8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    marelli

Welk wachtwoord voor uitgaande mail van iCloud? Welke SMTP-settings werken wél?

Al een tijdje krijg ik mijn mail van het icloud-account niet meer verzonden.

In de voorkeuren heb ik de smtp-serverlijst ingevuld zoals voorgesteld op de supportpagina van Apple voor mailserverinstellingen: gebruikersnaam (mijn@me.com) wachtwoord (mijn icloud ww)en hostnaam smtp.mail.me.com (of smtp.mail.icloud.com).

Als ik de mail wil versturen word mij om een wachtwoord gevraagd. Als ik mijn icloud wachtwoord invul krijg ik: “Controle van accountnaam of wachtwoord mislukt”. Het maakt daarbij niet uit of ik het vinkje voor Beheer verbindingsinstellingen automatisch heb aan- of weggevinkt. Als ik het aanvink dan gebruikt ik poort 587. En daar kan ik weer kiezen voor TSL/SSL (wat dan ook weer niet uitmaakt)

Kan iemand mij helpen en uitleggen wat ik hier verkeerd doe? Op iPhone/iPad  blijft het wél goed werken.

Bijdrager
    Shmoo

Verwijder het account + voeg het opnieuw toe maar dan via de ingebouwde keuzeopties.

Niet zelf gaan lopen stoeien met dit soort instellingen, deze opties zijn er om het doodsimpel te maken. Je voegt alleen je naam + gebruikersnaam + wachtwoord in de app zet automatisch alles goed.

SMTP-instellingen op iCloud mail van Apple (@mac, @me of @icloud) kun je als het goed is niet eens veranderen wanneer je de ingebouwde opties kiest.

Bijdrager
    Mars

<p class=”cite”>Shmoo op 1 mei 2019 om 12:01</p>
    Verwijder het account + voeg het opnieuw toe maar dan via de ingebouwde keuzeopties.

Niet zelf gaan lopen stoeien met dit soort instellingen, deze opties zijn er om het doodsimpel te maken. Je voegt alleen je naam + gebruikersnaam + wachtwoord in de app zet automatisch alles goed.

SMTP-instellingen op iCloud mail van Apple (@mac, @me of @icloud) kun je als het goed is niet eens veranderen wanneer je de ingebouwde opties kiest.

Helemaal mee eens. En als je het dan toch anders wil/of kan niet anders om wat voor reden dan ook, heb ik het even voor je gegoogled. Kon je zelf natuurlijk ook.

https://support.apple.com/en-us/HT202304

Bijdrager
    marelli

<p class=”cite”>Mars op 2 mei 2019 om 12:13</p>

<

Helemaal mee eens. En als je het dan toch anders wil/of kan niet anders om wat voor reden dan ook, heb ik het even voor je gegoogled. Kon je zelf natuurlijk ook.

https://support.apple.com/en-us/HT202304

Als je mijn vraag goed gelezen zou hebben had je kunnen zien dat ik die supportsite al bezocht had. Al de beschreven settings komen nl. van die site.

Waar het mij nu om gaat is antwoord op de vraag om wélk wachtwoord gevraagd wordt. Deleten van het account en weer toevoegen is niet helemaal de bedoeling en lost het probleem niet op.

Overigens ben ik al wel wat verder gekomen: wel TSL/SSL op poort 587 en dan geen controle.

Bijdrager
    TheBigZ

marelli op 2 mei 2019 om 13:03

Waar het mij nu om gaat is antwoord op de vraag om wélk wachtwoord gevraagd wordt.

Het wachtwoord dat gekoppeld is aan je Apple ID. (= iCloud)

https://support.apple.com/nl-nl/HT201487

Uw Apple ID is de account die u voor alle activiteiten bij Apple gebruikt, zoals winkelen in de iTunes Store, inloggen bij iCloud, een app kopen en meer. Om het wachtwoord opnieuw te kunnen instellen, moet u het e-mailadres van uw Apple ID weten.

Bijdrager
    marelli

Nee, helaas dat is’m niet (zie vraag: Als ik mijn icloud wachtwoord invul krijg ik: “Controle van accountnaam of wachtwoord mislukt”. )

Bijdrager
    McPim

marelli op 2 mei 2019 om 13:03

Deleten van het account en weer toevoegen is niet helemaal de bedoeling en lost het probleem niet op.

Heb je dat al geprobeerd? Lijkt me in dit geval een hele goeie suggestie van Shmoo. Het gaat erom dat je in dat geval geen instellingen nodig hebt, alles gaat vanzelf. Met eventueel het wachtwoord van je AppleID zoals TheBigZ zegt.

Bijdrager
    marelli

Deleten en opnieuw toevoegen werkt wél voor gmail en mijn eigen mailadres maar voor het me/icloud account kan ik alleen ontvangen maar niet verzenden. M.a.w. voor het me-account zal ik toch in de smtp-lijst wat moeten aanpassen (om door mijn provider -KPN- doorgelaten te worden)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.