sturen voor een bestelling, zij laten jou dan weten wanneer ze hem binnen hebben.. Of dat op vrijdag is weet ik niet.. ze rekenen (zover ik weet) geen extra kosten voor reserveren of iets dergelijks..

@Anszie Hoe slecht is het netwerk van Tmobile? Woon zelf in de stad en ga er eigenlijk vanuit dat het
    daar allemaal wel meevalt met de slechte ontvangst. Voor de rest verwacht ik van mezelf dat ik wel over die 1GB heen ga… snel internet is geen pre..

Bijdrager
    Chorro

Wat ben je van plan te doen dan? 1GB is echt heel erg veel. Ik internet redelijk intensief en na bijna een jaar een iPhone te hebben, heb ik (incl het internetten over WiFi) nog net geen 2GB binnengehaald.

Bijdrager
    LucMes

@Chorro Is het zo naif om te denken dat wanneer ik mijn databundel gebruik voor de IPad en de Iphone dat ik meer dan 1GB per maand zal verbruiken?

Daarnaast ben ik inmiddels wel redelijk overtuigd van het abonnement van Tmobile t.o.v andere providers bijvoorbeeld VF. Dit omdat de voordelen die genoemd zijn door @MacAanZee zeker legitiem zijn. Bovendien krijg ik voor hetzelfde bedrag meer belminuten bij Tmobile dan bij VF en verwacht ik door gebruik van whatsapp e.d dat ik geen smsbundel nodig heb (dus het met 300 smsje wel moet volhouden).

Bijdrager
    Chorro

Daarom vraag ik ook wat je ermee van plan bent :sarcastic:.

Een site, mail of MSN kost maar enkele KB’s en er passen ongeveer 1048576 KB’s in een GB.

Verder klopt het ook dat T-Mobile goed geschikt is voor een iPhone (het bereik is wat matig en de klantenservice zijn een stelletje wandelende drollen), waarom ik vond dat T-Mobile voornamelijk geen goede keus voor je is, is dat je onmogelijk met T-Mobile gebruik kunt maken van de Personal Hotspot en dat was 1 van de weinige eisen die in je vraag stond.

Bijdrager
    Anszje

Ik woon in Haarlem en had sowieso in mijn huis geen 3G, terwijl ik midden in het centrum woon.
    Daarnaast reis ik elke dag naar Amsterdam en had ik in de trein bijna geen 3G.

Nu met VF heb ik overal vol 3G.

Bijdrager
    Chorro

Ik merk ook een duidelijk verschil tussen m’n iPad met 3G en m’n iPhone. Met m’n iPhone heb ik bijna nooit 3G icm T-Mobile, met m’n iPad bijna altijd en overal.

Het is allebei op hetzelfde iPhone abonnement.

Bijdrager
    TinMachine

Moet je bij MiFi je simkaart ook fysiek uit je toestel halen? Dat haal ik nl. wel uit de foto’s

Bijdrager
    Chorro

Er moet een simkaart in een MiFi, maar bij T-Mobile kun je een duoSIM aanvragen. Je krijgt dan 2 simkaarten van hetzelfde nummer. Je hoeft dan alleen je telefoon uit te zetten of in flightmode en je kunt de MiFi gebruiken

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.