22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    MacMike1970

welk modem kopen

Goedemiddag iedereen,

Wil graag advies welk modem ik zal kopen?

Het moet draadloos zijn voor de Imac G4 die boven staat,
    verder wil ik geen gezeur met Ichat AV verbindingen.

Zelf sluit ik mijn IMac Intel gewoon via de ethernetkabel aan.

Alvast bedankt voor de adviezen.

Bijdrager
    Stadsman

Hangt er helemaal vanaf hoeveel je wilt uitgeven en welke features je zoekt. Wil je de hoogste snelheid, de mogelijkheid om er een schijf aan te koppelen, een aansluiting voor een printer, etc.

Bijdrager
    sedikit

Ik zou de modem van je provider nemen. Alle andere alternatieven leverden mij indertijd alleen ellende op.

Bijdrager
    MacMike1970

Prijs maakt niet zo heel veel uit.
    Natuurlijk moet die snel zijn, en een printer aankoppelen zou wel handig zijn.
    Maar het belangrijkste is dat ik zonder problemen wil
    Ichatten met de camera en niet zoals nu met de een wel verbinding heb
    en met de ander niet.

Bijdrager
    anthonyNL

@sedikit
    ook met de airport extreme? ik zit er zelf over na te denken om deze toch aan te schaffen ivm draadloze netwerk voor wii en macbook en dan de xbox en imac via ethernet.

Bijdrager
    Stadsman
    ”sluijzer”

Prijs maakt niet zo heel veel uit.
    Natuurlijk moet die snel zijn, en een printer aankoppelen zou wel handig zijn.
    Maar het belangrijkste is dat ik zonder problemen wil
    Ichatten met de camera en niet zoals nu met de een wel verbinding heb
    en met de ander niet.

Neem dan gewoon de Airport Extreme; eenvoudig te installeren, snel en handig.

Bijdrager
    Turbanus

Goedemiddag TS. Graag even de volgende opmerking. Het stuit me een beetje tegen de borst dat er gezeur zou kunnen komen in dit topic over Airport. Het zou beter aangegeven kunnen worden dat je gebruik van Airport uitsluit. Dat is voor de andere gasten voldoende informatie om daar dan rekening mee te houden. Met de huidige uitdrukking wordt juist wel dat “gezeur” uitgelokt. Hou daar in het vervolg even rekening mee s.v.p. Ik wil geen onnodige irritaties.

Bijdrager
    noxius

De Airport Extreme is toch geen modem, maar een router ?

Bijdrager
    MacMike1970

Ik denk inderdaad dat ik de airport extreme koop:)
    Dacht altijd dat je daar nog een extra modem bij nodig had,
    maar dat is niet zo.
    Bedankt voor de tip.

Bijdrager
    noxius
    ”sluijzer”

Ik denk inderdaad dat ik de airport extreme koop:)
    Dacht altijd dat je daar nog een extra modem bij nodig had,
    maar dat is niet zo.
    Bedankt voor de tip.

Gemakkelijk draadloos aan de slag
    Sluit uw ADSL- of kabelmodem aan op het AirPort Extreme-basisstation en configureer dit vervolgens met het eenvoudig te gebruiken AirPort-hulpprogramma, waarvan zowel een Mac OS X- als een Windows-versie verkrijgbaar is. Binnen een paar minuten kunnen u en tot maar liefst 50 anderen met een Mac of pc het internet op, videobeelden streamen, foto’s uitwisselen en nog veel meer, allemaal zonder kabels. 2

Bijdrager
    MacMike1970

Dus toch een modem nodig of niet? :?

Bijdrager
    sedikit
    ”anthonyNL”

@sedikit
    ook met de airport extreme? ik zit er zelf over na te denken om deze toch aan te schaffen ivm draadloze netwerk voor wii en macbook en dan de xbox en imac via ethernet.

Ik heb geen airportervaring. ik heb een router, draadloos ook mogelijk, maar gebruik die gewoon met een kabel. Nooit klachten. Zit bij Tele2, en de router(en daarvoor de modem) en heb hun router(daarvoor modem) van hun. Heb zeer slechte ervaring met andere , vaak veel duurderem merken gehad: niet te configureren, geen verbinding etc.Gelukkig kon ik ze steeds hier in Amsterdam bij de winkel weer terugbrengen. De router/ van mijn provider aansluiten op het net en de computer: meteen goede verbinding.

Bijdrager
    Nikita
    ”sluijzer”

Als je een ADSL of Kabel internetabonnement hebt, dan heb je daar ook een modem bij gekregen. Als je momenteel met een draad verbonden bent met dat modem vanaf je Mac, dan moet je die kabel nu in (bijvoorbeeld) de Airport Extreme steken. Die zorgt er dan voor dat het signaal draadloos wordt.

Je moet dus een router hebben en niet een modem, want die heb je al als je ADSL / Kabel hebt.

Zodra je een draadloze router hebt hangen achter je modem, kan je Intel iMac ook gelijk draadloos worden aangesloten op internet, zonder gezeur.

Persoonlijk heb ik de Airport achter nóg een andere router (bedraad) hangen, omdat de PC van m’n vader geen Wifi-kaart heeft. Ook dit is geen probleem.

Bijdrager
    ProBookMac

Heb sinds enkele maanden Airport Extreme in gebruik. Werkt super. Snel. Handig aan te sluiten. Verbinding met iMac – MacBook en pc’s die in huis staan. Zelfs op zolder 3 hoog perfecte en snelle verbinding. Dat was met snelste WIFI-router van Sitecom wel eens anders.

Bijdrager
    Chester2

Alle Airport producten hebben geen ingebouwd modem. Je moet dus nog een apart ADSL / Kabelmodem hebben.

Mijn ervaring is het dat de meegeleverde provider modems op een Mac nogal eens lastig in te stellen zijn. Dit omdat er meestal een CD met XP ‘wizards’ bijzit. Als het eenmaal werkt, werkt het meestal prima.

Mijn tip zou zijn: kijk eens naar Netgear of Belkin en daarachter een Airport voor het draadloze werk.

Succes

Bijdrager
    jf

Ik begrijp dat je nu een werkend ethernet modem hebt. Dan is er geen probleem en kun je gewoon een Airport ertussen zetten om een draadloze verbinding te creëren. Je hoeft alleen de Airport in te stellen, wat een fluitje van een cent is.

Voor 99 euro heb je al een Airport Express, die weliswaar minder snel is dan een Airport Extreme, maar je wel ook de mogelijkheid biedt om draadloos muziek te luisteren. De snelheid is overigens niet echt van belang als je alleen internet. Wil je ook echt een netwerk creëren, dan is de Extreme de betere keus.

Bijdrager
    Oppie

Weer zo’n draadje zonder enige samenhang; dit vanwege het feit dat het nu niet duidelijk is of TS naar een modem op zoek is (zoals ie het stelt in zijn openingspost), of toch naar naar een router.

Je hebt modems (en daarin heb je inbelmodems en breedbandmodems), je hebt routers en je hebt de combinatie van beiden.
    De AirPort’s zijn enkel routers.

Maar wat heeft TS nou precies, en wat wil ie…?

Bijdrager
    MacMike1970

Op dit moment heb ik een speedtouch 716 van XS4ALL en dat werkt prima. Beneden aan een draad en boven draadloos. Alleen Ichat AV werkt niet altijd even goed, met sommige mensen wel en met andere niet. Ook heb ik een airportexpress voor mijn muziek. Zodra ik echter mijn netwerk beveilig met een wachtwoord (via het modem) treden er af en toe moeilijkheden op zoals b.v. itunes die de airtune speakers niet meer vindt of er is gewoon helemaal geen internet meer en alles moet opnieuw worden opgestart. Dus ik dacht misschien word het eens tijd voor een nieuw goed modem ipv het modem dat ik bij mijn XS4ALL abonnement kreeg.
    Ik hoop dat nu alles duidelijk is:D

Bijdrager
    Joffry

@sluijzer: Met dat Speedtouch modem is niets mis. Ligt het misschien niet aan je instellingen ???

Het belangrijkste is echter, dat als je een oplossing zoekt voor iets op dit forum, dat je juiste en volledige inlichtingen geeft. Men kan hier natuurlijk niet raden, wat je hebt en hoe je het hebt ingesteld.

Bijdrager
    iJoost
    ”sluijzer”

Als je nou gewoon even zegt wat voor soort internet-aansluiting het om gaat (en welke ISP) dan schiet de communicatie missschien wat beter op.

Oh, ik zie dat je dat tenslotte toch nog deed. Sorry.;-)

Voor ADSL heb je een ADSL-modem nodig. Eventueel met een router ingebouwd of erachter. En eigenljk is er helemaal niets mis met die SpeedTouchen. Knoop daar inderdaad een Airport Express aan (in bridge mode) en klaar ben je.

Bijdrager
    Oppie
    ”sluijzer”

Dus ik dacht misschien word het eens tijd voor een nieuw goed modem ipv het modem dat ik bij mijn XS4ALL abonnement kreeg.

Man, die ST716 die jij hebt, wat een gecombineerde modem/router/switch is, is een state of the art apparaat! (Van de Thomson site: SpeedTouch 716 – VoIP router – 4 prt sw + 2 prt voice + ADSL2+ (PSTN)
    Dus wat je nog meer zou willen wat dat ding niet kan?!
    Maar het juist instellen kost je idd even wat werk…

Bijdrager
    JJmac

Misschien kan ik mijn vraag hier even op aansluiten.
    Ben van plan om een nieuwe iMac te gaan kopen, deze eMac gaat dan naar boven.
    Heb nu mijn eMac aan de draad en een modem van @Home.
    Bij Apple shop adviseerde hij me voor de eMac een Belkin ontvanger en beneden een Airport Express of de Extreem, snelheid doet volgens mij hier niet ten sprake (of wel?)

Een ding weet ik wel het moet simpel en betrouwbaar zijn, geef liever een tientje meer uit.
    hoe zijn jullie ervaringen en hebben jullie nog eventuele tips.

En welke Airport kaart kan in deze eMac superdrive 1ghz.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.