12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    hansenonline

Welk lettertype is dit?

ik ben gevraagd dit ontwerp wat aan te passen, maar weet niet welk lettertpye gebruikt is voor de tekst stichting papua cultureel erfgoed op het bijgevoegde plaatje. ze gebruiken voor de brieven en de visitekaartjes 2 verschillende lettertypen en ik wil het originele gebruiken.

daan.

Bijdrager
    Wm

Heb je het hier al geprobeerd:
    http://www.myfonts.com/WhatTheFont/

Bijdrager
    olbo

Lucida sans italic lijkt erop!

Bijdrager
    hansenonline

ik heb de lettertypen die standaard in photoshop 7 zitten bekeken en daar zat ie niet bij.

daan.

Bijdrager
    Walkingfingers
    ”hansenonline”

ik ben gevraagd dit ontwerp wat aan te passen, maar weet niet welk lettertpye gebruikt is voor de tekst stichting papua cultureel erfgoed op het bijgevoegde plaatje. ze gebruiken voor de brieven en de visitekaartjes 2 verschillende lettertypen en ik wil het originele gebruiken.

daan.

Pas je toch gelijk het lettertype aan! Geen gezoek en je kunt er je eigen ‘draai’ aan geven.

Bijdrager
    Arno

Lucida Sans Italic, en dan volgens mij nog meer scheefgetrokken. De letters op de achtergrond staan in Comic Sans.

Bijdrager
    boesboes
    ”mike”
    ”hansenonline”

daan.

Pas je toch gelijk het lettertype aan! Geen gezoek en je kunt er je eigen ‘draai’ aan geven.

en die eigen draai aan geven mag toch wel gerust even vind ik zo!

Bijdrager
    Shark-o
    ”hansenonline”

ik heb de lettertypen die standaard in photoshop 7 zitten bekeken en daar zat ie niet bij.

daan.

??? In Photoshop zitten geen lettertypen hoor, en in Illustrator ook niet en zelfs in Microsoft Word niet.

Lettertypen zitten in je systeem (of beter gezegd, worden geactiveert door je systeem) en zijn zodoende in alle programma’s te gebruiken.

Enne… dit ontwerp is inderdaad dringend aan een ‘draai’ toe. Maak er wat moois van.

Bijdrager
    hansenonline

mijn fout, die op de computer aanwezig zijn had ik moeten zeggen. het is helaas niet aan mij om het helemaal te veranderen. niet dat ik het niet zou willen, maar zo hebben ze besloten dat het moest zijn dus hou ik me er aan. ben ook maar een vrijwilliger die een middag in de week helpt met allerlei zaken.

daan.

Bijdrager
    Shark-o

Tja, erg jammer. Maar je kunt natuurlijk altijd meerdere voorstellen maken. Eenpaar die heel dicht bij het huidige ontwerp liggen en een paar die er verder vanaf liggen maar die wel veel mooier zijn. Probeer je opdrachtgever in een presentatie te overtuigen van een ontwerp dat jij echt geslaagd vindt. Niet geschoten is altijd mis.

Geblokkeerd
    Anoniem

@Shark-O
    Ik dacht altijd dat Illustrator en Photoshop altijd een eigen fontmapje hadden, waarin een aantal ‘eigen’ fonts inzitten?
    Ik had onder Panther nog niet gezocht hoor, maar onder OS9 zaten die er altijd in. Zo heeft Illustrator een aantal fonts die PSD niet hebben, en die ook niet in m’n andere programma’s zitten.

Maar over dat logo; ….Comic Sans?:D hahaha!! PC logo, wedden?;)
    Ik zou er inderdaad een eigen draai aangeven!

Bijdrager
    Shark-o

@Joram
    Bedoel je niet toevallig dat je bij het installeren van Photoshop of Illustrator ook een aantal fonts mee-installeerde? Naar mijn weten waren deze fonts pas bruikbaar op het moment dat je ze aan je fontsmap toevoegde (of wanneer je ze via ATM of Suitcase activeerde). Vanaf dat moment waren ze dus door het hele systeem te gebruiken. Dus niet alleen in Photoshop of Illustrator of wat dan ook.

Ik heb nog nooit meegemaakt dat een font exclusief bruikbaar is binnen één enkel programma, maar als er iemand is die mij ervan kan overtuigen dat ik fout zit dan hoor ik het graag.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.