13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    extraa

Welk website programma

Wie kan mij tips geven over welk programma het meest gebruiksvriendelijk en simpel is… Ik wil een beetje gaan experimenteren met het bouwen van een site (tje). Ik ken Site Studio, maar dat is wel erg summier.

Alvast dank!

Groet!

Bijdrager
    MacBeer

Veel gebruikers van dit forum werken in Freeway.
    Macromedia Dreamweaver is een professionele editor maar niet gebruiksvriendelijk in die zin dat je zonder kennis van HTML ermee aan de slag kan. (Dat is volgens mij ook niet de bedoeling met Freeway, mar met dat programma heb ik geen ervaring).

Bijdrager
    KarelWillem

Freeway.

De absolute topper in gebruiksgemak, eenvoud en ondersteuning.

Bijdrager
    extraa

Dank voor de reacties!

Groet!

Bijdrager
    mr.greenish

Golive is zekers als je met adobe cs werkt het absolute top. Het samenwerking van golive en andere adobe programmas zo als photoshop en illustrator is super.

Bijdrager
    ZB-Rob

Dang! Als het niet gebruiksvriendelijk hoefde te zijn, had ik Ultra-Edit genoemd:P

Bijdrager
    macbos

Waarom probeer je niet eens wat met mozilla…of rapidweaver in combinatie met mozilla, daar kun je al best een aardige site mee maken.

Bijdrager
    OReason

Ik raad je aan om de taal HTML gewoon te leren en dan met een tekst editor zoals bbedit alles met de hand te programmeren. Met die wysiwyg (what you see is what you get) programmatje leer je niet hoe html werkt en zijn sommige dingen moeilijk te begrijpen. De basis van HTML heb je binnen een paar weken onder de knie en dat is al genoeg voor een standaard site. Zelf gemaakt, zonder voor gedefinieerde dingen.

Bijdrager
    Paul
    ”macbos”

Waarom probeer je niet eens wat met mozilla…of rapidweaver in combinatie met mozilla, daar kun je al best een aardige site mee maken.

Doffe ellende die RapidWeaver. De nieuwe beta versie zit vol bugs. Heeft me inmiddels al een dag aan forums gekost. Zie ook forum op http://www.realmacsoftware.com.

Maar, wat de een wel heeft, heeft de ander niet…. zo is het leven nu eenmaal :wink:

Paul

Bijdrager
    rvanheukelum

Freeway kun je tevens gratis een maand lang proberen; kijk hier voor de download.

Freeway is tevens de enige die in het nederlands werkt. Ondersteuning van drag-and-drop, en gelaagde transparanten en multimedia zijn geweldig. Het ‘webready’ maken van je beeldmateriaal is niet nodig, dat gebeurt allemaal op de achtergrond (net als bij het vervaardigen van een pdf, waarbij beeldinformatie wordt bijgesneden naar de kader waar het beeld in staat, op de door jouw gewenste resolutie).

Wacht (wanneer je dat overweegt) even met aanschaffen, Freeway 4 zal uitkomen en die zal opnieuw GoLive en Dreamweaver achter zich laten.

Bijdrager
    tricksel
    ”OReason”

Ik raad je aan om de taal HTML gewoon te leren en dan met een tekst editor zoals bbedit alles met de hand te programmeren. Met die wysiwyg (what you see is what you get) programmatje leer je niet hoe html werkt en zijn sommige dingen moeilijk te begrijpen. De basis van HTML heb je binnen een paar weken onder de knie en dat is al genoeg voor een standaard site. Zelf gemaakt, zonder voor gedefinieerde dingen.

Desalniettemin is het gebruik van een WYSIWYG editor absoluut niet af te raden. Ik zie mezelf nog geen tabellen maken met hier en daar een colspan cq. rowspan zonder fouten in “droge” HTML.

Bijdrager
    dada1958
    ”R_van_Heukelum”

Freeway kun je tevens gratis een maand lang proberen; kijk hier voor de download.

Freeway is tevens de enige die in het nederlands werkt.
    Wacht (wanneer je dat overweegt) even met aanschaffen, Freeway 4 zal uitkomen en die zal opnieuw GoLive en Dreamweaver achter zich laten.

Nou, dat Nederlands was wel even slikken hoor, maar het is zonder meer een erg fraai programma en ik ben heel benieuwd wat versie 4 te bieden heeft.

Bijdrager
    JazzEye

enig idee wanneer Freeway 4 uitkomt?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.