4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    SoSuMe

Welk modem of modem card of PCI?

De volgende situatie is bij mij van toepassing:

Beneden iMac G4 met modem/router.
    Boven Mac G4.
    Nu wil ik deze G4 draadloos kunnen verbinden met de iMac/modem/router beneden.

Welk modem(modem card) heb ik nodig om de G4 draadloos te verbinden met de router beneden?

Bijdrager
    Nikita

Geen modem, maar een netwerkkaart. Let daarbij vooral op de snelheid (je hebt ze in 11 mbit/s, 54 mbit/s …). Is je router geschikt voor draadloze verbindingen? Want anders schiet het natuurlijk niet op :wink:
    Als je geen draadloze router hebt, moet je d’r eentje aanschaffen. Meestal kunnen zo OOK met een draad worden verbonden (in jou geval dus aan die G4 beneden met draad, en dan via een draadloze netwerkkaart met de G4 boven)

Bijdrager
    SoSuMe

Weet je ook van welk merk zo’n netwerkkaart is?
    Is deze gewoon te krijgen in een pc-shop?

Bijdrager
    Nikita

Er zijn zat merken die van dat soort kaartjes aanbieden, en in elke PC winkel liggen ze wel. Ze lopen qua prijs nogal uit mekaar (je hebt ze van 50 euro en je hebt ze van 10 euro). Nou zal daar wel wat verschil van kwaliteit in zitten maar niet zo ontzettend veel. Maar vraag wel even na of als je een router en een draadloze netwerkkaart gaat kopen, of ze wel goed samenwerken (zoiets heb ik ooit ’s gehoord dat dat zou kunnen voorkomen…)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.