12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Welk nederlandstalig Unix forum?

Ik hoop dat Moderator Apollo mij het niet kwalijk zal nemen dat ik nog een laatste UNiX/LINUX gerelateerde vraag stel.
    Ik heb mij een tijd geleden lid gemaakt van het Ubuntu forum, maar dit blijkt gesloten.
    Dus kan ik er geen vragen stellen. Daarom richtte ik mij ook tot dit forum, waar ik al mij ook al een tijdje thuisvoel. Wie kan mij een goed alternatief aanbevelen.

TIA

:apple:

Bijdrager
    Deskman

Spaar even voor een IntelMac en je kunt ook XP draaien…

Hoeveel systemen draai je nou door elkaar en waarom in hemelsnaam?? Ik zie al de hele tijd postjes langskomen met beginnersvragen. Misschien eerst eens beginnen met de handleidingen doorspitten en één systeem trachten te doorgronden.

En om nog een beetje on-topic af te sluiten: nee, ik ken geen goed NL Linux-forum

Bijdrager
    XyonN

Zeg, heb jij ooit van google gehoord?
    En dat had ik niet eens nodig om te bedenken dat er misschien een http://www.linux.nl/ bestaat.
    Kijk daar eens zou ik zeggen. En één HELE belangrijke tip: gebruik eerst de zoekfunctie…

Godspeed,
    XyonN

Bijdrager
    Mac Hammer Fan
    ”Deskman”

Spaar even voor een IntelMac en je kunt ook XP draaien…

Dat is niet mijn bedoeling. Ik werk zelf niet met Windows. Mijn collega’s wel, waar ik sommige bestanden mee uitwissel, wel.

Bijdrager
    Vulture
    ”XyonN”

Zeg, heb jij ooit van google gehoord?
    En dat had ik niet eens nodig om te bedenken dat er misschien een http://www.linux.nl/ bestaat.
    Kijk daar eens zou ik zeggen. En één HELE belangrijke tip: gebruik eerst de zoekfunctie…

Godspeed,
    XyonN

Je kan IDD wel zien dat jij gestopt bent met roken…………

Bijdrager
    XyonN
    ”Vulture”

Crap, ist zo duidelijk? :bigsmile:

Bijdrager
    Vulture
    ”XyonN”
    ”Vulture”

Crap, ist zo duidelijk? :bigsmile:

Ja
    [size=18:4acbc13180]SUCCES[/size:4acbc13180]

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Misschien kan ik toch nog eens een lichtje opsteken in het Terminal Forum…
    :wink:

Bijdrager
    Deskman

Maar vertel eens waar je nou eigenlijk naar op zoek bent?? Wie in de terminal wil gaan zitten wroeten (wat heel interessant, nuttig en leerzaam kan zijn) heeft veel meer te zoeken in Engelstalige forums en sites. Of bestel een stel van die handige boekjes van O’Reilly / macdevcentre over Unix.

Of lees Linux-op-je-mac eens door. Er is zo ongelofelijk veel documentatie en info voorhanden en zo snel te vinden….

Zoekt en gij zult…

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

OK, bedankt.
    Daar heb ik iets aan.
    Ik wil gewoon Linux eens vergelijken met MacOSX en wat achtergrondsinformatie opdoen.
    Ik had wel de indruk dat het op mijn computer voor het internet snelller werkt.
    Anderzijds was het zo dat Office Org 2.0 aldaar kampte met serieuze bugs.
    Ik heb zelfs fatale vastlopers gehad, iets wat ik in OSX niet heb.
    Ik zal mij lid maken van een Engelstalig forum omdat het Nederlandstalige, waar ik had geregisteerd gesloten is (Ubuntu)

Bijdrager
    iSnorrie
    Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Op een Imac G3 350 : Na vijf herinstallaties geef ik er de brui aan.
    hortend geluid bij afspelen muziek- Cds, ethernet-printer niet herkend, na updates verschijnt de CD niet meer op mijn bureaublad,….
    MacOSX is veel eenvoudiger, meer compatibel en betrouwbaarder dan Linux (Ubuntu/Kubuntu))
    Tenzij je alleen wil internetten en enkele spelletjes spelen op je Mac.
    Geloof me…

Op een G5 Dual 1.8: een regelrechte ramp. De ATI Radeon 9600 kaart drivers ontbreken, gevolg op mijn 22 inch scherm een frequentie van slechts 60 Hz… Airport wordt ook al niet herkend.
    Gelukkig bootte ik daar alleen vanaf de live CD, na wat zoekwerk, want je moest live-powerpc64 intypen in plaats van live

Forget it!

Back to MacOSX….

En nu mag er een slotje op…
    :wink:

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.