22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    Yannes

Welke 2TB Harde Schijf?

Van me papa mag ik nu eindelijk een harde schijf kopen. Ik zou jullie even willen vragen om te stemmen op de harde schijf die jullie prefereren.

Antwoord op de poll eventueel onderbouwen in comment.

Alvast bedankt!

Meer info over HD’s:

LaCie d2 Quadra

Freecom Hard Drive Quattro

Western Digital My Book Studio Edition II

Western Digital My Book Studio

Nog even voor de duidelijkheid, ik ben dus opzoek naar 2TB fw800 Harde schijf.

Bijdrager
    Pasav

Ik zou voor de Studio II gaan, alleen dan wel de 4 TB versie (2TB in mirror). Dan is je data veiliger dan met 1 schijf.

Bijdrager
    mowat

Ik gebruik al jaren schijven van Freecom. Momenteel o.a. een 1,5 TB freecom quattro en ben daar zeer tevreden over. De schijf past door de aluminium behuizing en het zwarte front ook perfect bij mijn alu iMac.
    Dus ik heb in je poll voor de Freecom quattro gekozen.

Bijdrager
    Yannes
    Pasav op 29 juni 2010

Ik zou voor de Studio II gaan, alleen dan wel de 4 TB versie (2TB in mirror). Dan is je data veiliger dan met 1 schijf.

Nouja, de veiligheid kan me niet ontzettend veel schelen. Alleen films ga ik erop zetten en die kan ik opnieuw downloaden. En 4 TB is 100 euro duurder en die kreeg ik zoiezo niet vol.

Bijdrager
    ProBookMac

een van de betere = g-technology

betrouwbaar – rete snel – raid – no plastic – stil
    .
    .
    .
    .
    ga niet voor de prijs maar voor kwaliteit

Bijdrager
    mhoeve

Ik heb sinds een aantal weken de Freecom Hard Drive Quattro 2TB als vervanging van mijn LaCie-schijf en ik ben er tot nu toe zeer tevreden over. Wat vooral opvalt is de robuuste metalen case, de veelheid aan aansluitmogelijkheden (USB, FireWire 400, FireWire 800, eSata) en vooral het geluidsniveau. De schijf is uitgesproken stil, en dat met name is een groot verschil met de LaCie die ik hiervoor had.

Bijdrager
    mhoeve

En nog een toevoeging aan het bovenstaande: Freecom levert in de doos kabels voor alle vier aansluitingen mee!

Bijdrager
    mymac
    Pasav op 29 juni 2010

Deze kan dus ook gewoon als 4tb schijf gebruikt worden, right? (Zou zomaar kunnen dat ze dit niet toestaan of iets dergelijks…)

Overigens mijn ervaring: ik heb een 1TB WD MyBook Studio schijf en deze doet het op zich prima.
    Wat alleen erg vervelend is, is dat deze telkens in de slaapstand gaat. Ik gebruik hem ook alleen voor mijn films (M’n series eerst ook maar tegenwoordig op m’n Mac ivm te weinig ruimte op de MyBook), en als hij aangesloten is maar ik geen film kijk vertraagt het onder andere Spotlight enorm. Dit omdat m’n Mac dan eerst de MyBook wil activeren alvorens te gaan zoeken.
    Het lampje is bij mij ook iets te veel aanwezig en daarom doe ik ’s nachts meestal even de stekker er uit, want zo’n lamp irriteert.

Mocht je dit niet erg vinden en hem bijvoorbeeld niet altijd aangesloten hebben, is de MyBook het overwegen waard.

Heeft iemand misschien een oplossing of een andere schijf als advies? Een klein lampje en een aan/uit switch is wel gewenst, wat mijn oude iomega wel had. Altijd aangesloten, en simpel aan en uit te zetten plus geen vermoeiende slaapstand met bijbehorend slaaplicht… Er zit een knop op de MyBook, maar deze lijkt niet echt te werken. Hoe werkt ‘ie bij andere MyBook gebruikers?

Bijdrager
    Triumph
    ProBookMac op 29 juni 2010

een van de betere = g-technology
    betrouwbaar – rete snel – raid – no plastic – stil
    .
    .
    .
    .
    ga niet voor de prijs maar voor kwaliteit

100% mee eens ik heb er 4 verschillende schijven van G-tech

Bijdrager
    syltheboy

Zelf ben ik tevreden met m’n WD Elements Desktop 1.5TB, dus heb ik op de WD My Book Studio Edition II gestemd. Ik denk dat deze beter is dan de laatste in het rijtje, omdat het de 2e versie betreft.:wink:

Bijdrager
    Verwijder

ik heb de laatste in het rijtje in 1 TB-uitvoering en die bevalt prima maar ik heb hem pas. het lichtje is inderdaad irritant maar dat kan ik achter mijn iMac uit het zicht zetten.

de laatste uit het rijtje is geïntroduceerd in 2009, edition II in 2008. waarom zou versie 2 beter zijn dan versie 3?

Bijdrager
    G-Force

Ik heb zelf een LaCie d2 Quadra, prima schijf, mooi design. Persoonlijk vind ik dat lcd scherm op de WD niet mooi staan bij een strakke Mac.

Bijdrager
    Yannes

Nog even over de duurzaamheid. Hoellang gaat een HD gemiddeld mee? Ik las net dat de Freecom maar 50000 uren kan maken, is dit dan in gebruik of ook opslaan? Ik vind 2 jaar namelijk wel erg kort. En hoe kom je te weten wanneer je hem moet back uppen op een andere harde schijf?

En als ik de stroom van een harddisk haal, leidt dit tot data verlies na een tijdje? Want ik heb een stekkerblok met een knopje die ik regelmatig een nachtje uitdoe.

En moet je zo’n HD ook nog formateren voor je hem kan gebruiken?

Bijdrager
    Eelke

De HD gaat normaal wel een tijdje mee hoor, Ik heb hier een LaCie van een jaar of 5 oud. Hij werkt nog als een zonnetje.

Als je met Time- Machine een backup gaat maken, dan verwijderd Time Machine, met kennisgeving, de oudste backup. Je hoeft dus niet per se over te schakelen naar een andere HD. Wil je dit toch, dan is die kennisgeving het moment.

Nee, je data blijft gewoon staan. Een nacht uit (of een jaar) maakt niet uit.

De meeste zijn al geformatteerd, maar soms staan ze in Fat32. Dit is niet handig met grote bestanden. In dat geval wel even formatteren dus (met Disk Utility)
    Hangt er van af welk model je koopt.

Bijdrager
    Eelke

Ik heb trouwens zelf een WD MyBook Studio edition. Ben er zeer tevreden over.

Bijdrager
    syltheboy
    Willemien op 29 juni 2010

de laatste uit het rijtje is geïntroduceerd in 2009, edition II in 2008. waarom zou versie 2 beter zijn dan versie 3?

Oh, ik dacht dat de WD My Book Studio Edition II later was geïntroduceerd dan de WD My Book Studio. Ook leek het me logisch dat Edition II voor versie 2 stond, dus daarom dacht ik dat hij beter zou zijn.:wink:

Bijdrager
    Yannes

Ok, de Western Digital My Book Studio Edition II is besteld:smile:

Bijdrager
    arri

Ik vind 2 jaar namelijk wel erg kort.

dat getal (50000 = ~5.7 jr) – is de MTTF. een statistische schatting/aanname. Hij kan ook morgen al stuk zijn. Of over 10 jaar pas.
    In de industrie werkt men met dit soort eenheden om productie-, marketing-, veiligheids- en andere modellen te kunnen ontwikkelen.

Bijdrager
    mowat

Yannes ,
    terug naar school voor rekenen:wink:

Stel dat je Freecom 24 uren per dag werkt , dan is dat per jaar 365 x 24 uur = 8.760 uur. zoals je zegt.

50.000 gedeeld door 8760 = bijna 6 jaar voltijds draaien , en dus niet 2 jaar zoals je zegt.

n , zoals Arri terecht zegt , dat zijn gemiddelden., Ze kan morgen stuk gaan , mijn eerste Freecom gaat is daarentegen al over deze gemiddeldetijd.

Bijdrager
    Hutch

Zoals in een recent topic al aangekaart. Ik heb de schijf die in die g-technology behuizing zit: de hitachi 7k2000 in een macally behuizing met fw800 gelepeld. Het resultaat is een hele snelle harde schijf voor 200e die er ook nog eens supermooi uitziet. (macpro look) Ik was eerst ook naar de wd studio en studio 2 aan het kijken maar die plastic behuizing blijft wel erg lelijk.
    Ik heb dus deze behuizing: http://www.macally.com/EN/Product/ipod4show.asp?ArticleID=255

Bijdrager
    Hutch

ow ik zie net dat ie al besteld is……
    Laat dus maar.

Bijdrager
    Yannes

Stand-by lampje van de My Book is wel ontzettend irritant zeg s’nachts. Gelukkig heb ik in me kast staan:smile:

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.