13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    mephisto

Welk mail-programma gebruik jij?

Hoi iedereen,

ik twijfel… althans, sinds ik een tijdje firefox gebruik, naast mijn safari, moet ik zeggen dat ik érg te spreken ben over het programma… én ik denk erover om ‘thunderbird’, van de makers van firefox, te gaan gebruiken voor mijn mail.

Maar, ik gebruik nu Entourage 2004 van MS… én wat ik héél erg fijn vind is de verticale structuur, iets wat bijv. Apple Mail nog lijkt te ontbreken…

nu is mijn vraag; is thunderbird een goed alternatief voor MS… is het niet te traag, is het makkelijk om de grote database van Entourage naat Thunderbird te kopieren?… én als ik twijfel, kan ik het dan ook weer terug zetten?…

Of zijn er andere alternatieven (betaald of liever Open Source), of is Apple Mail toch het best?…

Ik had met mijn MS eigenlijk nooit problemen, juist niet met compatibiliteit met bijv. PC-gebruikers, en dat zou ik ook niet willen verliezen…

…of moet ik gewoon blijven zitten waar ik zit?…

…of bijvoorbeeld Eudora (ik weet dat er enkele die-hards zijn die daar aan vast blijven houden…) maar ik zag ook dat de windows-versie al een stukje verder is in ontwikkeling… wordt dat nog ontwikkeld voor OSX?

;-) M

Bijdrager
    mvdenberg

Als je tevreden bent, moet je gewoon Entourage blijven gebruiken. Het programma staat immers als op je mac, en je werkt er al een tijd mee. Waarom dan een ander programma? Omdat Entourage van MS is?

Bijdrager
    mephisto
    ”mvdenberg”

Als je tevreden bent, moet je gewoon Entourage blijven gebruiken. Het programma staat immers als op je mac, en je werkt er al een tijd mee. Waarom dan een ander programma? Omdat Entourage van MS is?

yep… MS maakt soms écht een logge-indruk. Maar ik weet ook niet of dat met mijn grote database te maken heeft (ongeveer 1 GB), of Microsoft eigen is. Word vind ik bijvoorbeeld ook niet écht licht in gebruik…

Daarnaast ben ik gewoon erg benieuwd naar alternatieven, ik denk dat het goed is om van tijd tot tijd te kijken naar eventuele alternatieven…

;-) M

Bijdrager
    Deceipher

Ik werk al tijden met thunderbird thuis en outlook op m’n werk, beiden fijn maar ik geef zelf toch de voorkeur aan thunderbird, gebruiksvriendelijk, snel, en makkelijk beheer van accounts. Prima programma:)

Bijdrager
    MacBeer

Ik kom toch altijd weer terug op Apple Mail.

Bijdrager
    mephisto

hmmm, apple mail…

nu weet ik uit ervaring dat mijn entourage-mailtjes in één groot bestand op de harde schijf worden opgeslagen. Als ik dat bestand van tijd tot tijd backup, dan heb ik alles bewaard, mocht mijn computer crashen (en da’s wels gebeurd, dan heb ik ten minste al mijn mailtjes nog… die kan ik later makkelijk importeren bij herinstallatie.)

hoe zit dat bij apple-mail. Worden de mailtjes ook ergens herkenbaar op de harde schijf bewaard. Maw, kan ik ze back-uppen?… of biedt mail die optie in het programma zelf?… (wat geweldig zou zijn)

;-) M

Bijdrager
    sammerman

Ik gebruik apple mail voor men ene account. De andere twee accounts zijn beide gmail accounts en ik vind de wedinterface zo goed dat ik geen mail programma hiervoor nodig heb.

Bijdrager
    olbo

Niet echt een originele poll! Maar nu is hij er toch!

Bijdrager
    Peach
    ”MacBjorn”

Ik kom toch altijd weer terug op Apple Mail.

idem

Al zou html wel moeten ‘kunnen’. Zo kan je veel mooiere handtekeningen maken. Een verticale look mis ik ook wel. Die beide zaken zitten al mooi in Entourage. Toch gebruik ik dat programma niet. Ik hou van de eenvoud van Mail.
    Thunderbird komt (naar mijn mening) niet in de buurt van de twee andere programma’s.

Bijdrager
    Liam

Het gemak van Entourage schuilt voor mij in het beheren van meerdere accounts. Nu is het wel al weer een paar jaar geleden dat ik dat in Apple Mail vergeefs probeerde, dat moet tijdens OSX10.1 zijn geweest, dus weet ik niet of dat in Mail inmiddels is verbeterd. Maar Entourage is voor mij, ook op de zaak waar ik te maken heb met Exchange servers, al jaren een zeer betrouwbaar programma.

Bijdrager
    Vulture

Ik gebruik beide Apple Mail om mijn mail op te halen en Thunderbird om de mensen te helpen met problemen op het Mozbrowser.nl forum. Structuur van Apple Meil zit logischer in elkaar dan in Thunderbird. Bij Apple vind kun je wat makkelijker als “niet ervaren gebruiker” je instellingen aanpassen. Thunderbird daarentegen is weer helemaal aan te passen aan je eigen wensen en stijl met extensies en thema’s. Beide hebben een zelflerend spamfilter. Daarinn is Thunderbird iets beter. Als je met grote verzendlijsten weerkt bv meer als 100 personen dan geeft dat wel eens problemen in TB. Hoe Applemail hier mee omgaat weet ik niet. In TB kun je meerdere profielen aanmaken voor meerdere gebruikers zodat je elkaars mail niet hoeft te zien. In Thunderbird kan je ook je feeds binnnennhalen en lezen. Ook kun je je aboneren op nieuwsgroepen. Zowel voor Thunderbird als voor Firefox heb je een speciaal Backupprogramaatje waarmee je al je instellingen zoals bv extensies, wachtwoorden, bookmarks adresboek enz kunt backupppen. Werkt erg prettig. Mozbackup en hier is de Handleiding voor het maken en terugzetten van een backup met Mozbackup Als je nog vragen hebt over Firefox of Thunderbird kun je zie op Mozbrowser Forum

Succes met je keuze.

Bijdrager
    mvdenberg
    ”mephisto”

hmmm, apple mail…
    hoe zit dat bij apple-mail. Worden de mailtjes ook ergens herkenbaar op de harde schijf bewaard. Maw, kan ik ze back-uppen?… of biedt mail die optie in het programma zelf?… (wat geweldig zou zijn)

;-) M

Ik gebruik ook Apple mail. Ben er zeer tevreden over. Zover ik kan zien staan hier mijn files:
    /users/Maarten/Library/Mail/*.*

Bijdrager
    mvdenberg
    ”Liam”

Het gemak van Entourage schuilt voor mij in het beheren van meerdere accounts. Nu is het wel al weer een paar jaar geleden dat ik dat in Apple Mail vergeefs probeerde, dat moet tijdens OSX10.1 zijn geweest, dus weet ik niet of dat in Mail inmiddels is verbeterd. Maar Entourage is voor mij, ook op de zaak waar ik te maken heb met Exchange servers, al jaren een zeer betrouwbaar programma.

Dit kan (nu) ook in Mail. :D
    Als je met een Exchange server werkt, is entourage handig: weet eigenlijk niet eens of mail dit kan. Alhoewel Exchange ook met Mapi overweg kan, zal Mail dit vermoedelijk ook kunnen. Maar dan mis je weer de agenda functie binnen Entourage (is ideaal in een Exchange omgeving)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.