8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Grisolda

Welk type MacBook Pro betreft MA609ZH/A

Ik kom een MacBook Pro tegen met de volgende gegevens erbij:

MacBook Pro 15″ Intel Core 2 Duo 2.16GHz (MA609ZH/A), 1GB, 120GB, DLSuperdrive, ATI Mobility Radeon X1600 128MB, Int’l

Wat is dat voor nummer? MA609ZH/A
    Als ik er op google kom ik op Russisch aandoende websites terecht. Heeft het een ander soort toetsenbordindeling ofzo?
    Mysterieus machientje, weinig over te vinden.

Enne… wat is dat Int’l?

Bijdrager
    Vesper

Dat nummer is gewoon het typenummer van de MacBook Pro met die specificaties. En Int’l zal waarschijnlijk Intel moeten zijn want de ‘ zit net boven de e. Als het een tweedehands MBP betreft en je komt op Russisch aandoende sites zit er vermoedelijk een reukje aan…

Bijdrager
    hahaha… wat slecht

Int’l staat voor international keyboard layout

Bijdrager
    Grisolda
    ”Niels

Dat nummer is gewoon het typenummer van de MacBook Pro met die specificaties. En Int’l zal waarschijnlijk Intel moeten zijn want de ‘ zit net boven de e. Als het een tweedehands MBP betreft en je komt op Russisch aandoende sites zit er vermoedelijk een reukje aan…

Ja, maar ik kan dat nummer nergens terugvinden…. het is een ordernummer zoals ik van mactracker af kan leiden. Iets als MA609LL is bijvoorbeeld een gangbaarder nummer.
    Ik trof het op de site van MailaMac dus het zal wel snor zitten, het wordt wat vreemd als je gaat speuren naar verdere info.

Bijdrager
    puntKoen

M####LL/A is het format voor de modelnummers van Apple. De # worden vervangen door cijfers (de eerste # is een letter bij de meeste producten die geen accessoire zijn), de LL staat voor Language en de A voor de revisie. In echte modellen worden deze LL-codes vervangen door de taalcode. Nederlands is bijvoorbeeld N/A, iPod’s zijn er in Nederlands/Frans (NF/A) en iPod nano/shuffle zijn ZD/A (Nederlands, Frans en Duits).

ZH/A staat voor zover ik kan zien voor een Pools model. De documentatie, toetsenbord en eventueel stekkers zijn hierbij dus in het Pools/geschikt voor in Polen.

Bijdrager
    Grisolda

Hé bedankt Koen. Maar zou het nu werkelijk zo zijn dat mailamac machines voor de poolse markt aanbiedt?…Nieuw wel te verstaan.

En hoe zit het met wat 4saus zegt over “int’l”? Is dat dan US internationaal?

”4saus”

Int’l staat voor international keyboard layout

Hmz, bedankt in elk geval alvast iedereen.

Bijdrager
    puntKoen

Als er modellen EoL (End of Life, er zijn dus nieuwere versies van uitgekomen) zijn, wordt door Order Management in Apple International in Cork geïnventariseerd hoeveel machines er nog overal liggen en die worden dan via de sales executieves aangeboden aan de resellers. Zo is er in ieder geval een grote partij Britse MacBook Pro’s naar Nederland gekomen. De stekkers worden dan door de reseller omgewisseld. Bij sommige van dit soort acties worden ook de toetsenborden omgewisseld. Hoe het met deze Poolse MacBook Pro’s zit moet je echt aan Mail-a-mac vragen. Int’l is inderdaad Apples afkorting van International en slaat op het toetsenbord.

Bijdrager
    Grisolda

Dank! Ik ga bellen

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.