10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    shvdv

welke 24 inch lcd moet ik kiezen voor mijn MBP?

Ik heb een vorige generatie intel MBP met nog een GeForce 8600M GT video kaart en ik vraag me af welke 24 inch scherm ik het beste kan nemen.

Ik heb een DVi-D aansluiting en een budget van rond 500 euro. Maar ik hoor verschillende verhalen op het web, bijvoorbeeld over de HP en Dell…. maar wat is nu een goeie keuze en werkt zonder problemen met mijn MBP.

Stan

Bijdrager
    Ian83

Je moet niets. Kijk naar de specs en bekijk ze ook echt (dus werkend in de winkel) voordat je tot aankoop overgaat. De meeste schermen werken zonder problemen met een Mac, maar het is wel verstandig even te kijken of het scherm de resoluties ondersteund die jij wilt gebruiken/die de Mac ondersteund. Verder is het echt een kwestie van afwegen tussen behoefte, wens, specs, budget en wat jij daarin belangrijk vind (rangschik bijv. de aspecten op volgorden van belangrijkheid) en bovenal persoonlijke smaak.

Bijdrager
    Edwin

In de ComputerTotaal nr 6 van verleden maand staat een artikel “24 inch voor een prikkie”, 12 schermen vanaf EUR 250 tm 450. Het zette me toch enigszins aan het twijfelen om een 24″ Apple LED Cinema aan te schaffen.

Bijdrager
    1984
    Bijdrager
    ronaldoo

koop een scherm dat jij het beste vind,meningen verschillen hierover welk scherm nu het beste is jij kan het beste zelf bepalen wat je mooi vind van kleuren en helderheid.
    Er zijn genoeg goede schermen op de markt voor veel minder dan 500 euro.

Bijdrager
    Erwal

ik heb zelf een 24″ Acer el cheapo aan een oude powermac g5 hangen. Super scherp en mooie kleuren. Voor mij goed genoeg en rond de € 150,=. Daar kan je er met jouw budget drie van op een rij zetten en en dan nog heb je 5 tientjes over.
    Leuk als je daar echt gebruik van maakt zoals bij de pics van 1984…

Maar als je echt goede natuurgetrouwe kleuren wenst, dan is een 24″ LED scherm van Apple natuurlijk de top. En als je veel geld wilt uitgeven voor je monitor zou ik ook circa €100 uitgeven aan een calibratie-ding zodat je de juiste kleurweergave hebt.

Kortom: jouw eisen bepalen wat je uitgeeft. Ik ben tevreden met het Acertje op het oude machientje. Voor het grafische werk eb ik mijn 24″ iMac (niet gecalibreerd overigens).

Bijdrager
    macaddict101

Beste TS,

Ik heb zelf ook een non-unibody MacBook Pro en was zelf ook op zoek naar een extern scherm om zo mijn productiviteit te verhogen nu ik naar de universiteit ga. Ik had nog een extern scherm dat aan mijn mac mini hing, dat is een delium LE0226 of zoiets (2 jaar geleden gekocht toen ik nog in mijn windows tijdperk zat) en dat was 22 inch maar had een lage resolutie van 1680*1050. Ik wou iets beters en iets volledig Apple-style. Ik had er enorm veel spijt van dat de 23 inch HD cinema displays al reeds uit de rekken waren gehaald aangezien mijn MacBook Pro (net zoals de jouwe) geen mini-displayport connector heeft. Een 30 inch was te groot en te duur en de 24″ LED cinema display kon ik niet verbinden.

Daarom zocht ik dus naar een andere oplossing en in mijn zoektocht kwam ik op het eenvoudige idee van een tweedehands 23″ apple cinema dispaly aan te schaffen. Ik heb er wel ongeveer 4 maanden naar gezocht maar heb dan toch een ACD gevonden bij mij in de buurt voor 550 euro. (Iets meer dan jouw budget … maar wat is 50 euro extra voor Apple kwaliteit) 550 euro is misschien wel veel geld voor een reeds gebruikt scherm maar er zit nog een jaar garantie op het scherm en het scherm is nog volledig intact, geen krasje, niets.

Moraal van het verhaal:

Als je wat tijd hebt (om te zoeken) en gesteld bent op het design van Apple, zou ik op zoek gaan naar een 23″ ACD, je zult het je niet beklagen.

mvg Macaddict101

Bijdrager
    Merkava

Die 24″Apple heeft als nadeel dat je hem alleen aan een Apple met mini dispaly port kan hangen, daar werd ik laatst aan herinnert toen mijn MBP het begaf.
    Ik overweeg nog een tweede 24″ te kopen voor mijn andere MBP, de Philips en de Dell staan bij mij hoog op de lijst. Deze schermen kosten rond de 450 euro en hebben meer aansluitmogelijkheden dan de Apple 24″
    In het recente draadje over schermen kun mje meer lezen over kwaliteit. De schermen die voor 200 tot 300 euro gaan hebben een ander type scherm ingebouwd die een mindere beeldkwaliteit en beperkte inkijkhoek hebben.

Bijdrager
    shvdv

Ik heb mijn oog laten vallen op de HP w2558hc 25,5-inch van rond de 410 euro.

Heeft iemand ervarring met dit scherm? Het ziet er prima uit, en zeker voor het geld.

Stan

Bijdrager
    Pieterr

Nog niet genoemd, maar ook een informatief topic is: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=150943

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.