13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    adam

welk progamma is de beste van het bewerken van video

ik heb intresse om video’s te bewerken, en ben van plan om een cursus te volgen.
    ik zou graag willen weten welk progamma ik het beste ken kopen om de basis er van te leren?

Bijdrager
    luukwagon

ikzou maar eens beginnen met iMovie zit standaard op je mac als het goed is.

Bijdrager
    adam

maar ik heb windows:o

Bijdrager
    vriesela

Kun je je vraag dan niet beter stellen op een Windows-forum?
    Of natuurlijk een Mac kopen…

Bijdrager
    Remon

Je hebt wel een goed progamma studio 8 misschien is nu al 9 uit maar
    iets met studio nog iets.
    Daar kan je video mee bewerken. Een echte goede zou ik zo niet weten.
    Final cut pro is natuurlijk wel het neusje van de zalm.

Bijdrager
    iMac-Boy

Dit is een goed en betaalbaar alternatief voor windows, maar voor € 499,- heb je al een mac mini en krijg je iMovie en iDVD er gratis bij.

Bijdrager
    adam

wie kent een windows-forum voor videobewerking?

Bijdrager
    iMac-Boy
    ”adam”

wie kent een windows-forum voor videobewerking?

Dit is niet lullig bedoeld maar dit is hetzelfde als bij Mc Donalds gaan vragen waar zit hier een BurgerKing:wink:

P.S. kijk hier maar eens dit programma is goed en betaalbaar en overal te verkrijgen, MediaMarkt, Dixons enz.

Bijdrager
    adam

oh daar hebben we de leraar had ik jou mischien om commentaar gevraagt?????

nee, ok geef dan alleen tips of advies

Bijdrager
    iMac-Boy
    ”adam”

oh daar hebben we de leraar had ik jou mischien om commentaar gevraagt?????

nee, ok geef dan alleen tips of advies

Als je het hele bericht gelezen had, had je ook het regeltje ps gezien.

Dus onder aan het bericht staat een advies klik maar eens op het blauwe woordje hier

Bijdrager
    tiny

Adam,

Dit is een Apple-forum dus als je hier vragen komt stellen over windhoos-zaken dan is het niet raar dat mensen je doorverwijzen naar een bijpassend forum. De meesten van ons hier mijden Micro$choft als een enge ziekte. Het is niet mijn bedoeling om mensen zomaar tegen de schenen te stoten maar ik heb nou eenmaal geen hoge pet op van wat Gates en konsorten uitspoken. Wel probeer ik het hier een beetje politiek correct te houden. Vandaar dat ik mijn best doe om je dit zo volledig mogelijk uit te leggen.

Mijn advies: koop een Mac. Niet om flauw te doen maar omdat ik echt geloof dat dit het beste is. Standaard op elke Mac zit iMovie. Gratis en voor niets geleverd op elke Mac die je koopt. Je kan hier al heel veel mee. Er worden complete speelfilms mee gemaakt. Als je meer wilt, kan je overwegen om Final Cut Express of Final Cut Pro te kopen. Beide programma’s om professioneel video mee te editen en volgens mij draaien ze alleen op Mac. Er is een ander professioneel video-bewerkingsprogramma dat ook voor windhoos beschikbaar is maar daar kan ik even niet op komen. Het beetje videobewerken dat ik doe, doe ik in iMovie en dat bevalt prima. Mijn advies blijft: Koop een Mac en kom dan vooral hier terug om je vragen hier te stellen. Macgebruikers helpen elkaar graag…

Bijdrager
    Ross

en nu opsouteee:evil:
    Beetje arrogant reageren op onze tips ook als het je niet bevalt. pfff.

Op windows zit ook moviemaker standaard! Gebruik m. bevalt die niet, koop mac kom terug en join te club:mrgreen: Geen irritante windows vragen op mac forum graag!

Bijdrager
    hans dorsman
    ”yahmac”

Op windows zit ook moviemaker standaard! Gebruik m. bevalt die niet, koop mac kom terug en join te club:mrgreen:

Moviemaker is vergelijkbaar met imovie, dus daar kun je mee beginnen.
    Verder schijnt het video programma van Ulead goed te zijn. Kwam althans als beste uit een test.
    Als je nog verder wilt, kun je Adobe Premiere gebruiken.

En tenslotte een mac met Final Cut Pro:)

Hans

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.