7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    arashrsf

welk structuur voor mijn externe HD?

Ik zit met een raadsel en ik kan nog geen antwoord via andere topics vinden

Ik heb een externe HD, waar ik media(=foto/film/muziek) en backups op wil zetten.

Ik wil mijn media ook met een windows computer kunnen openen. Welk structuur kan ik het best nemen? Journaled? HFS? FAT? of iets anders?

thnx

Bijdrager
    bouncer

ExFat. Lees dit.

Bijdrager
    arashrsf

superbedankt @Bouncer !!

het wordt exfat dus:P

top!

Bijdrager
    arashrsf

let op voor de anderen: exFAT is niet compatible met Time Capsule ! Dus je kan geen externe hd dat exFAT is geformatteerd via usb aan je TC koppelen, omdat ie em dan niet herkent !

Bijdrager
    iep

En ExFAT is ook niet compatible met Time Machine dus je zult iets anders moeten vinden om je backups te doen (rsync misschien). Je schijf opdelen in 2 partities kan ook: eentje voor backups (HFS+), eentje voor de overige data (ExFAT).

Bijdrager
    PJ_9911

Met fat kan je ook geen bestanden van + 4GB kopiƫren. Vrij irritant.
    Mijn externe schijf staat in HFS+ journaled. Op de windows computers installeer je gewoon een tool van Paragon (bekend van partition magic), die ervoor zorgt dat windows de HFS indeling leest;-)

Bijdrager
    iep

FAT is heel wat anders dan ExFAT. ExFAT heeft vrijwel alle nadelen die FAT32 en FAT hadden opgelost. Met ExFAT kun je bijv. WEL bestanden groter dan 4GB gebruiken.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.