17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Matthijs83

Welk RAM geheugen voor 27 inch iMac 5k 4,2 GHz i7 (2017)

Hallo Forum leden,

Graag zou ik jullie advies willen horen met welk werkgeheugen ik mijn nieuw bestelde iMac het beste kan uitbreiden.

Heb de volgende configuratie besteld:

4,2‑GHz quad‑core Intel Core i7-processor van de 7e generatie, Turbo Boost tot 4,5 GHz
    8 GB 2400‑MHz DDR4
    Fusion Drive van 3 TB
    Radeon Pro 580 met 8 GB geheugen
    Magic Mouse 2
    Magic Keyboard met numeriek toetsenblok – Nederlands

Nu wil ik graag het geheugen gaan aanvullen met 2x 16GB, om totaal uit te komen op 40GB.
    Denk dat de 8GB net niet voldoende is kwa werk wat ik doe met de iMac, 4k video bewerken en foto’s bewerken.

Nu is het aanbod zo enorm en zie ik door de bomen het bos niet meer…
    Daarom hoor ik graag of jullie goede ervaringen hebben met een bepaald werkgeheugen!

Alvast bedankt!

Moderator
    Night

Waarom moeilijk doen? Besluit eerst welk merk je wil nemen (of vergelijk ze naderhand m.b.t. de prijs). Elk gerenommeerd merk heeft zijn eigen memory chooser, zodat je direct naar de pagina met het juiste geheugen gestuurd wordt.

Als voorbeeld die van Kingston (A-merk met levenslange garantie)

Bijdrager
    fatboysmart

Wat @penseel hierboven zegt

Bijdrager
    Furbz

Ik heb Crucial. Mooi spul!
    2x 8 bijgezet. En nog nooit tekort gehad.

Moderator
    Night
    Bijdrager
    fatboysmart

Is 24 GB niet genoeg? Prik je 2×8 bij, dan ben je voor maximaal € 200 klaar.

Bijdrager
    RobApple

Geheugen HYNIX PC4-19200S DDR4 2400MHz SO-DIMM 32GB/2x 16GB voor iMac 2017
    SK HYNIX Factory Original geheugen – A-kwaliteit – exact dezelfde modules, die Apple af fabriek levert, echter veel voordeliger
    http://www.mac4us.nl/product_info.php?cPath=70&products_id=2370

Bijdrager
    Matthijs83

Bedankt voor de reacties allemaal! Hoop mijn iMac een deze dagen binnen te hebben en ga dan eens kijken wat ik echt nodig hem kwa RAM.

Bijdrager
    Brombeer

idee: Start hem de eerste keer op in Target Disk Mode en maak er een maagdelijk disk image van.

Bijdrager
    zebosenior

hoi,is de crosair 8gb ddr4 een goede geheugenbijdrage ?

Bijdrager
    Loyd

iMac (Retina 5K, 27-inch, 2017) ,24 GB, 256GB SSD, 4gb video iMac (Retina 5K, 27-inch, 2017)
    nieuwstaat
    gekocht op: 2 oktober 2017
    1 jaar jong 1e eigenaar met numeriek toetsenblok QWERTY toetsenbord! Originele verpakking, toebehoren en factuur aanwezig. 3,4 GHz Intel Core i5
    24 GB 2400 MHz DDR4
    256GB SSD FLASH STORAGE
    Radeon Pro 570 4096 MB

Ik kan dit systeem overnemen voor €1600.
    Betaal ik niet teveel met deze aanschaf?

Bijdrager
    Shmoo

Ik denk het een hele mooie prijs is als de 256GB SSD standaard door Apple geleverd is. De machine was nieuw 2200,- en dat is excl. de RAM upgrade die mogelijk later zelf gedaan is. Dus ga maar uit van een 2350,- totaal.  Machine is dankzij de SSD (standaard) gewoon nog heel erg actueel.

Hoef je niets meer aan te doen als je met die 256GB opslag uitkomt. Al denk ik wel dat er iets te veel RAM inzit voor iemand die wegkomt met 256GB opslag. Maar goed, dat krijg je erbij dus laat maar lekker zitten …. OF verkoop een gedeelte er van, want dat ga je niet gebruiken als je geen video’s gaat monteren of de Boeing’s van KLM gaat bestickeren.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Dat is inderdaad een buitenkansje. Kopen! 😎

Bijdrager
    cbdekleijn

ook een vraagje over geheugen, aangezien een geheugenboer uit Nederland mij niet kan adviseren en een prog stuurt die onder Windows draait om te bekijken wat de mogelijkheden zijn durf ik het aan hun niet meer te vragen:-)

ik heb Imac 2017 27 inch met 2 x 4 geheugen ,kan ik hier 1 x 16 bijzetten (is dan 24 gb totaal) of moet er dan gelijk 2 x 16 in? ik wil dit omdat 2 x 16 nu te duur is en de Imac traag is met bijv Google Maps?? over een tijdje wil ik dan nog een keer 1 x 16 erbij wil prikken zodat het totaal 40 gb is.

Bijdrager
    McPim

Dat kan allebei, 1×16 of 2×16. Dat je iMac traag is met Google maps ligt niet aan je geheugen trouwens, en 40GB is bizar tenzij je hele uitzonderlijke dingen doet. Heb je een Fusion Drive in die iMac?

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.