4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Jesse

Welk muziek programma met MTR en Universal

ik heb een vraagje.. ik heb een goed muziekprogramma nodig met de mogenlijkheid tot multitrack recording ( 16 kanalen (garageband = 8 max. )) En het moet universal zijn:

tracktion 3 ( nog niet uit en tracktion 2 is nog niet universal)
    logic pro 7
    cubase, maar welke versie voor mac?
    live?

groeten jesse

Bijdrager
    macsterdam

Als je veel audio opneemt en edit dan zijn de volgende twee opties heel interessant: Digital Performer en Pro Tools. Mijn persoonlijk voorkeur zou dan uitgaan naar Digital Performer, al was het alleen maar vanwege dit: consolidated windows (audio editing met tabs)

Bijdrager
    Jesse

pro tools was ik inderdaad vergeten die hoorde ook nog in dat rijtje.. die andere ken ik niet.. ff proberen misschien?
    is pro tools 7 LE universal en goed? of moet ik pro tools 7 hd ofzo hebben? ( snap bij al die programma’s niks over de versies, welke voor mac zijn en sowieso universal.. en multitrack recording voor iets van 18 kanalen..)

Bijdrager
    macsterdam

Ik ben niet helemaal thuis meer in Pro Tools, maar hier zijn wel kenners: Pro Tools

Digital Performer is in Europa inderdaad een onbekende, maar wel heel groot in de VS. Het zit heel dicht tegen Pro Tools aan, maar heeft betere MIDI (vind ik) en is uitermate geschikt ook voor bijvoorbeeld het maken van muziek voor film/tv.

Zelf gebruik ik hoofdzakelijk Logic Pro, maar ik hoef nagenoeg geen audio te editen. Zodra dat wel het geval is, gebruik ik Digital Performer. Ik vind Logic uitermate vervelend voor het editen van audio!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.