25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    ramrod

Welk video bestand van de Panasonic Lumix DMC-TZ10

Hallo,

Op de Panasonic Lumix DMC-TZ10 zit een video functie (HD 1280 x 720) weet iemand in welk bestand de video beelden worden weg geschreven .
    En kan FCE4 goed overweg met dit soort bestanden ?

Bijdrager
    KarelWillem

AVCHD Lite formaat.

En de rest zoek je zelf maar even op.

( http://www.onemorething.nl/community/topic/avchd-lite-in-final-cut-express )

Bijdrager
    Pieterr

Klik voor meer info

High Definition video-opname in AVCHD Lite

.
    Inderdaad, zoals KW zei.:smile:

Bijdrager
    ramrod

Bedankt ,

Alleen wel weer waardeloos dat ook AVCHD weer niet samen gaat met FCE4 , zal toch wel binnenkort een FCE5 uitkomen die wel met AVCHD materiaal om kan gaan .

Bijdrager
    JJmac

Ben wel benieuwd naar de kwaliteit van de TZ10, zowel foto als video?

Bijdrager
    KarelWillem

Die is uitstekend. Type gewoon voor de lol eens review + tz10 in Google?

Heb je interesse, dan kan je de TZ8 ook nog overwegen. Die is hetzelfde maar dan o.a. zonder GPS.

Bijdrager
    ramrod

Kijk eens op you tube daar staan vele filmpjes van de TZ10 , ook samen met zn concurent van sony , kan je 1 op 1 het verschil zien tussen de video kwaliteit, die is van de TZ10 een stuk beter.

Ook qua foto,s is er genoeg te zien als je bij reviews kijkt , verwacht geen superscherpe foto,s zoals bij een spiegelreflex maar in zn prijsklasse is hij erg goed .

Bijdrager
    Pieterr

Meer voorbeelden: http://vimeo.com/videos/search:tz10/
    (Je krijgt een error, maar ook een nieuwe link om op te klikken…)

Bijdrager
    T-sec

Mijn twee Panasonic camera’s die ik versleten heb open hun filmpjes standaard in Quicktime, werkt als de brandweer.

Bijdrager
    ramrod

> Mijn twee Panasonic camera’s die ik versleten heb open hun filmpjes standaard in Quicktime

Het openen is het probleem niet ,het bewerken wel helaas .

Ik heb hem net gekocht en ga hem van het weekend eens wat uitproberen.

Er zijn wel meer verschillen tussen de TZ 10 en de TZ 8, de TZ 8 heeft geen stereo microfoon ,geen HDMI/full HD aansluiting en wat minder instel mogelijk heden tav foto,s maken .

Moderator
    unSOUND
    ramrod op 26 juni 2010

Het openen is het probleem niet ,het bewerken wel helaas .

En wat is precies het probleem ?

Bijdrager
    Pieterr

Als je FCE wilt gebruiken (zonder de iMovie omweg) heb je misschien iets aan deze tip:

I did some research and testing.. and also came accross this thread and I got a (I think) cool solution to import AVCHD Lite directly into Final Cut Express without going through iMovie.
    .
    Since Final Cut Express doesn’t like AVCHD Lite, you have to tell Final Cut Express to like it.
    .
    1. Open the Final Cut Express.app package by right clicking the icon and choose show content. At Contents/Plugins you find a folder called: “AVCHD.RADPlug”. Make a backup of that folder.
    .
    2. Now Open the iMovie.app package by right clicking the icon and choose show content. At Contents/RADPlugins you find a folder called: “AVCHD.RADPlug”. Copy that folder to where you found the folder with the same name inside the Final Cut Express.app package.
    .
    Start Final Cut Express, use Log and Transfer and easily import AVCHD Lite clips to Final Cut Express.
    .
    That’s maybe a workaround.. and you do this on your own risk, for me it worked perfectly with the AVCHD Lite clips of my Panasonic TZ7.

Bijdrager
    KarelWillem
    T-sec op 26 juni 2010

Mijn twee Panasonic camera\’s die ik versleten heb open hun filmpjes standaard in Quicktime, werkt als de brandweer.

Ja, de mijne ook.
    Maar bijvoorbeeld de TZ5, 6 en 7 filmen dan ook gewoon fijn in .mov en niet in dat verrukte ADHD-formaat.

Bijdrager
    ramrod

>En wat is precies het probleem ?

Zoals Pieterr ook al aan geeft , FCE4 heeft een hekel aan alles wat AVCHD formaat is , het in laden lukt al niet .

Misschien dat de op oplossing die in Pieterr zn reactie staat de oplossing is .

Bijdrager
    KarelWillem

Citeren doe je zo (mocht het je nog niet opgevallen zijn):

Bijdrager
    ramrod

> Citeren doe je zo , Of zo ,

ik neem aan dat ik toch zelf mag uitmaken hoe ik citeer ?:razz:

Bijdrager
    KarelWillem

Ehm, nee.

Je trekt stukken tekst ergens vandaan, zonder te melden van wie die zijn.
    Ten eerste is dat onduidelijk, ten tweede is dat uiterst onbeleefd.

Bijdrager
    ramrod

Pfffffff ,
    verder alles goed ,warm he?

Bijdrager
    TheBigZ
    ramrod

Misschien dat de oplossing die in Pieterr zn reactie staat de oplossing is.

Dat weet ik wel zeker!:lol:

Bijdrager
    Afroman

De TZ7. Zelfde kwaliteit als de TZ10. Niets mis mee toch?

Bijdrager
    k-the-ripper

@Pieterr
    Bedankt voor die tip om de map AVCHD.RadPlug in FCE te gebruiken…… had ik eerder moeten weten.FCE kan nu gewoon prima de beelden van mijn JVC camera inlezen.
    Had ik alleen eerder moeten weten:lol: waarschijnlijk dan nooit FCS gekocht voor,maar goed je kan niet altijd mazzel hebben en ooit zal ik de extra zaken van FCS wel gaan waarderen of gebruiken……..

Bijdrager
    Pieterr

Ik begrijp eigenlijk niet goed waarom Apple die video importers (“RadPlug”) niet ergens op een centrale plek op je schijf heeft staan zodat alle video-bewerkingsprogramma’s die je op je Mac hebt staan er gebruik van kunnen maken. Bij de QuickTime video-codecs is dit namelijk wel zo aangepakt.

Bijdrager
    Sikko
    Afroman

De TZ7. Zelfde kwaliteit als de TZ10. Niets mis mee toch?

Die blauwer streep bij de lampen?….

Maar ik moet zeggen dat ik het beeld (gezien het inzoomen) en het geluid toch indrukwekkend vind.
    Ben zelf ook aan het ori├źnteren naar Panasonic DMC-TZ10.

Bijdrager
    Triumph

Die blauwe strepen komen omdat er geen zonnekap op zo’n camera kan. Zelf heb ik ook een TZ10 en een helmcamera (Contour HD) bij zonlicht of ander vel licht op de lens dan krijg je dat. Ja het zijn geen standaard camcorders.

Bijdrager
    Sikko

Ik heb inmiddels ook de Panasonic DMC-TZ10 besteld en verwacht hem vandaag.

Toen ik besefte dat ik de SDHC kaartjes met AVCHD movies rechtstreeks kan afspelen vanuit m’n Onkyo DV-BD507 blue ray speler, heb ik de knoop doorgehakt en camera met snelle kaart en reserve accu (Jupio) besteld.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.