18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Vandevijverke

Welk pakket kopen?

Hallo iedereen

Ben al een paar maanden alles hier aan het volgen op de site maar raak er toch maar niet aan uit welke mac nu geschikt is voor mij.

Veel speciaals doe ik eigenlijk niet met een computer. Af en toe eens gamen (sims3), torrents afhalen, itunes, office en surfen. Kijk ook zeer veel naar films dus daar zou de computer ook voor moeten dienen. En tenslotte hou ik wel van kunnen rondlopen met mijn materiaal (meenemen naar school, …) Wil dit eventueel wel opgeven omdat ik dit jaar afstudeer en dit dan geen grote noodzaak meer is.

Maar ik hou wel van snelheid, een computer mag niet traag gaan. Verder vind het ik belangrijk dat ik binnen 2a3 jaar nog steeds mee kan met de eisen die dan gesteld zullen worden. En bij windowskes laat dit meestal de wensen over.

Nu heb ik 4 mogelijkheden in mijn hoofd, maar raak er niet aan uit welke de beste is. Budget ligt rond de 1500 a 1600€. (Ik heb nog studentenkorting)

1) Imac 27′ instapmodel: 1550€
    2) Imac 21′ instapmodel + Ipad 2 16Gig: 1559€
    3) Macbook pro 13′ instapmodel + nieuwe televisie/scherm: 1500a1600€
    4) Macbook air 11′ instap + nieuwe televisie + apple tv: 1500a1600€

Bij optie 4 twijfel ik al heel hard. Overweeg dit op aanraden van een vriend van mij, maar weet niet of de air echt krachtig is. En vind het ook een minpunt dat je bij een air geen RAM kan bijplaatsen moest dit nodig zijn.

Alvast bedankt
    Julie

Bijdrager
    nicolaas61

Ik zou zeker voor een Macbook Pro gaan, en bij 13″ zou ik wel de iets duurdere i7 nemen. Macbook lijkt me voor jou zeker veel handiger, kan overal mee naartoe, werkt lekker snel en ziet er net als alles van Apple (: mooi uit.
    Films kijken hoeft dan ook niet zoals bij een iMac achter je bureau, maar kan ook lekker op bed of een bank.
    Qua muziek e.d. zou ik als ik jou was wel iets beter speakers erbij kopen, want die in een Macbook zijn niet bijzonder slecht, maar kwaliteit is anders.

Nicolaas

Bijdrager
    Artell

Optie’s een en twee zijn natuurlijk niet heel mobiel in algemeen gebruik. Optie 4 valt af door het “lekker veel films willen kijken en torrents willen downloaden”, iets waar een MBA met zijn relatief kleine schijf niet echt geschikt voor is. Blijft mijn inziens optie 3 over. En daar zul je veel plezier aan beleven…

Bijdrager
    tarun

Mijn advies is niet investeren in sneller, maar wel in meer werkgeheugen. Koop dat niet bij Apple zelf, want die zijn te duur.

Bijdrager
    Haike

Heb je bij 4 wel bedacht dat daar helemaal geen DVD drive bij zit? daar zal je dan nog een externe bij nodig hebben, als je vanaf DVD een filmpje wilt zien.

Bijdrager
    Koetjesreep

Wat zegt je eigen ratio eigenlijk? Ik wil wel helpen met het zoeken naar een vrouw. Stuur maar wat vriendinnen door:D

Bijdrager
    Soulshaker

Kies de standaard macbook pro met 13″
    Die is meer dan snel genoeg voor de dingen die je wil doen

Je kan de schijf en het geheugen nog vervangen als je dat wil , dus je bent voor de komende 2 a 3 jaar safe:)

Bijdrager
    klonic

Ik zou zelf voor een 13″ MBP gaan, heb ik recentelijk ook gedaan. Mijn vriendin heeft voor de 11″ Air gekozen en mijn broer kiest voor de 13″ Air. Ik vind de vrijheid die een Pro geeft fijn, dikke HDD, upgradable RAM.

Windows draaien door parallels werkt gewoon niet lekker op mijn 4 GB RAM, 2,3 GHZ i5 13″ MBP. Mijn vorige 8 GB RAM, 2,23 C2D 13″ MBP deed dat stukken sneller. Voor de upgrade had hij 2 GB ram en dat was voor Lion net te weinig.

Mijn vriendin is echt iemand die Internet, MS Office, Mail gebruikt en wat filmpjes kijkt, de 2GB air voldoet dan. Maar ik wil Parallels dus vloeiend laten lopen ik gebruik Comsol dat complexe fysische, chemische en mathematische analyses doet, 2,3 GHZ ipv 1,6 maakt dan veel verschil voor weinig extra centen. Ik ga mn Ram dus binnenkort naar 8 GB upgraden voor Parallels en Comsol. Dat is de vrijheid die een pro biedt t.o.v. een Air.

Voor alles dat je doet zou ik zeggen neem de 11″ Air, alleen gamen, dat zal niet de Air zijn sterkste punt zijn met zijn lichte processor. Zorg alleen met de blik op de toekomst wel voor 4GB ram (+€100)!

Bijdrager
    Vandevijverke

Bedankt iedereen om te antwoorden.

Jullie bevestigen eigenlijk wat mijn eerste keuze was. Nu nog een paar weken sparen en ik kan achter mijn eerste Macje gaan :)))

Het zal dus een mac pro 13′ worden, specs daar zal ik me later nog eens mee bezig houden.

Thanx

Bijdrager
    raymon150

Vandevijverke

misschien moet je even wachten tot de 19% btw actie van de Mediamarkt. Waarschijnlijk is die actie rond februari.

Bijdrager
    Soulshaker

Ze woont in Gent , dus zal ze naar Nederland moeten om van die actie gebruik te maken
    Ik raad haar wel aan om naar switch te gaan , die geven 2 jaar garantie

Veel APR’s geven maar 1 jaar

Bijdrager
    Vandevijverke

@ Raymon: Nederland is geen optie, wil niet iedere keer zover rijden als er iets aan is. Niet dat ik Apple verdenk van slechte producten maar you never know;)

@ Soulshaker: Switch is nu al mijn vaste Apple winkel, heb daar al mijn ipods (ondertussen 4) gekocht en altijd super garantie gehad. Dus waarom ergens weggaan als je content bent:)

Bijdrager
    Haike

Zo is dat, en als je naar Nederland zou rijden ben je die 19% weer kwijt aan brandstofkosten…. weg voordeel.

Bijdrager
    Soulshaker

Die korting is een paar 100 euro , voor dat bedrag kan je wel een paar 100km rijden;)
    De macbook heeft dan wel een qwerty keyboard

Bijdrager
    Haike

Das waar.. op zo’n bedrag levert 19% wel iets op..:grin:

Bijdrager
    iHam

@vandevijverke
    Je kan je Mac gewoon in Nederland kopen als je wil. Op een Mac zit garantie die over de hele wereld geldt.

Edit:als ik mij mij verwar met AppleCare, dan weet ik het ook niet. Moet je maar even naar kijken.

Bijdrager
    Vandevijverke

Als dat van die garantie klopt dan is het inderdaad de moeite waard, nu nog hopen dat ik tegen dan mijn 200euro die ik tekort heb kan verzamelen:)

En anders wacht ik nog een paar maanden en kan dan ineens alles kopen wat ik wil. Een mooie ‘grote en snelle’ start:p

Bijdrager
    Soulshaker

Wel , als mediamarkt weer met die btw korting komt aanzetten betaal je 965 euro (1149 x 0,84)
    Bij Switch betaal je 1125 euro (1199 x 0,94)

Dat scheelt 160 euro
    Bij media markt heb je qwerty dus , en in het tweede jaar moet je terug naar die media markt voor de garantie

Voor beide heb ik de standaard macbook pro gekozen

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.