24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:

Bijdrager
    alaska

Welke A3-printer moet ik kopen? Ik heb 350 euro.

Ola,
    Ik werk op een eMac met Panther.
    Ik heb ongeveer 350 euro te besteden voor een goede A3-printer.
    Het liefst 1 waar veel verschillende papiergrootte’s en diktes doorheen kunnen, maar vooral een die gewoon goed print en wat betreft cartridges niet heel duur is.
    Weet iemand een aanrader?

Bijdrager
    bruno

iets ob=ver de prijs heen maar deze inkjet is denk ik toch wel een beste voor deze prijsklasse EPSON STYLUS COLOR 1160

Moderator
    unSOUND

Hij kost bij www.mailamac.nl € 355,- :wink:

Bijdrager
    Alfetta

Ik denk ook dat je aan die epson een goede koop hebt! Heb zelf alleen maar goede ervaringen met epson inktjets

Bijdrager
    beammeup

Ik ben een trouw Epson gebruiker maar werd de laatste keer dat ik daarvoor nieuwe inktpatronen wilde halen hard met m’n neus op de feiten gedrukt.

Er werd gezegd dat Epson patronen heeft die geen nieuwe printkop in zich hebben, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Canon, en nog een aantal andere merken. Als je je Epson dus niet regelmatig gebruikt gaan die inktkoppen dichtzitten, omdat ze indrogen. Met als resultaat dat de kwaliteit van je afdrukken hard achteruit holt… dat heb ik inmiddels mogen meemaken.

Mijn volgende printer is dus om die reden geen Epson.

:?

Bijdrager
    Deskman
    ”beammeup”

Ik ben een trouw Epson gebruiker maar werd de laatste keer dat ik daarvoor nieuwe inktpatronen wilde halen hard met m’n neus op de feiten gedrukt.

Er werd gezegd dat Epson patronen heeft die geen nieuwe printkop in zich hebben, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Canon, en nog een aantal andere merken. Als je je Epson dus niet regelmatig gebruikt gaan die inktkoppen dichtzitten, omdat ze indrogen. Met als resultaat dat de kwaliteit van je afdrukken hard achteruit holt… dat heb ik inmiddels mogen meemaken.
    Mijn volgende printer is dus om die reden geen Epson.

:?

Dit is een beetje een non-argument. Printkoppen gaan veel langer mee dan de inktcartridges die er aan zitten. Je gooit dus elke keer met je halflege cartridge ook een handje prima werkende printkoppen weg. Omdat de tegenwoordige printertjes toch het eeuwige leven niet hebben is het goed mogelijk de printkoppen zo goed te maken dat ze de rest van het mechaniek zullen overleven.

Bij veel duurdere printers zijn koppen en cartridges ook gescheiden en zijn (zoals bij HP) kop en inkttank gescheiden. Daar zijn dan ook de koppen te vervangen.

Het is dus een beetje lood om oud ijzer en zeker niet de belangrijkste reden om niet voor Epson te kiezen.

Bijdrager
    ateazz

Dat zou juist een reden moeten zijn om de andere merken te laten liggen.
    De printkoppen raken naar verloop van tijd uit sync, vervanging inktcartridge is meteen vervanging van de kop en is meteen goed uitgelijnd.

greetz

Bijdrager
    Joost

Ik kan niet voor anderen oordelen maar imjn ervaring met epson printers zijn ronduit slecht. Ik heb meerder epson printers gehad, niet uit wens maar uit noodzaak… ze gingen iedere keer stuk. Ben nu aan mijn tweede hp en de enige reden dat ik aan mijn tweede hp zit is presetaties. Ik heb momenteel een HP 1220c, een A3+ printer en een aanrader. Mooie prints en een gedegen printer en dat alles voor slechts 274,- Euro ex btw (chipmunk.nl).

Doe er je voordeel mee… (ik gebruik de printer beroepsmatig – ontwerper)

Bijdrager
    Alfetta

raar hoe mensen een merk kunnen ervaren. Dat verhaal over die verstopte koppen heb ik nooit mogen meemaken en soms gebruik ik de printen maandenlang niet. Ik heb al epson inkjets sinds sedert een dikke 6 jaar en vervang ze alleen om een printer met een betere resolutie te kopen, er is nooit iets aangeweest. Voor mijn epson inkjets heb ik een hp gehad waar eeuwig problemen had met de transport van het papier wat ik overigens ook bij mij op het werkt zie bij de hp’s bij de huidige modellen …

Ik wil niet zeggen dat epson het beste is of hp slecht … je hoort van bijde goede en slechte dingen…

Bijdrager
    Deskman

Ik weet van een bedrijf waar 23 all-in-one faxprinters van HP zijn neergezet. Alleen maar ellende met transport en inkt die om de haverklap op of anderszins niet bruikbaar was. Allemaal binnen een jaar weer er uit. Verder ervaring met twee Epsonprinters (een oudje en een c84) en diverse HP printers: Designjet 650CM, Designjet 1055PS, Designjet 10PS. Ook de nodige Laserprinters gehad / gezien. Nooit wat stuk geweest bij mijn eigen apparatuur. Het kan verkeren zullen we maar zeggen…

Bijdrager
    KP

ik heb juist erg goeie epson ervaringen…ook goede en veel goedkopere imitatie inkt voor te krijgen…vaar canon nog goedkoper trouwens….

Bijdrager
    macpro

Ik heb een Epson Stylus 1520 A3 printer.
    Werkt op zich prima, maar omdat ik ‘m weinig gebruik waren dus de koppen verstopt.
    Gelukkig hier op het forum de tip gevonden om een vochtig vel papier door de printer te laten gaan. Daarmee wordt de inkt nat gemaakt en dan raak je de verstopping kwijt.

Grootste nadeel aan die Epson is de opstarttijd. Even snel een printje maken is er niet bij, want hij staat al gauw ruim een minuut allemaal vreemde geluiden te maken.

De opvolger is vorige week binnen gekomen. Een Canon i865.
    Maar die is te vers om ervaringen uit te kunnen delen.

Bijdrager
    alaska

Bedankt voor alle tips!
    Epson heeft dus wel eens problemen met de printkoppen, HP met papiertransport. Heeft Canon nog specifieke problemen?
    Mijn twijfel neemt toe…

Bijdrager
    fistkikker

Ik heb een jaar of twee een canon s6300 en ben er erg tevreden over. Ik print er veel op, en heeft nog nooit een hikje gegeven. De separate inkttanks doen ’t prima, zijn niet te duur en ook over de prints ben ik erg tevreden. Hij is ook nog eens erg stil in vergelijking tot bijvoorbeeld de HP’s.
    De huidige versie heet i6500 en is rond de 360 ex. BTW. Past dat nog net in je budget?

Waterman

Bijdrager
    alaska

ach, dat budget daar zit wel speling in.
    die canon, kan daar ook dik (niet-canon) papier door? en enveloppen?

Bijdrager
    fistkikker

Ik stop er vanalles door en tot nu toe is het goedgegaan. Mijn bedrijfsbriefpapier is iets van 115 g/m2 geloof ik en dat gaat soepeltjes. Volgens de canon website (canon website kan er papier door tot 270 g/m2
    Om nog even op de stilte door te gaan; hij maakt volgens Canon 39 dB. Ik geloof dat de HP 1220 maakt 47, terwijl de 1700 iets van 57 dB maakt. Als ik zit te werken naast een printer, vind ik het zelf erg belangrijk dat hij een niet afleidend geruis geeft. Omdat het een logaritmische schaal is, is 8 dB een groot verschil…

Bijdrager
    alaska

ik neig heel erg naar de canon i6500, omdat:

1) Epson alleen cartridges verkoopt met alle kleuren erin ipv losse kleuren
    2) HP heeft soms problemen met papiertransport. een HP haalt zn papier bovendien uit een lade. dit heeft als nadeel dat je er moeilijk ‘raar’ papier doorheen kunt voeren.
    3) Canon qua inkt goedkoop is en weinig geluid maakt.

Als iemand nog argumenten tegen deze printer heeft dan zijn deze meer dan welkom.

Bijdrager
    alaska

Het schijnt dat de Epson 1290 seperate inkttanks heeft voor de verschillende inktkleuren en dat de cartridges ervan ook tegelijkertijd printkoppen zijn, in tegenstelling tot vroegere Epson-printers. Kan iemand dit bevestigen?Het schijnt dat de Epson 1290 seperate inkttanks heeft voor de verschillende inktkleuren en dat de cartridges ervan ook tegelijkertijd printkoppen zijn, in tegenstelling tot vroegere Epson-printers. Kan iemand dit bevestigen?

Bijdrager
    Convicted

Ik heb een Epson 1270 A3+, nooit problemen en lekker snel maar alleen een beetje gevoelig voor stof. De Epson 1270 heeft 6 kleuren in totaal en deze gaan allemaal evenredig leeg als je veel foto’s afdrukt. Als je de printer niet vaak gebruikt moet je de koppen wel regelmatig laten schoonmaken via de Epson utility, dat kan soms wel een paar keer zijn hoor.
    De 12xx serie is naar mijn idee een goede serie goedkopere A3+ printers en zijn standaard ondersteund door OS X. Mijn 1270 in ieder geval wel, dus dan hoef je niet die ellendige drivers van Epson zelf te gebruiken.

Ik ken de 1520 en die is inderdaad traag in veel opzichten maar volgens mij ondersteund deze ook RIP.

Bijdrager
    pepe

De 1290 heeft 1 kleuren- en 1 zwart- cartridge. De kleuren gaan ook hier allemaal evenredig op, met zwart doe je een stuk langer (tenzij je veel teksten uitprint). Prima printer, nooit problemen mee gehad. Alleen die inkt is zo duur… Zo’n cartridge is toch al gauw 29 euro.

Had hiervoor een 1520, maar ben blij dat ik daar van af ben. Transportproblemen en een pokkeherrie…

Bijdrager
    keuper

Hallo,
    Ik heb net alle berichten over de A3 printers gelezen.. echt veel wijzer wordt ik er niet van..
    Ik ben namelijk ook bezig om een A3 printer uit te zoeken die ik op semi-professionele manier zou kunnen gebruiken. Aangezien ik niet de rijkste vrouw op aarde ben wil ik dus nu ook vast rekening houden met de aanschaf van extra inkt.
    De opties die ik nu zie zijn:
    Epson 1160 (is deze dan wel comp. met OsX!?)
    Epson 12xx (bijvoorbeeld 1270)
    HP 1220C
    Canon i6500

Mijn vraag aan jullie is dus nu, welke vallen er al af voor OsX (want ik heb geen zin in gedoe met Classic omstandigheden…). En welke zou dan in zijn geheel het goedkoopst (maar kwalitatief NIET enorm slecht) zijn voor mij!? Bedankt alvast voor de reactie!

Moderator
    unSOUND

Mijn Epson 1290 draaid zonder problemen, en Epson levert drivers voor OSX, en deze worden met regelmaat verbeterd.

Dat printkoppen verhaal neem ik met een korrel zout, ik print soms 2 weken niets, en kan daarna gewoon aan de slag.

Ik heb 2 keer een gaatje gehad wat niet open wou, heb toen een nat stukje keukenrol aan een A3-tje geplakt, en de printer een lijntje laten printen, waardoor de kop over het keukenrol ging. Probleem in 1 minuut weg.

Daarbij heeft de Epson een prima calibratie-programma, waardoor je de printkoppen altijd kunt uitlijnen

Ook met diverse papiersoorten en diktes heeft hij geen problemen, zelfs dikke enveloppen kunnener doorheen.

Bijdrager
    keuper

Als ik alles goed door heb, dan denk ik dat ik (ook gezien mijn eigen ervaring) voor een epson moet gaan. Deze is ook qua cartridges het vriendelijkst, i.i.g. als ik het goed begrijp!?

Ik vindt alleen de 1290 iets te ver boven mijn budget zitten!
    Dus ik ga nog even kijken naar goedkoper!

Moderator
    unSOUND

Ja, de 1290 is vernieuwd, is nu de 1290S, deze kost 450 euro.

Goedkopere variant is de 1160, die kost dan 355 euro.

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.