4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Nwe mac gebruiker

Welk type macbook is geschikt voor mij?

Hallo,

Ik heb, na enkele Windows-laptops nu besloten om een Macbook uit te proberen. Dit omdat ik overal om mij heen hoor dat de Macbook geschikter zou zijn voor mijn werkzaamheden. Nu ben ik een leek op computergebied, maar wil graag een goede mac kopen, die nog meedere jaren meegaat.
    Ik ga hem gebruiken voor:
    -Muziek producties opnemen dmv audio interface (met logic pro)
    -beeld en geluid bewerken (HD-kwaliteit)
    -Administratie bijhouden (dmv Exel en Words)
    -Verdere standaardzaken (zoals filmpjes kijken, muziek luisteren, internetten etc..)

Ik heb geen probleem met een 2e hands macbook. Mijn budget is rond de 700 euro.

Is er voor dit bedrag 2e hands iets te krijgen en zo ja, welk type en wat zijn hier de voor- en nadelen van?

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Alvast bedankt!

Hanz

Bijdrager
    Hansi2124

Welkom op dit Apple forum.

Ik denk dat je toch het beste voor een nieuwe Macbook pro kan gaan. De eerste 2 uit je lijstje gebruiken best wel wat geheugen en processorkracht.
    Ik heb een MBP van eind 2011 met 16 GB werkgeheugen (zelf later 2 x 8 GB bijgekocht via EBay) en merk het verschil al met het werkgeheugen als ik dat vergelijk met het standaard meegeleverde 2 x 2GB.

Je kan beter nu voor de volle hap gaan, dan over een jaar te denken dat “Mac toch niet alles is”, terwijl je dat van te voren ook had kunnen weten met die configuratie…..

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Tsja… 700 euro is niks eigenlijk als je een Mac wilt kopen. Maar aangezien je een switcher bent ga ik er van uit dat je zelf nog een beeldscherm en toetsenbord bezit en dan is een Mac Mini (die dus zonder deze zaken geleverd wordt) toch een stuk interessanter vanwege de prijs. Tenzij je natuurlijk absoluut mobiel wilt zijn.

En ik zou inderdaad geen 2e hands kopen want dat zijn vast allemaal core 2 duo CPU’s terwijl alle huidige MacBook Pro’s een quad core hebben wat geen overbodige luxe is bij programma’s zoals Logic of HD beeld bewerking.

Bijdrager
    1984

Met deze Macbook Pro kom je een eind in de richting en laat je niet gek maken dat je alleen maar nog met een i7 processor uit de weg kunt (waar Apple overigens vrij laat mee kwam)

T: 06 – 412 84 054 [email protected] http://www.macbizz.com

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.