8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Michield

Welke 21.5 iMac kopen

Mensen ik wil een iMac kopen maar weet niet welke. Ik ben een thuis office email safari gebruiker
    Ik twijfel tussen
    – 1029 uitgeven voor een iMac 1.4 / 500 gb sata
    – 1179 uitgeven voor een iMac 2.7 / 1000 gb sata
    – 1379 voor een iMac 1.4 met 1tb fusion

Waarbij de laatste zo duur is omdat ik die alleen via Apple zelf online kan bestellen en dus geen cent korting krijg

Cruciaal is de vraag wat levert die meer investering me op? Oké hij boot sneller en je kan razendsnel mappen van 4gb kopiëren bewezen YouTube filmpjes maar is dat 350 zuur verdiende etjes waard?

Ik kom er niet uit en hoor graag jullie advies!

Ik kan ook nergens vinden of er meer verschillen tussen de 1.4 en de 2.7 zitten dan alleen cpu en diskspace

Bijdrager
    Brombeer
    TheBigZ op 30 november 2014

Niet de 1.4 nemen.

Alsmede hierom:

(Bron: Mactracker.ca)
    En los van de performance kun je bij die late 2013 modellen nog zelf later het geheugen uitbreiden zonder aan die torenhoge Appletarieven bloot te staan.

Dat allemaal gesteld hebbende: voor eenvoudig huis- tuin & keukengebruik zal zo’n 1,4 wel volstaan. Apple gaat geen machine op de markt brengen waarvan ze bij voorbaat weten dat er klachten over de prestaties zullen komen. Dat die instapper in jouw geval ook nog eens onevenredig duur is, is een ander verhaal.

Bijdrager
    Shmoo

En los van de performance kun je bij die late 2013 modellen nog zelf later het geheugen uitbreiden zonder aan die torenhoge Appletarieven bloot te staan.

Niet bij de 21 Inch modellen alleen de 27 Inch heeft een klepje aan de achterkant met 4 geheugen slots waar je zelf bij kunt. Bij de 21 inch moet je gewoon bij aankoop bepalen hoeveel geheugen voldoende zal zijn.

En de prijzen van geheugen vallen ook wel mee op vandaag, 200,- voor een 16GB upgrade, in de winkel/online zit je dan op ongeveer 136,- voor type goedkoop 2 maal 8GB RAM nu ga ik er vanuit dat Apple nog steeds kwaliteitgeheugen van Kingston of wat op dit moment de beste is er in stopt dus dan is 60,- meerprijs niet zo heel veel geld.
    Vroeger was het geheugen bij Apple echt extreem duur in vergelijking tot online aankopen en zelf vervangen.

Ont topic.

Ik denk dat het aankomt op hoelang jij met je iMac wilt gaan doen en of je in de toekomst ook alleen maar office dingen erop gaat doen of wil je er dan misschien wel meer mee doen.
    Als jij alleen maar MS Office programma’s, tekstverwerkers, mail en Safari gaat gebruiken dan zou die 1.4GHz in principe wel/misschien voldoen maar die machine gaat het echt geen 4 jaar dezelfde prestaties leveren als het eerste jaar.
    Ik denk dat die machine ontworpen is als test, het is een eerste versie van een goedkope iMac zullen we maar zeggen en bij Apple is één regel koop nooit de eerste ‘probeer’ versies. De MacBook Air eerste versies was ook een drama qua prestaties en een jaar later werd de machine veel beter + 200,- goedkoper dat gevoel heb ik bij deze iMac instap ook. Over het algemeen hoor ik niet dat veel mensen die machine kopen vanwege die beperkte 1.4GHz processor dus de kans is groot dat deze machine geen succes zal zijn, zoals de iPhone 5c dat ook niet is omdat hij veel te duur is in vergelijking tot een ‘echte’ iPhone.
    De kans dat Apple in Januari/Februari met een upgrade komt voor dit model + 200,- van de prijs af doet is heel erg groot. Zo niet dan gaat deze helemaal uit de collectie of wordt hij vervangen met een machine die betere specs heeft en wordt hij 100,- duurder.

Ik zou de 2.7GHz nemen en gewoon alles standaard laten of je koop een Mac mini als het design van de iMac je niets interesseert die machines blijven ook relatief veel geld waard zeker wanneer je er 16GB RAM in zet. ( 920,- ) voor de 2.6GHz met 16GB RAM een externe monitor hoeft ook niet veel te kosten en je bent voor 100,- minder dan de 2.7GHz iMac klaar.
    Het verschil van Quad vs Dual Core ga je echt niet merken bij Office werkzaamheden.

Bijdrager
    makasa

Mijn ervaring bij MediaMarkt is dat als je zegt dat je onderwijskorting wil dat je dat dat zonder bewijs krijgt. Heb je toch ca. 6% korting. Verder kan je met jou gebruik de goedkoopste versie aanschaffen en heb je daar vele jaren plezier van. Ik heb een 2007 iMac die nog steeds prima werkt met de genoemde Apps.

Bijdrager
    TheBigZ
    Shmoo op 30 november 2014

En de prijzen van geheugen vallen ook wel mee op vandaag, 200,- voor een 16GB upgrade, in de winkel/online zit je dan op ongeveer 136,- voor type goedkoop 2 maal 8GB RAM nu ga ik er vanuit dat Apple nog steeds kwaliteitgeheugen van Kingston of wat op dit moment de beste is er in stopt dus dan is 60,- meerprijs niet zo heel veel geld.

Meevallen is relatief.
    Het Apple geheugen (€200 voor 8GB extra) is in jouw voorbeeld (€136 voor 16GB) 3x zo duur als in de winkel.

Bijdrager
    computer space

Neem de mini 1.4 met 24 inch IPS scherm. Ben je voor 750€ klaar en heb je meer,

Bijdrager
    Shmoo

Nee die Mac mini 1.4GHz is nog langzamer dan de instap iMac 1.4GHz als je dan veel geld wilt besparen dan moet je de 2.5GHz i5 uit 2012 nemen die kost hetzelfde en geeft je nog veel meer vrijheid ook.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.