16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    cezanne

Welk programma om JPEG’s te bewerken?

Ik zoek een OSX programma waarmee je images kunt bewerken. En dan niet de kwaliteit van de foto of allerlei filters toepassen, maar vooral het toevoegen van teksten die ik zelf wil intypen (commentaren bij onderdelen op de foto) op die plaatjes, het plaatsen van symbolen (pijltjes, rondjes, vierkantjes) op die foto’s.
    Ik weet dat dit kan met Photoshop maar dat vind ik het schieten met een kanon op een mug. Er moet toch (?) een (simpeler) prog zijn waarmee heel simpel bovengenoemde dingen kan doen. Ik heb gezocht, o.a. met Version Tracker, maar heb tot nu toe niks kunnen vinden.
    Ben benieuwd of hier iemand een goede tip heeft!

Bijdrager
    Statics

CorelDraw?

Bijdrager
    Freek.

Photoshop Elements ?

Bijdrager
    sedikit

Behalve de bovengenoemde:

-camedia master (olympus)
    -nikon view
    -nikon capture
    photoedit
    -radicalphoto
    -photoretouche

Maar je moet zelf maar even zoeken.

Bijdrager
    wjgmspeedy

Het is er niet voor bedoelt, maar wat jij wil kan heel goed met Omnigraffle.
    http://www.omnigroup.com/applications/omnigraffle/

Bijdrager
    lunapics

http://sourceforge.net
    Daar zit vast iets bij en nog gratis ook.

Bijdrager
    computer space
    Bijdrager
    bommels

inkscape?

Bijdrager
    Lexilyn

Doe één maal de moeite om Photoshop Elements onder de knie te krijgen en je hebt nooit een ander programma nodig.
    Versie 3 bevat een hele databank aan symbooltjes en nog wat andere kenmerken die versie 2 niet bevat.
    De verhouding prijs/mogelijkheden is onklopbaar…
    http://www.pixmania.be/be/nl/85145/art/adobe/photoshop-elements-versie.html

Bijdrager
    cezanne

Bedankt voor de reacties!
    Ga zeker de suggesties bekijken.
    Overigens gebruik ik zelf Photoshop en daar kan ik goed mee uit de voeten.
    Mijn vraag was om mijn buurvrouw uit de brand te helpen, om die nou in te wijden in Photoshop terwijl ze er slechts deze simpele dingen mee wil doen vond ik wat te veel van het goede.

Nogmaals dank voor de suggesties!

Bijdrager
    cezanne

Hou maar op met zoeken. Toevallig zette VersionTracker me vandaag op het juiste spoor: ImageWell.
    Een gratis prog dat heel simpel werkt maar erg veel kan.
    – plaatjes resizen en croppen
    – vierkantjes, rondjes, denkwolkjes en tekstkaders toevoegen
    – het resultaat opslaan in een folder of naar iDisk sturen
    – bestandsgrootte/kwaliteit van de afbeelding aanpassen
    – etc. etc.

Een absolute aanrader. Neem maar eens een kijkje bij:
    http://www.xtralean.com/

Voor sommige functies heb je in Photsoshop meerdere stappen nodig om hetzelfde resultaat te bereiken.

Bijdrager
    wjgmspeedy

ImageWell is toppie, staat al jaren in mijn dock. Voor screenshots, vlug resizen, slepen en klaar, je hoeft niet eens te saven. Stom dat ik daar niet aan dacht.

Bijdrager
    DK master

iPhoto? :innocent:

Bijdrager
    cezanne

Met iPhoto kan je erg weinig wat betreft elementen toevoegen aan een foto. Kan echt weinig van de dingen die ImageWell doet hoor, wel jammer.

Speedy, ben blij dat jij ook goede ervaringen hebt met imageWell. Moet nog wel wennen aan het snel resizen van teksten in je plaatje, vond ik minder intuîtief.
    Maar wat zeur ik nou, het is gratis.

Speedy, jij enig idee waarom ze zoiets moois gratis weggeven? Een shareware bijdrage had toch op zijn plaats geweest?!

Bijdrager
    wjgmspeedy

Waarom? Ik zou het ook niet weten, ik weet wel dat Imagewell geintegreerd is in Shutterbug, een shareware app van dezelfde makers om webgalleries te maken.

Bijdrager
    cezanne

volgens mij wel inmiddels 1 bug gevonden: als je een cirkel of vierkant maakt kan je de rand wel netjes van je eigen kleur voorzien, maar de vulling van de cirkel of vierkant kan je geen andere kleur geven terwijl dit wel de bedoeling is; heb ze al een mailtje gestuurd, wacht op antwoord…

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.