20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Welk merk en/of model horloge is dit?

Horloge zat een jaar of 20 geleden in het kerstpakket van mijn vader. Behalve “Stainless Steel” op de band is er geen enkele markering op de band of kast te vinden. Het horloge is een solar. Werkt dus op zonne-energie en dat doet hij al zo’n jaar of 20 probleemloos.

Is dit nog éën of ander obscuur modelletje of had ik hem net zo goed bij de hijskraantjes op de kermis kunnen winnen?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Schroef de achterdop eraf en kijk wat er op het uurwerk staat. Ik herken het model niet, maar ik ben dan ook geen horlogekenner…:-P

Bijdrager
    Shmoo

Al eens geprobeerd de foto de googlen via Google image?

Inactief
    Anoniem

Ja, en ik krijg, heel opmerkelijk, wel een paar miljoen afbeeldingen van horloges voorgeschoteld…

Bijdrager
    Koning Frank
    Shmoo op 03 juni 2015

Al eens geprobeerd de foto de googlen via Google image?

Dat heeft net zoveel zin als je liedje neuriën tegen Shazam.

Bijdrager
    Niels

Wellicht speciaal in opdracht van het bedrijf gemaakt?

Bijdrager
    Koning Frank

Dan had ik er op z’n minst mijn eigen bedrijfslogo opgeplakt.

Bijdrager
    jf

20 jaar geleden in het kerstpakket: grote kans dat het een modelletje uit de catalogus van een relatiegeschenkengroothandel is. Destijds via het bedrijf van m’n vader wel eens catalogussen van dat soort toko’s gezien: wie denkt dat het idee achter alibaba nieuw is… Enige verschil is dat je toen nog moest bestellen via een nederlandse tussenhandel en de spullen toen nog uit korea kwamen ipv china.

Je komt er het snelst achter door de achterkant eraf te schroeven en te kijken of in het binnenwerk iets te vinden is.

Bijdrager
    tarun

Al een juwelier gevraagd? Dat zijn de experts.

Moderator
    Pete.Z

Zo te zien inderdaad een kermis horloge, maar wip de achterkant er eens af, en kijk of je gegevens van het uurwerk/fabrikant kan vinden?

Bijdrager
    Sander

Volgens mij is het een Sigma!

Bijdrager
    iep

Of het horloge in een kerstpakket zit of uit een automaat op de kermis komt maakt niet uit, het is toch 1 pot nat. Dit zijn van die goedkope massaproductie horloges die je per doos koopt en als relatiegeschenk (of kermisautomaat) gebruikt. Meestal zijn ze bijna net zo duur als het batterijtje wat er in gaat. Dat is ook de reden waarom je verder geen merk of andere markeringen op het horloge aantreft. Dat gaat overigens voor zowel de binnen- als de buitenkant op.

Bijdrager
    Scout

Pssssssst! Op een merk horloge staat er altijd het merk onder de cijfer 12 ofzo, net zoals op een parfum van dolce&gabanna dat logo of naam er op staat

Bijdrager
    Brombeer

He, Scout van Zouten!

Bijdrager
    jf

Brombeer, bedoel je Saba Sukhishvili ?

Enneuh, scout van zouten, doen de plaatjes het niet bij jou?

Bijdrager
    SvS

Zou mooi zijn als t in  Watch kan, solar + screen in 1, wellicht wat voor (verre) toekomst. Nooit meer gedoe met accu.:)

Bijdrager
    Scout

De plaatjes doen het bij mij wel

Bijdrager
    iep
    Scout op 04 juni 2015

Pssssssst! Op een merk horloge staat er altijd het merk onder de cijfer 12 ofzo, net zoals op een parfum van dolce&gabanna dat logo of naam er op staat

Die 12 is het hoogste punt op het horloge, dan is het ook niet zo moeilijk dat alles daar onder zit he;) Meestal zit het merkje inderdaad net recht onder de 12 en vaak ook nog bij de 3 in de buurt. Heel soms staat het er gewoon niet op. Het is maar net hoe de horlogemaker het ding heeft ontworpen.

Bijdrager
    jf
    Scout op 05 juni 2015

De plaatjes doen het bij mij wel

Goed. Kijk dan nog een keer goed naar die plaatjes en lees je vorige post dan nog een keer.

Bijdrager
    T-sec

Gaat het echt om dit model horloge wat je nieuw zou willen hebben, of toch meer die solar zonnecel techniek?
    Horloges op zonnecellen is niet bijzonder, Citizen is hierin één van de grootste met de Eco Drive series.
    Wil je hier bovenop ook graag synchroon lopen met de atoomklok dan heeft Citizen Radio controlled varianten.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.