30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 149)
  • Q:
    Bijdrager
    Klokhuis

Welk toetsenbord gebruik je?

Ik lees hier allemaal threads over hoe je bureau eruitziet enzo en nu ben ik wel benieuwd welk toetsenbord jullie gebruiken. Als je een ander merk dan Apple hebt post dan even een foto van je toetsenbord. Ik ben benieuwd:)

Bijdrager
    trabant

Wat gaat het volgende worden?
    Wat zit er in jouw stofzuigerzak?

Bijdrager
    iRik

Ik denk dat je dan weinig toetsenborden te zien krijgt :P, want dit is een apple forum:D

maar ik mats je;) :

Bijdrager
    macdaddy

Ik heb deze::-)

En in mijn stofzuigerzak..Mmmmm. s ff denken….
    Eeh, een volle wegwerpaansteker…een paar haarspeldjes van mn vriendin en een handjevol eurocentjes en mischien ook nog wel een hele euro.
    Er zit wil meer in natuurlijk, maar dit moet er eingelijk nog weer uit!
    Maar dat komt er nooit van!

Bijdrager
    Zora la rousse

Onderweg het toetsenbord van mijn iBook. Maar die vind ik niet zo fijn, thuis zet ik er dan deze aan:

Apple USB Keyboard.

Bijdrager
    Jamezzz

Kgebruik thuis meestal gewoon mn pb toetsenbord, maar heel af en toe toch maar deze:

Die had ik eigenlijk voor mn G4 gekocht omdat dat toetsenbord ermee ophield nadat er een glas water overheen was gevallen. Maar ja de G4 gebruik eigenlijk niet meer… [/url]

Bijdrager
    black_eye

Dit BT tb.
    Is minder mooi dan het apple tb, maar veel fijner.

Bijdrager
    Pleeborstel

Gewoon, het Apple-Pro toetsenbord wat Zorra La Rousse al gepost heeft. Dat ding hangt ook aan mijn PC, hahaha. De Apple-toets doet dan dienst als Windows-toets. Zelfs de geluidsknoppen werken:P

In de toekomst wil ik wel zo’n DiNovo toetsenbord van Logitech, dat werkt wat makkelijker met dat Mediacenter wat ik hier heb staan en het ziet er nog mooi uit ook. Alleen de prijs (149,-) vind ik wat minder, maar dat is een ander verhaal:D

Bijdrager
    Nisei

Microsoft:)
    Ik heb vorige week net een nieuwe gekregen en die bevalt erg goed. Lekker veel buttons om direct toegang tot dingen te hebben en zelfs een zoom slider. Vooral de 5 directe URL knoppen vind ik erg handig en hij typt heerlijk.

Bijdrager
    The Podfather

Standaard Apple toetsenboord dat meekwam met m’n G4.
    Op m’n werk hebben we Windoze, dus daar deze:

Bijdrager
    Zweefvliegerke

het laatste apple pro toetsenbord met zwarte toesten (een versie later dan die van zora), die typt veel leuker dan die witte die bij m’n iMac g4 geleverd was…

wie gebruikt er hier eigelijk “qwerty” en wie “azerty”? verschilt in Nederland en België, en ook van persoon tot persoon…

ik gebruik nl een azerty

Bijdrager
    cempa
    ”black_eye”

Dit BT tb.
    Is minder mooi dan het apple tb, maar veel fijner.

Ik heb nog de oudere infrarood versie, Toch wel wat minder. Werkt niet zo goed op een afstandtje

Bijdrager
    macpro
    ”Nisei”

Microsoft:)
    Ik heb vorige week net een nieuwe gekregen en die bevalt erg goed. Lekker veel buttons om direct toegang tot dingen te hebben en zelfs een zoom slider. Vooral de 5 directe URL knoppen vind ik erg handig en hij typt heerlijk.

Ik gebruik de originele Apple toetsenborden.
    En een paar Apple BT toetsenborden voor de PowerBook en iMac G4.

Maar eh, Nisei, waarom allemaal die chinese tekens op je toetsenbord?
    Gebruik je die echt?

Bijdrager
    Mac Fundamentalist

Ik gebruik gewoon het Apple keyboard, de nieuwe witte…….ik wil niks anders meer…….

Bijdrager
    Zora la rousse

QWERTY, met verschillende indelingen.

Bijdrager
    I-think

ik gebruik of die van mijn powerbook(lijkt me duidelijk) en als ik thuis me powerbook aan beeldscherm hang dan via bluetooth een gewoon mac toetsenbord en muis met blauwtand.
    Vind alleen wel het toetsenbord redelijk ”hard” aanslaan,het is dat het zoveel pecunia heeft gekost,ander had ik ook microsoft genomen.

Bijdrager
    Van Cot

Dit dus, logitech internet office keyboard OEM, azerty versie.

Goedkoop en typt goed, enkel het lastige dat je eerst op de F-key knop moet drukken om de F-toetsen te kunnen gebruiken. Nog een nadeel is dat het geen USB-aansluiting heeft.

Heb ook nog een toetsenbord van de packard bell internet dre@m machine versie 1 liggen, maar daar blijft de spatiebalk soms vastzitten.

Bijdrager
    iTommie

Dit is mijne:

Alleen in spiegelbeeld want is met iSight genomen:)
    En niet breed. (Komt omdat de afbeelding te breed is ;))

Wel van Microsoft, maar veel handiger met die multimediatoetsen zeg :D[/img]

Bijdrager
    Larz

Als je het anders doet doe het dan goed:

Bijdrager
    Nisei
    ”macpro”

Maar eh, Nisei, waarom allemaal die chinese tekens op je toetsenbord?
    Gebruik je die echt?

Dat is Koreaans (한글). En ja, ik gebruik het omdat ik die taal aan het leren ben.:)

Bijdrager
    fistkikker

Gewoon die ene die bij mijn iMac G4 zat, een Apple Pro USB toetsenbord. Mooi en goed genoeg. Ik heb alleen ruzie met de shift toets. Ik toets in dit soort tekstjes altijd minder hoofdletters dan de bedoeling is. Ik heb er nog een bijgekocht voor aan mijn 12″ powerbook, dus ik kan kiezen op welke stofjes en kruimel etalage ik wil typen.

Bijdrager
    remcodb2

Gewoon standaard apple keyboard & mouse, ondanks de mac mini toch maar die van apple genomen.

Bijdrager
    Klokhuis

Wow, bedankt voor de reacties. Maar gebruiken slechts 5 van de 10.000 leden een niet-Apple keyboard? Dat geloof ik niet!

Bijdrager
    Van Cot

Ik denk dat ik ooit eens een apple keyboard ga kopen, ze hadden ze vandaag binnengekregen in de computerwinkel en op al hun PC’s en hun mini aangesloten, en ik moet zeggen, dat typt toch 100 keer beter dan mijn toetsenbord, oftewel komt doordat mijn toetsenbord al wat ouder is.

Bijdrager
    Jef Peeters

edit

Bijdrager
    trabant

Het gewone letterplankje dat bij de iMac G4 kwam. maar ik moet bekennen dat ik wel eens lekkerder heb getikt. Hoofdletters vergeet hij nogal graag, de ii blijft graag hangen en de aanslag is net zo kut al een compaq plankje, met dien verstande dat die te zacht zijn en deze te hard. Maar vervangen zal pas na de verbouwing een optie worden, vrees is.
    Beschouw mijn vele posten dus maar als een vorm van zelfkwelling :beret:

Bijdrager
    h4ns
    ”Larz”

Als je het anders doet doe het dan goed:

Zit ook te kijken naar het Logitech Dinovo toetsenbord (De USB “Notebook” versie, niet de Bleutooth uitvoering) en vraag me af wat de ervaringen daarmee zijn?

De Dinovo heeft geen Mac driver support, maar ik vraag me af in hoeverre het standaard werkt, en wat er eventueel met USB-overdrive te regelen is?

Inactief
    Anoniem

Ik gebruik nu aleen maar

:

Microsoft wirreles multimedia keyboard v1.1

Wel op widows bakje…

Bijdrager
    Canaria

OK, het is alweer bijna een jaar geleden, maar ik heb eigenlijk dezelfde vraag als h4ns: werkt de diNovo Cordless desktop zonder drivers ook onder Mac OS X?
    De Cordless desktop S530 for Mac is speciaal gemaakt voor Mac gebruikers, maar ik vind de toetsaanslag van de diNovo juist zo geweldig…

Bijdrager
    RobinZwama

QWERTY, en wel deze om precies te zijn!

Het Apple Keyboard bevat 109 toetsen, waaronder grote pijltoetsen die uitstekend van pas komen als u snel omhoog, omlaag of opzij wilt bewegen in een spel of een spreadsheet. Er zijn speciale toetsen voor de regeling van het geluidsniveau van de computer (volume omhoog en omlaag en geluid uit) en voor het verwijderen van media uit de optische eenheid van de Mac. 16 grote functietoetsen bieden u de mogelijkheid een groot aantal toetscombinaties te definiëren voor veelvoorkomende programmafuncties. Ook is het Apple Keyboard voorzien van toetsen voor Page Up en Page Down, Home en End, Insert en Delete.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 149)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.