6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    MacMaccie

welke 2e dvd speler/brander voor in mijn mac pro 2010?

Hoihoi…

Ik heb al t een en ander opgezocht op google over een 2e dvd speler/brander , maar kan er maar bar weinig over vinden.

Ik heb wel een pioneer gezien, type weet ik al niet meer, maar ik weet niet of deze geschikt is.
    En de vragen die ik in google tegen kwam waren alweer een paar jaartjes oud…

Hopelijk is hier vast wel iemand die een 2e dvd speler/brander in zijn of haar mac pro 2010 geplaatst heeft.

Bedankt alvast voor het lezen;-)

Bijdrager
    janbergstra

Hoi,

Ik heb een wat oudere mac pro, dus weet niet of de optical drives tegenwoordig ook een sata-aansluiting hebben. Je vindt hier wel de info: http://www.everymac.com/ (in mijn 2,66 versie zit daar nog een ata/ide-aansluiting)

Je kunt bij elke pc-boer een dvd-speler/brander kopen. Let er wel op dat het frontje van het laatje eraf kan, want anders past ie niet door het klepje in de mac pro. Kosten zijn ongeveer drie tientjes. Tenzij je een blu-ray brander wilt.

Inbouwen is gemakkelijk.

Bijdrager
    MacMaccie

thnx, dan ga ik eerdaags ns bij een pc boer kijken;-)
    Heb net ff op die site gekeken, dus ik weet al wat ik hebben moet, 1 met sata aansluiting…

Bijdrager
    MacMaccie

Ben eruit, het gaat een samsung SH222AB worden, daar kan t frontje bij verwijderd worden, ga m morgen ophalen…

Nogmaals hartelijk dank janberstra;-)

Moderator
    unSOUND

Mosterd na de maaltijd, ikzelf ben voor een LG GH22LS50 gegaan, werkt perfect.

Bijdrager
    MacMaccie

Oké, Ik heb inmiddels de samsungopgehaald en geïnstalleerd, en dat ging vlotjes:smile:
    Ik had t frontje eraf geschoven, maar hield een raar laadje over” vond ik”, dus wat heb ik gedaan, ik heb aan de bovenkant en onderkant van t frontje t randje er netjes afgesneden, en met een heel fijne vijltje netjes glad gevijld, en t frontje er weer opgeschoven, en deze past nu makkelijk door de klep van de mac pro…

Al met al, toch een mooi strak laatje;-)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.