17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    Achille.S

Welk printermerk/ model is aan te raden?

Ik ben op zoek naar een nieuwe printer. Heb tot nu steeds een HP Photosmart gehad, maar deze werkt niet meer naar behoren en verbruikt extreem veel inkt. Ik ben op zoek naar een printermerk/ model van goede kwaliteit, dat snel werkt, mooi drukwerk en dat beetje zuinig is in inkt. Ik print niet dagelijks maar toch heel vaak en zoek een All-in-one model dat eventueel ook A3 kan printen.

Suggesties?

Bijdrager
    Dédé

Destijds (3 ½ jaar) laserprinter kleur A4 van Xerox aangeschaft. Tot alle tevredenheid. Ondertussen zijn de prijzen voor A3-printers betaalbaarder geworden. Moet wel toegeven dat de printer niet wordt uitgeschakeld, maar gaat in slaapmodus. Opstart is vrij snel. Een fax gebruiken we niet meer en scannen doe ik nog steeds liever met een afzonderlijk apparaat, Canoscan 9000F. Airprint wordt hier ook veel gebruikt. Persoonlijk wil ik nooit nog Canon als printer maar wel als scanner, anderen zullen het juist liever andersom zien… Vergeet ook niet dat inkjet A3 de inkt wel héél graag lust.

Moderator
    Night

Dat niet alleen. Inkjets hebben de neiging om bij niet-dagelijks gebruik last te krijgen van verstopte nozzles. Bij onregelmatig gebruik raad ik daarom altijd een kleurenlaser aan. De prijstechnisch meest gunstige opties plaatsen je dan bij een Brother of Canon.

Bijdrager
    Brombeer

Hoeveel print je en wat print je zoal?

Bijdrager
    JJmac

All in one van Xerox, top.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

<p class=”cite”>Dédé op 24 november 2018 om 18:42</p>
    Persoonlijk wil ik nooit nog Canon als printer maar wel als scanner, anderen zullen het juist liever andersom zien…

Ik in elk geval niet.

Bijdrager
    KarelWillem

Night op 24 november 2018 om 19:18
    Dat niet alleen. Inkjets hebben de neiging om bij niet-dagelijks gebruik last te krijgen van verstopte nozzles….

Ik gebruik al vele jaren Inkjet-printers. Print weinig, dus zeer onregelmatig (dat kan zomaar een paar weken helemaal niets zijn), en heb echt nog NOOIT last gehad van verstopte nozzles.

Moderator
    Night

Welke printer/merk gebruik jij dan @kw?

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Ik heb veel printers gehad, inkjet en laser, allemaal waardeloos omdat ze zo snel kapot gingen. Van diverse gerenommeerde merken, HP, Canon, etc. Nu heb ik een supergoedkope Brother DCP165-C, al honderd jaar, en dat is echt de enige die het heel lang uithoudt (even afkloppen). Bovendien kan daar goedkope inkt in, ook erg belangrijk. Dat kon in die andere nooit.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

<p class=”cite”>KarelWillem op 25 november 2018 om 12:04</p>
    Ik gebruik al vele jaren Inkjet-printers. Print weinig, dus zeer onregelmatig (dat kan zomaar een paar weken helemaal niets zijn), en heb echt nog NOOIT last gehad van verstopte nozzles.

Dat is nu net precies wat er bij mij wel bijna elke keer aan de hand is wanneer ik iets in kleur uit wil printen.

Beste printer die ik ooit gehad heb: HP LaserJet III+, tweedehands gekocht en ik denk dat ik hem nog iets van tien jaar gebruikt heb (niet intensief, maar toch) voordat hij uiteindelijk toch aan vervanging toe was. Helaas denk ik niet dat zulke kwaliteit tegenwoordig nog nieuw te koop is.

Bijdrager
    KarelWillem

Night op 25 november 2018 om 12:36
    Welke printer/merk gebruik jij dan @kw?

Canon MG6450

Bijdrager
    Ief

Een printer kiezen is echt gekkenwerk geworden.

Eerst moet je een merk kiezen. Je hoort van elk merk goede en slechte dingen. En vele merken hebben goede series en ook minder goede.
    Eens je een merk hebt moet je nog een model kiezen en die keuze is ook weer super reuze. Pffff

Heb altijd een HP gehad maar heb nu een Canon MX925 all-in-one.
    Gemengde gevoelens met deze laatste. Prima afdrukkwaliteit maar nogal gulzig in inkt en nu heb ik last met afprinten de laatste tijd. Vanuit photoshop geen problemen maar uit tal van anders software dan wel weer tekst of foto’s die niet goed afgeprint worden. Heb de laatste driver maar dat helpt niet. Kopiëren geeft ook problemen.

Bijdrager
    Brombeer

TS lijkt me zo’n user die een draadje opent, ons over elkaar heen laat buitelen en (vrijwel) nooit meer wat van zich laat horen.

Bijdrager
    Shmoo

Die mensen heb je ook. Zullen ze gevaarlijk zijn denk je?

Bijdrager
    Brombeer

Ik denk het niet.

Ze zeggen dat een moordenaar altijd terugkeert naar die plek, maar TS heeft dat in acht weken nog niet gedaan.

Biertje?

Bijdrager
    Shmoo

Nee, alcohol is voor mensen die het kunnen veroorloven om hersencellen te verliezen. 🙂

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.